داربست باغی، 10 ایده جدید برای تزئین دیوار حیاط
نوشته شده توسط : سارا موسوی

نمای خارجی: قبل از آنکه باغ های عمودی تا این اندازه مشهور شوند، ما با کمک سیستم و روش های ساده ای گیاهان را به رشد در دو طرف ساختمان دعوت می کردیم: داربست باغی. شما می توانید با کمک ساختاری بسیار ساده از چوب یا فلز، داربست باغی برای خود تهیه کنید، چیزی که م یتواند در فضای بیرونی و محوطه ساختمان شما نقش یک تقسیم مکننده و یا نقطه کانونی را ایفا نماید و حریم منزل شما را نیز مشخص تر گرداند. علاوه بر اینها می توان این روش را مقرون به صرفه ترین کار برای افزایش زیبایی باغ شما دانست. با این مطلب همراه باشید تا با 10 راهکار الهام بخش برای زیبایی هرچه بیشتر باغتان، آشنا شوید!

داربست باغی و رویش گیاهان

1- در دکوراسیون باغ خود فضاهای رویش گیاهان را افزایش دهید

استفاده از باغ داربستی در دکوراسیون فضای بیرونی منزل شما می تواند به شما کمک کند تا فضای قابل رشد بیشتری را برای گیاهان خود ایجاد کنید. با این روش شما می توانید زمینه رویش گیاهانی مانند رزهای وحشی، گل یاس معطر، تمشک، مو و... را بدون در نظر گرفتن فضای طبقه ای افزایش دهید.

در تصویری که مشاهده می کنید داربستی بر روی دیوار چوبی حیاط خلوتی در انگلستان تعبیه شده است که به سرعت تمام سطح آن را پوشش خواهد داد. ممکن است شما با کمی بالاتر رفتن از سطح داربست به خوبی متوجه این مسئله بشوید که چگونه این روش به مشخص تر کردن حریم خصوصی این خانه کمک کرده است.

داربست باغی و گیاهان بالارونده

2- در محوطه باغ خود از گیاهان بالارونده استفاده کنید

شما می توانید با کمک باغ داربستی نقطه کانونی چشم نوازی برای باغ و حیاط خود ترتیب دهید. با این کار شما می توانید از توجه و چرخش نگاه به سمت داربست های فلزی و یا سیم های نه چندان زیبایی که در نمای منزل شما به چشم می خورد جلوگیری نمایید. کار دیگری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که از پوششی از جنس روی استفاده کنید و قابی برای داربست خود مهیا سازید. داربست در این شرایط می تواند به عنوان یک قاب عکس عمل کرده و در زیباتر نشان دادن فضای سبز شما نقش بسزایی داشته باشد.

 

داربست باغی و پوشش دیوار

3- دیوارهای زشت محوطه خود را بپوشانید

باغ داربستی می تواند در بسیاری از شرایط حلال مشکلات شما باشد، چراکه می تواند به عنوان یک پوشش زیبا و سبز، دیوار نه چندان زیبای فضای بیرونی شما را پنهان نماید. اگر نمی دانید با سیم هایی که در محوطه و روی دیوار حیاط شما قرار گرفته اند چه کنید، می توانید از تاک و یا گیاهانی این چنینی کمک بگیرید! با این کار خیالتان راحت خواهد بود که حیاطی چشم نواز برای خود ترتیب داده اید.

باغی که مشاهده می کنید در لس آنجلس قرار دارد و دقیقا به همین شیوه و با کمک گیاهی با گل های نارنجی داربست آهنی و نه چندان زیبای خود را پوشانده است.

 

4- دیوارهای ساختمان خود را بدون ایجاد محدودیت پوشش دهید

شما می توانید از تاک و گل های انگور استفاده کنید تا نمایی زیبا و خیره کننده برای ساختمان خود مهیا سازید.  اما دقت کنید که گیاهان بالارونده ای مثل پیچ اناری و پیچ گلیسین می توانند با کمک عادت رشد بسیار زیاد و بالارونده خود به نمای بیرونی منزل  شما آسیب وارد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از مجموعه داربست هایی استفاده کنید که کمی با اصل دیواره ساختمان شما فاصله داشته باشند.

گل رزهای بالارونده و کلماتیس می توانند برای رشد مستقیم و بدون کمک داربست برای دیوار شما انتخاب مناسبی باشند. شما می توانید از داربست هایی برای بالای پنجره خود استفاده کنید تا گیاهان بالارونده به نوعی حکم قاب و سایبان را برایتان ایفا نماید.

 

حریم خصوصی با کمک داربست باغی

5- با کمک باغ داربستی حریم خصوصی خود را افزایش دهید

با کمک گیاهان بالارونده بر روی داربست باغی خود نمای ایمن و زیبایی برای خود مهیا کنید. دقت کنید که در زمان انتخاب داربست، مراقب میزان و درجه حفاظت و حریم خصوصی خود را در نظر داشته باشید. وجود دسته و مجموعه ای از سیم های متصل به یکدیگر در نمای ساختمان شما هیچگونه پوشش و حریم مشخصی را برایتان به همراه نخواهد داشت، در صورتی که شما می توانید با کمک داربست های باغی حریم خصوصی و امنیت خود را افزایش دهید. چیزی که در این تصویر مشاهده می کنید نیز دقیقا گواه همین مسئله است. داربست باغی توانسته فضای ایمنی را برای این حمام ایجاد کند.

 

داربست باغی و تقسیم بندی باغ

 





:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , ساخت و ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: