نصب داربست فلزی
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست عبارت است از ساختار موقتی که شامل یک یا چند جایگاه اجرایی اتصالات و تکیه گاه می باشد. که در طی اجرای هر نوع عملیات از قبیل تعمیرات و بخش احیا سازه ،  ظاهرسازی ، تمیزکاری ، رنگ آمیزی و سایر کارها همانند به منظور حفظ و نگهداری کارکنان یا مصالح و ابزار در ارتفاع به کار گرفته می شود. که برای نصب داربست باید از افراد با تجربه و آموزش دیده استفاده شود. داربستها لوله های افقی در طول و لوله های افقی در عرض می باشند که از اتصال لوله های افقی و عمودی داربست به وجود می آید. در نصب داربست های فلزی از لوله های ۶ متری و ۳ متری و همچنین در متراژ کوچکتر و بزرگ تر استفاده می شود. فاصله یک داربست خوب با بدنه  سازه معمولا ۳۰ سانتیمتر می‌باشد. داربست مثلثی ، داربست چکشی ستاره و داربست چکشی انواع داربستهای فلزی می‌باشد. که در داربست مثلثی نصب آن به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل می‌شود. در داربست چکشی ستاره نصب مهار های افقی بر پایه داربست  به سادگی و با ضربه چکش صورت می‌گیرد و پایه ها با مغزی و پین به هم متصل می‌شود. و داربست چکشی کاسه ای نصب مهار های افقی بر پایه داربست با ضربه چکش انجام میگیرد، و پایه ها با مغزی و پین به هم وصل می شوند. همچنین در  نصب داربست ها باید به نکاتی توجه کرد. مثل:  فاصله عمودی تیرهای  نباید از ۲ متر تجاوز کند،  پهنای جایگاه پیشه نباید از ۵۰ سانتی‌متر کمتر باشد ، لوله ها و بست های داربست باید از نوع فولاد گالوانیزه با قطر ۳/۴۸ میلیمتر و ضخامت بیرونی ۴ میلیمتر باشد. تیرهای ستانی باید دست‌کم الی سه پایه عمودی پیوسته داشته باشد و به طور مطمئن  به هر پایه ی عمودی متصل گردند. همچنین برای نصب داربست فاصله از خطوط برق باید یک متر باشد.

نکات مهم ابزار نصب داربست: 

جنس بست های داربست نباید از چردن باشد. اتصالات و لوله های داربستی در انبار مسقف نگهداری شده و در زمان نصب بازبینی شود. ستونهای فلزی گیره ها  ، پیچ ها ، پایه فلزی و پین ها از  جنس فولاد آبدیده یا فشرده باشد. رنگ آمیزی قطعات و داربست ممنوع است. نصب ساپورت های مورب در میانی داربست ها برای بازداری از بازی کردن دراربست بسیار مهم است‌. جایگاه هر داربست باید حداقل یک متر ذیل تر از انتهای فوقانی تیرهای عمودی قرار گیرد. و تخته داربست باید دست کم حائز سه تکیه گاه باشد. بنابراین سایت تهران در این زمینه خدمات بسزایی به شما ارائه می دهد و با تجربه ترین اکیپ را به شما معرفی کرده و با استفاده از این سایت به  نصب داربست های فلزی و اقدام نمایید.

 

نصب لوله داربست

داربست ها در مکان های صنعتی و غیر صنعتی برای انجام هر گونه فعالیتهای تعمیراتی و پروژه های ساختمانی جهت دسترسی به بنا ، حفظ و نگهداری کارگر و مصالح در ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. این  لوله های افقی و عمودی به هم وصل و داربست را به وجود میاورند.

داربست معمولا از میله فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه گاه بخشی از دیگر سازه ها استفاده می شوند. نصب لوله داربست مهارت و تجربه نیاز دارد ، چون در غیر این صورت موجب فرو ریختن یک داربست و خطرات جانی به بار می اورد. لوله های داربست از جنس فلز بوده و بسیار محکم و مقاوم می باشد. که از اتصال لوله ها در حالت افقی به عمودی داربست به وجود می آید .قطر که این لوله‌ها ۴۸.۳ میلیمتر تا ضخامت اسمی ۴ میلیمتر میباشد. و فاصله لوله عمودی بین ۲ و ۱,۷ متر می باشد و فاصله طبقاتی عمودی بین ۳ الی ۲ متر می‌باشد. لوله های افقی برای استوار ماندن و لوله های عمودی برای تحمل بهتر به کار میرود و همچنین برای جلوگیری از خم شدن لوله های افقی ترانزوم هم به کار می‌رود. پایه های عمودی داربست یا همان لوله های استاندارد داربست نقش مهمی در استحکام داربست دارند. که حداکثر فاصله آنها از هم ۲ متر می باشد.  داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید، بستهایی با زاویه قائم ، لوله های افقی و عمودی را به هم وصل می کند. داربست های فلزی غالبا به صورت لوله های ۶ متری و ۳ متری و قالب و بست تشکیل می‌شوند. ولی چون بناها در متراژهای مختلف ساخته شده اند،  لوله هایی با متراژ کوچکتر و بزرگتر  در  نصب داربست ها کاربرد دارند. در نصب داربست ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی وصل میکند.  این دو لوله از عرض لجر عبور کرده و محل کار را می سازد‌ پین های اتصال JOINT PIN قطعه ای است که برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. و برس BRACe یا همان لوله های مهاری که به شکل ضربدری به داربست زده میشود. تا مقاومت لوله داربست بیشتر شود. نصب لوله داربست بسیار مهم است چون در این صورت می توان با خیال آسوده از داربست استفاده کرد. و ایمنی کار به نصب صحیح لوله ها ، بستگی دارد. برای نصب لوله داربست به سایت تهران مراجعه کنید تا بهترین اکیپ نصب داربست را به شما معرفی نموده ، همچنین اطلاعات کامل راجع به جنس و کیفیت لوله ها در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نصب داربست

نصب داربست

نصب داربست در تهران

 داربست یک سازه موقت می باشد که در بیشتر سازه ها و کار در ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. که نصب آن بسیار مهم بوده چون در اینصورت با خیال آسوده از داربست استفاده می شود. و ایمنی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.  بیشتر نصاب ها در داربست تهران ، داربست را  به صورت مهندسی با ایمنی کامل نصب می‌کنند. نصب لوله داربست تهران به عوامل مختلفی از جمله :  ارتفاع و ابعاد داربست ، محل نصب لوله داربست ، امکان دسترسی به لوازم و تجهیزات ، تغییر فاصله های عرضی و استاندارد و مهاری خور داربست بستگی دارد. نصب لوله داربست در تهران کاملا حرفه ای با گروه اجرایی ماهر در سراسر تهران در زمینه نصب و طراحی داربست در سریع ترین زمان و با قیمت مناسب انجام میشود. نصب لوله داربست ها انواع مختلفی دارد که شامل:  نصب لوله داربست نما که در قالب های یک متری و دو متری قرار می گیرد،  نصب لوله داربست کفراژ شامل:  پایدار کردن نما ، کفراژ زیر بتن  ،کفراژ حفاظ ، کفراژ برای کار سقف و ایستگاه های صلواتی نصب میشود. نصب لوله داربست چهارپایه که شامل : داربست چاله آسانسور،  چهار پایه چرخدار و بدون چرخ متحرک و طاق نصرت ، نصب لوله داربست بنر و دیوار ، نصب لوله داربست راه پله های کارگاهی، و نصب های متفرقه به سفارش ، همچنین در نصب لوله داربست تهران، داربست تکیه‌ گاه جرثقیل دستی برای بالا کشیدن اجسام سنگین ، نگهدارنده ماشین که  جوایز فروشگاه ها بر روی آن قرار میگیرد ، و داربست پایه هوایی برای تابلوها در طبقات مرتفع میباشد.

   در نصب لوله داربست تهران خدماتی چون داربست ساختمان ها و برج های اداری و مسکونی ، داربست سازه های مصنوعی ،داربست مدارس و مساجد و غیره  اجرا می شود،  که با چند اکیپ فعال در همه بخش‌های تهران فعالیت می‌کنند. و حفاظت از سازه ها در حین نصب لوله داربست تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمامی خدمات آن به دست افراد با تجربه و آموزش دیده صورت می گیرد. بنابراین مهمترین مسئله در نصب لوله داربست تهران استحکام و ایمنی داربست ها بوده چون در غیر این صورت احتمال خطراتی به وجود می‌آید پس شما عزیزان می توانید با مشاهده ی انواع داربست در سایت تهران ، بهترین اکیپ را جهت نصب داربست انتخاب نمایید، و از اجرای داربست به بهترین روش اطمینان داشته باشید.

قیمت نصب داربست فلزی

داربست همانند همه تجهیزات ساختمانی انواع مختلفی دارد. که هر کدام از آنها کاربرد ویژه ای در صنعت ساخت و ساز دارند. و قیمت  نصب لوله داربست ها و کاربرد آنه کاملا متفاوت است و مهمترین عامل در زمینه داربست می باشند. زیرا در این صورت می‌توان با خیال آسوده از داربست استفاده کرد که ایمنی در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد. در این زمینه بیشتر نصاب ها به صورت کاملا حرفه ای و مهندسی با ایمنی کامل ، با تجربه و مهارت و آگاهی نصب داربست را انجام میدهند. که این مسئولیت بسیار سنگین و حساس برای نصب می باشد. هزینه نصب لوله داربست فلزی به سادگی قابل محاسبه نمی باشد. زیرا ارتفاع و متراژ در نصب لوله داربست فلزی نقش مهمی دارد. و در تعیین قیمت داربست فلزی تورفتگی ها و بیرون آمادگی‌های بناها که گاه موجب مصرف بیشتر لوله و زمان می‌شود و همچنین تعداد نیروی مورد نیاز و مساحت جابجایی داربست و نزدیکی اکیپ داربست به محل نصب داربست نیز تأثیر دارد. و قیمت نصب یک نما و ساختمان هایی که بیش از یک نما داشته باشند نیز با هم متفاوت میباشد. پس قیمت نصب داربست جهت نما از ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر معمولا ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد. و برای متراژ کمتر از ۱۰۰ متر بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و قیمت نصب لوله داربست فلزی جهت چاله آسانسور برای ساختمان های ۶ طبقه و کمتر دارند به مبلغ ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ، و هر چه ارتفاع ساختمان ها و آسانسورها بیشتر باشد، به قیمت آن در هر ۳ متر مبلغ ۶۰ هزار تومان افزوده می‌شود ، و قیمت نصب لوله داربست چهار پایه چرخدار که برای مکان هایی است که نیاز به جابجایی دارند ، از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان میباشد. ودر داربست زیر بتن که معمولا برای استحکامات بنا ها استفاده می شود از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان می باشد. و در مقدار کمتر از ۵۰ متر توافقی می باشد و برای نصب لوله داربست هیئت‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و بنر ها  از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار قیمت گذاری شده است. و همچنین برای نصب حفاظ توری ساختمان های در حال ساخت ، که ایمنی کارگران و عابران از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، حداقل ۲۵۰ هزار تومان می باشد. و اینکه قیمت نصب لوله داربست فلزی در شهر و خارج از شهر هر ۲۰ کیلومتر ۳۰ درصد به قیمت آن افزوده می‌شود و تمام قیمت داربست به صورت ماهانه محاسبه می‌شود. هر چند کمتر از یک ماه نیز باشد ، ولی ماهانه محاسبه می‌شود. و قیمت داربست فلزی را اتحادیه داربست هر شهری مشخص میکند.  شما عزیزان می توانید با استفاده از سایت پر بار تهران قیمت داربست فلزی را مشاهده و اقدام به نصب لوله داربست نمایید و از خدمات داربست تهران اطمینان کامل داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: