نوشته شده توسط : سارا موسوی

کفراژ چیست؟

 کفراژ در لغت از کلمه coverage گرفته شده و به معنای لغوی پوشش سطح میباشد.

اما در عالم داربست بندی به هر گونه نصب حجمی داربست که بیش از ۴ پایه داشته باشد کفراژ گفته میشود.

کُفراژ بندی جهت ایجاد پایه‌های نگهداری قالب‌های بتنی سنگین اجرا می‌شود. در ساختمان‌های معمولی یا مواردی که نشست قالب بر اثر بتن ریزی از اهمیت زیادی برخوردار نیست و قالب‌ها سبک هستند از شمع‌های فولادی یا چوبی منفرد برای نگهداشتن و تنظیم قالب‌ها استفاده می‌کنند.

اما در مواردی همچون پل سازی که قالب مونتاژ شده در محل، نباید در اثر بتن ریزی حرکت کرده و خیز بردارد از کفراژبندی استفاده می‌کنند. از دیگر مزیت‌های کفراژ بندی ایجاد سطح نگهداری بیشتر جهت نگهداری قالب‌ها است. کفراژ بندی نیاز به دقت بالایی دارد تا ارتفاع کفراژ در سطح مورد نظر تامین شود. و در سطوح افقی کاملاً تراز باشد.


از دیگر مزایای کفراژ استحکام آن است و بر اثر برخوردهایی که ممکن است در کارگاه رخ دهند‌، همانند شمع‌های منفرد حساس نبوده و می‌تواند در برابر آنها مقاومت کند. و همچنین عملیات قالب بندی را با ایجاد بستر گسترده راحت‌ تر می‌نماید.

جهت کفراژ بندی تیرها و سقف‌های سبک با ارتفاع کمتر از ۵/۵ متر از جک‌های سقفی قابل تنظیم استفاده می‌شود‌. این جک‌ها در اندازه‌های متنوعی ساخته می‌شوند‌. بر روی این جک‌ها، از سر جک تی شکل که به دو صورت ثابت و متحرک ساخته شده، استفاده میشود.

قطر لوله بیرونی این جک‌ها‌، ۶ سانتیمتر و قطر لوله داخلی آنها‌، ۵ سانتیمتر است. ضخامت لوله این جک‌ها‌، برای جک‌های تا ارتفاع ۴ متر‌، ۲/۵ میلیمتر و برای جک‌های بالای ۴ متر ، ۳ میلیمتر است.

در انتهای لوله بیرونی این جک‌ها یک پیچ تنظیم و مهره جوش داده شده تا به کمک سوراخ‌هایی که روی لوله درونی جک‌ها تعبیه شده عمل تنظیم ارتفاع جک را انجام دهد‌.

انواع روش‌های کفراژبندی

معمولا کفراژ را در داربست یا سقف‌های بتنی به کار می‌گیرند و هدف اصلی استفاده از آن، شکل دادن به بتن خمیری (در اندازه و حجم دلخواه) است. قالب ‌بندی یا همان کفراژبندی انواع مختلفی دارد که بر حسب موقعیت یا سازه‌‌ی در حال ساخت، یکی از انواع آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفراژبندی انواع مختلفی دارد از جمله آن ها عبارت است از:

الف) کفراژبندی با قالب‌های سنتی چوبی

در این روش از انواع چوب‌های نئوپان یا تخته‌های سه‌ لایی برای ساخت قالب استفاده می‌شود. این نوع قالب‌ها ساختار ساده‌ای دارند و کار با آن‌ها واقعا راحت است. استفاده از چوب در قالب باعث می‌‌شود تا کفراژبند بتواند اندازه‌ی قالب‌ها را به راحتی با استفاده از میخ و پیچ بیشتر کند. علاوه بر این، قالب‌های چوبی سبک‌ هستند و عایق حرارتی خوبی هم محسوب می‌شوند. در کنار مزایای نام برده شده، معایبی هم برای این نوع قالب مطرح است. از جمله اینکه استفاده از قالب‌های چوبی برای پروژه‌های بزرگ وقت‌گیر است و به علت اولویت‌های محیط‌ زیستی و نگهداری از درختان، تنها در موارد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قالب‌های فلزی به دلیل حمل آسان، سرعت بالای اجرا، ایجاد سطوح صاف و سادگی در اتصالات در حال حاضر پرفروش‌ترین و بهینه‌ترین نوع قالب‌ها هستند.

ب)  کفراژبندی با قالب‌های فلزی

قالب‌های فلزی در حال حاضر پرفروش‌ترین و بهینه‌ترین نوع قالب‌ها هستند؛ چرا که مزیت‌های مختلفی مثل حمل آسان، سرعت بالای اجرا، ایجاد سطوح صاف و سادگی در اتصالات را دارند. علاوه بر این داربست فلزی به سرعت باز می‌شوند و دوام بسیار خوبی هم دارند. چنین مزیت‌های سبب می‌شود که این نوع کفراژ به انتخاب اول بسیاری از متخصصان این حرفه تبدیل شود. اگرچه وزن زیاد، تدراکات خاص و هزینه‌ی خرید اولیه‌ی نسبتا بالا را می‌توان از معایب این نوع کفراژها دانست. معمولا کفراژ فلزی را در زمان نیاز اجاره می‌کنند و پس از پایان کار، به اجاره‌دهنده برمی‌گردانند.

پ) کفراژبندی با قالب‌های پلاستیکی قابل بازیافت

برای ساختن سازه‌های بتنی ساده می‌توان از چنین قالب‌هایی استفاده کرد. این قالب‌ها در عین سبکی واقعا محکم هستند. از چنین قالب‌هایی معمولا در پروژه‌های ساختمانی کم هزینه و مشابه استفاده می‌شود. برخورداری از لایه‌ی عایق در برابر آب و هوا که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است، مزیت این نوع کفراژ محسوب می‌شود. چنین قالب‌هایی می‌توانند روی سقف‌های از پیش ساخته شده قرار بگیرند یا به کمک جرثقیل روی محوطه‌ای بدون طبقه‌ نصب شوند.

برخورداری از لایه‌ی عایق در برابر آب و هوا که در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم است، مزیت این کفراژ پلاستیکی محسوب می‌شود.

ت) کفراژبندی با قالب‌های فایبرگلاس و پلیمری

از کفراژ فایبرگلاس در موارد خاصی مثل قالب ‌بندی سقف استفاده می‌کنند. از این قالب‌ها برای سبک کردن سقف‌ها و پی‌های گسترده‌ی بتنی استفاده می‌کنند که هم امنیت خوبی دارند و هم وزن نهایی سازه را به شدت پایین می‌آورند. علاوه بر این موارد، در هنگام نصب هم سرعت اجرای زیادی دارند و کاملا نفوذ ناپذیر هستند.

ث) کفراژبندی با قالب‌های لغزنده یا متحرک

این کفراژها عموما هیدرولیک هستند و در موقعیت‌هایی مثل بتن‌ ریزی یکنواخت یا سطوح افقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تنظیم سرعت حرکت این نوع قالب‌ها می‌توان بتن ‌ریزی بعضی از سازه‌های بتنی را به صورت پیوسته انجام داد. قالب‌های لغزنده دو نوع افقی و عمودی دارند. از کفراژهای لغزنده‌ی افقی در مواردی همچون بتن‌ریزی تونل‌ها، لوله‌های آب و کانال‌های زهکشی استفاده می‌کنند. در سمت دیگر از قالب‌های لغزنده‌ی عمودی برای ساخت سیلوهای عظیم، برج‌های مخابراتی و تاسسیات ذخیره‌سازی مواد بهره می‌برند.

ج) کفراژبندی با قالب‌های ماندگار دارای نقش سازه‌ای

چنین کفراژهایی در جای خود باقی می‌مانند و بخشی از سازه‌ی ساختمان محسوب می‌شوند. این قالب‌ها باید آن‌قدر محکم و با دوام باشند که در زمان بتن‌ریزی و پس از آن دچار هیچ‌گونه تغییر شکلی نشوند و به خوبی در جای خود باقی بمانند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , داربست فلزی , داربست سیماساز ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

کانکس از جدیدترین و مهمترین سازه‌ها در صنعت به شمار می‌آید که امکان ساخت انواع فضاها را در طرح‌ها و ابعاد مختلف در اختیار مجری و کارفرما قرار می‌دهد. کانکس یا همان سازه پیش ساخته که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده و برای عده‌ای دیگر تردیدهایی را در هنگام انتخاب و خرید کانکس به وجود آورده است. در پی استقبال از انواع کانکس در صنعت ساخت و ساز و همچنین برای آشنایی بیشتر افرادی که همچنان برای خرید کانکس‌ها تردید دارند، قصد داریم به معرفی دو مدل بسیار پرفروش کانکس از تولیدات کانکس آنلاین بپردازیم.

همانطور که اشاره شد کانکس از جدیدترین و البته مهمترین سازه‌ها در صنعت به شمار می‌آید که امکان ساخت انواع فضاها را در طرح‌ها و ابعاد مختلف در اختیار مجری و کارفرما قرار می‌دهد. در حال حاضر از مهمترین و پرفروش‌ترین کانکس‌ها می‌توان به کانکس ویلایی و اداری اشاره کرد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس ویلایی در واقع سازه پیش ساخته‌ای است که تمام امکانات یک ویلا را در خود جای داده است، اما با تفاوت‌های بسیار که موجب شده این سازه‌ها طرفداران بیشتری نسبت به سازه‌های قدیمی که با مصالح بتنی و فلزی ساخته می‌شوند، داشته باشند.

کانکس ویلایی عموماً در دو نوع کانس ویلایی ثابت و سیار در ابعاد و طبقات مختلف توسط تیم مجرب کانکس آنلاین با کمترین هزینه و کیفیت تضمینی طراحی و تولید می‌شود.

کانکس ویلایی ثابت: این نوع از کانکس بدون چرخ و ثابت بوده و به زمین متصل است که مناسب برای ساخت ویلا در باغ و باغچه است.

کانکس ویلایی سیار: این کانکس‌ها دارای چرخ هستند و امکان جا به جایی به مناطق مختلف را دارند.

چرا کانکس ویلایی بخریم؟

در ادمه به مهمترین دلایل برتری خرید کانکس ویلایی نسبت به ویلاهای معمولی اشاره شده است؛

- اولین ویژگی این محصول سرعت بالای ساخت و اجرای آن در مقایسه با روش‌های سنتی ساخت و ساز است.

- بالا بودن سرعت ساخت این امکان را به افراد می‌دهد تا در کمتر از یک ماه صاحب ویلای رویایی خود شوند.

- مقاومت کامل در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله از دیگر ویژگی‌های بارز یک کانکس ویلایی به شمار می‌آید.

با توجه به اینکه در کشوری زلزله خیز زندگی می‌کنیم این نکته مهمی است که از ضد زلزله بودن سازه خود اطمینان حاصل کنیم و آرامش را برای خود و خانواده در شرایط بحرانی به ارمغان آوریم.

- امکان جا به جایی کانکس‌های ویلایی از دیگر مزایایی است که باید به آن اشاره کرد.

- مهمترین ویژگی کانکس ویلایی مقرون به صرفه بودن آن است.

- هزینه ساخت یک کانکس ویلایی با ابعاد مشخص نسبت به ساخت ویلا در همان ابعاد و امکانات با سازه‌های سنتی بسیار پایین‌تر و اقتصادی‌تر است.

- عدم نیاز به پی سازی و فنداسیون

- برای ساخت کانکس ویلایی به مجوز ساخت نیازی ندارید!

طول عمر کانکس ویلایی

یک کانکس ویلایی به طور معمول طول عمری بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ سال دارد. اما این میزان می‌تواند با بهره گیری از مصالح بهتر و درجه یک و همچنین نگهداری مناسب‌تر به تعداد سال‌های بیشتری افزایش یابد.

قیمت کانکس ویلایی

قیمت ساخت یک کانکس ویلایی به ابعاد، مساحت، تعداد طبقات، طراحی و نقشه‌های آن بستگی دارد که به صورت متری قیمت گذاری می‌شود. اما باید در نظر داشت که مهمترین عامل در تعیین قیمت کانکس ویلایی تجهیزات و مصالح به کار رفته در آن است.

برای خرید انواع کانکس ویلایی و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، مجموعه کانکس آنلاین به صورت اینترنتی و تلفنی پاسخگوی مشتریان است. کانکس آنلاین با مشاوره تخصصی قبل از خرید و بازدید از محل موردنظر برای اجرای ویلای پیش ساخته، امکان داشتن یک کانکس ویلایی مقرون به صرفه با کیفیت بالا را برای هر فرد به ارمغان می‌آورد.

کانکس اداری چیست؟

کانکس اداری در واقع نوعی از کانکس است که در تمامی مناطق قابل ساخت و جا به جایی است. کانکس اداری اغلب در نمایشگاه، کارخانه، پروژه‌های عمرانی و معماری در حال ساخت و یا در مناطقی که به دلیل مختلف امکان ساخت بنا فراهم نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از انواع کانکس‌های اداری می‌توان به کانکس دفتری و کانکس مدیریتی اشاره کرد.

مهم‌ترین مزایای کانکس اداری

- قابلبیت جا به جایی در مناطق مختلف

- هزینه کم و مقرون به صرفه بودن ساخت و اجرای آن

- عایق در برابر گرما و سرما

- مقاومت بالا در برابر زلزله و طوفان

- سرعت در اجرا و نصب آن (معمولاً بین یک الی دو روز)

- قابلیت تغییر در ابعاد کانکس

- عدم نیاز به پی سازی

کانکس اداری تولید شده توسط تیم مجرب کانکس آنلاین قابلیت تقسیم بندی فضایی از جمله فضاهایی مانند آبدارخانه، حمام و دستشویی را دارد و در ابعاد مختلف و تعداد طبقات مدنظر مشتری با بهترین کیفیت و متریال درجه یک طراحی و آماده می‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: کانکس , کانکس ویلایی , خرید کانکس ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

چرخ خیاطی یکی از وسایلی است که وجود آن در هر خانه‌ای لازم است. یادگیری دوخت و دوز با چرخ خیاطی، بسیار ساده است و می‌توانید با فراگیری اصول اولیه خیاطی، لباس‌های تنگ یا گشادتان را متناسب بدن‌تان کنید یا لباس‌هایی که دچار پارگی شده‌اند را بدوزید و تعمیر کنید. در این مطلب ‌می‌خواهیم با انواع چرخ خیاطی بیشتر آشنا شویم.

چرخ‌های خیاطی بر اساس کاربرد به دو دسته صنعتی و خانگی طبقه‌بندی می‌شوند. چرخ خیاطی صنعتی از انواع چرخ‌هایی است که تخصصی هستند و هر دستگاه چرخ خیاطی مخصوص یک کار است. مثلا برخی از چرخ‌های صنعتی فقط راسته‌دوزی می‌کنند و برخی دیگر فقط زیگزاگ می‌زنند. از طرفی، چرخ‌های خانگی برای استفاده خانگی است و به تجهیزات و دوخت‌های مختلفی مجهز است اما برای دوخت و دوز در حجم کم مناسب‌اند.

تفاوت انواع چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

چرخ خیاطی خانگی بیشتر برای افرادی مناسب است که به خیاطی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برخی از لباس‌هایشان را خودشان بدوزند یا کارهای سبک دوخت‌ودوز منزل را مثل دوخت پرده انجام دهند یا درز شکافته شده لباس‌شان را خودشان سر و سامان دهند. اما چرخ‌های صنعتی مناسب دوخت‌های سنگین و در حجم بالاست و معمولا در محیط کارگاهی از آنها استفاده می‌شود.

معرفی سرکیسه دوز :

این دستگاه یعنی چرخ خیاطی سرکیسه دوزی برای دوخت سرکیسه و گونی ها استفاده می شود. کشاورزان و فروشندگانی که از این دستگاه های در بسته بندی و تولید خود استفاده می کنند پارگی کیسه و گونی و هدررفت محصولاتشان را به صفر می رسانند. دستگاه سرکیسه دوزی تک سوزنه شارژی یوهان که تولید کشور تایوان بوده از نمونه های با کیفیت ماشین گونی دوزی در ایران می باشد که محبوبیت زیادی بین کشاورزان و انبارداران محصولات کشاورزی داراست.

 کاربرد و کارایی:

سرکیسه دوز  مدلN600A-JAIR از  محصولات شرکت یوهان ساخت کشور تایوان بوده، که با عملکرد کم لرزش و کم صدای و پایدار خود موجب ایجاد دوخت های محکم و زیبایی بر سرکیسه و گونی می شود.

ویژگی ها:

  • سرعت دوخت:1500 دور در دقیقه
  • طول دوخت:7.2 میلی متر
  • مجهز به سیستم نخ قطع کن خودکار
  • مجهز به لامپ LED

خدمات پس از فروش و گارانتی:

این چرخ خیاطی دارای گارانتی توسط شرکت وارد کننده و همچنین شرکت 20 بافت می باشد. اما حتما توجه داشته باشید بخاطر کیفیت بالا و قدمت و معروفیت مدل تقلبی آن نیز به میزان زیادی در بازار وجود دارد که با قیمت های پایین تری عرضه می شود. فلذا حتما خرید این محصول را از مجموعه های معتبر انجام دهید.

اتو بخار سیلتر از برندهای ترکیه ای می باشد. اتو سیلتر یکی از بروزترین و پرطرفدارترین اتوهای بخار است که مورد استقبال اکثر کسانی که با این دستگاه سروکار دارند قرار گرفته است. گارانتی به عنوان نمایندگی فروش اتو سیلتر ترکیه با پیک سریع برای شما ارسال خواهد کرد.

 



:: برچسب‌ها: اتو بخار سیلتر , سرکیسه دوز , چرخ خیاطی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

همانگونه که میدانید برند سامسونگ جزو برندهای مشهور موبایل در ایران و جهان است و طرفداران زیادی دارد. از این رو به دلیل کاربری بالای آن تعمیرکاران موبایل نیز ادعای این را دارند که در تعمیر آن تخصص دارند. اما آیا واقعا اینگونه است و به صِرف یک ادعا می توانیم تعمیر موبایل خود را به کسی بسپاریم؟ هرگز این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید! آنچه پیش از تخصص حائز اهمیت است انجام تعمیرات موبایل در یک تعمیرگاه مجاز و استاندارد است تا بتوان مشکلات آن را متناسب با استانداردهای بین المللی برطرف نمود. چرا که مجاز بودن یک مرکز تعمیرات موبایل علاوه بر اینکه ضامن حضور کارشناسان خبره و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی است، تعهدی مبنی بر انجام خدمات دقیق و کامل به مراجعه کننده ارائه می کند که آرامش خاطر شخص را در خصوص پاسخگویی مرکز به دنبال دارد. بنابراین اگر شما هم قصد دارید موبایل سامسونگ خود را تعمیر کنید پیش از هر چیز در جستجوی یک مرکز معتبر و استاندارد باشید.

مرکز تعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط دارای 15 سال سابقه در زمینه تعمیرات انواع موبایل و تبلت می باشد. شما میتوانید هر برندی از گوشی و تبلت خود را با خیالی آسوده به کارشناسان و متخصصین ما در پارس ارتباط بسپارید.
هدف اصلی ما در مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط رضایت شما مشتریان عزیز می باشد و در همین راستا برای ارائه خدماتی بهتر از جدید ترین متد ها و به روز ترین ابزار آلات استفاده می شود.
برای ثبت درخواست شما میتوانید به صفحه درخواست تعمیر موبایل مراجعه کنید و با وارد کردن مدل گوشی و علل خرابی درخواست خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت همکاران ما درخواست شما را بررسی نمایند.
پس از بررسی مشکل گوشی شما، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و مشکل دقیق گوشی و هزینه تعمیر را به شما اعلام میکنند. سپس پیک تعمیرات موبایل به صورت رایگان به آدرس شما مراجعه میکنند و گوشی شما را تحویل می گیرند. پس از تعمیر موبایل مجدد پیک گوشی را درب منزل شما تحویل می دهند. شرکت پارس ارتباط در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل اندروید و ios در برندهای مختلف می باشد.

امروزه تعمیرات موبایل اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده است. کمتر کسی پیدا میشود که از گوشی های موبایل هوشمند و همینطور تبلت ها استفاده نکند و از امکانات گسترده این گجت بی بهره بماند. گوشی های هوشمند و تبلت ها یک پکیج کامل از امکانات مختلف اعم از دوربین عکاسی و فیلمبرداری، کامپیوتر شخصی، موزیک پلیر و دیگر مزایا می باشد. حال اگر این گوشی هوشمند شما دچاره مشکلاتی شود شما نیاز دارید که گوشی خود را برای تعمیر، به یک کلینیک تعمیرات تخصصی موبایل ببرید. پارس ارتباط لوتوس آماده اعطای نمایندگی تعمیرات موبایل در سرتاسر ایران می باشد. از جمله خدماتی که در پارس ارتباط لوتوس برای تعمیرات موبایل انجام می شود را در دامه بخوانید.

تعمیرات موبایل امروزه به عنوان شغلی پر درآمد شناخته می شود. با توجه به گستردگی استفاده از گوشی های هوشمند امروزه بیش از هر زمانی نیاز به خدمات موبایل احساس می شود. اما برای اینکه یک تعمیرکار حرفه ای موبایل شوید نیاز به آموزش صحیح و اصولی خواهید داشت. پارس ارتباط لوتوس با داشتن سالها سابقه در زمینه ی آموزش تعمیرات موبایل، همواره سعی در ارائه ی بهترین خدمات در این حوزه برای علاقمندان به یادگیری تعمیرات موبایل داشته است.

مرکز آموزش تعمیرات موبایل  در شرکت تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس  با کارگاه های مجهز و همچنین کار به طور عملی و تخصصی توانسته است با ایجاد بهترین شرایط  دوره های  موبایل را برگزار کند. در تعمیرات فوق تخصصی موبایل با عیب یابی گوشی های جدید در هر نوع برند از موبایل آشنا شده و کارآموز میتواند به راحتی بردهای آن را تعمیر نماید.

اگر میخواهید وارد بازار کار موبایل شوید لازم است مواردی در این زمینه را بدانید. این موارد شامل مدتی است که شما باید مهارت کسب کنید و تجربه بدست بیارین. همچنین باید بدانید چه لوازمی برای تعمیر موبایل لازم دارید؟ و قیمت ابزار تعمیر موبایل چقدر است؟ یعنی چه میزان سرمایه برای راه اندازی تعمیرگاه موبایل ضروری است؟ آیا بعد از کلاس تعمیر موبایل کارآموزی لازم است؟ و کجا بتوانیم کارآموزی تعمیر موبایل داشته باشیم؟ کارشناس کامتک به شما پاسخ میدهد.

معمولا اگر میخواهید از پایه شروع کنید، یعنی اطلاعات اولیه در زمینه بردهای الکترونیکی ندارید، لازم است حداقل برای نتیجه گرفتن ۳ ماه زمان بذارین! برنامه ریزی کامتک برای افراد تازه کار در آموزش تعمیر موبایل: در ابتدا شما با قطعات الکترونیکی روی انواع برد گوشی اشنا میشین، روش تست و اندازه گیری و تعویض قطعات از روی گوشی خیلی مهم است. بعد از اون لازم است که ارتباط این قطعات را روی مدار موبایل بدانید! پس بهتون نقشه خوانی،‌ ولتاژ گیری مدار و رسیدن به قطعه معیوب الکترونیکی را آموزش میدهیم.

با یادگیری بخش های تغذیه موبایل، مدار شارژ،‌ سیم کارت، مدار آنتن، نمایشگر، مدار تصویر، بلوتوث، وایرلس و پردازنده های موبایل شما تسلط کافی برای عیب یابی یک گوشی موبایل بدست می آورید. در این مرحله تمرین زیادی نیاز است که روی بردهای مختلف مخصوصا گوشیهای جدید انجام دهید. در کامتک بیش از ۱۰۰ مدل برد گوشی برای تمرین مهیا شده است پس نگران بدست آوردن مهارت در این مراحل نباشید.

روی هم با گذراندن دوره تعمیرات موبایل در ماه اول شما با عیب یابی بخش های مختلف برد آشنا میشوید. آموزش عیب یابی قطعات الکترونیکی، رفع عيب قطعی صدا، رفع عيب سنسور دوربين (باز نشدن دوربین)، عکس برداری مات، آموزش معايب مهم و خرابی های CPU، آموزش عیب یابی پرش آنتن و عدم آنتن دهی (تغییر سریال)، عیب یابی بلوتوث، تعویض تاچ و ال سی دی، طریقه تعویض سوکت سیم کارت، IC ها، ریبال چیپ ها و تعویض هارد و آموزش نرم افزاری موبایل از جمله مواردی است که در پایان کلاس یکماه کارآموز باید به آن تسلط داشته باشد.

بعد از یکماه شما تقریبا با کارایی سخت افزاری موبایل و اشکالات نرم افزاری گوشی آشنا شده اید. براحتی میتونید تشخیص بدین موبایلی که روشن نمیشه، هنگ میکنه یا گاهی تصویر نمیده مربوط به کدوم قسمت مدار است. بعد از این دوره میتونید یکم تخصصی تر و دید بیشتری به تعمیر گوشی بپردازید. یکماه دیگه زمان بذارین و تعمیر گوشی سامسونگ و هواوی را حرفه ای یاد بگیرید. در مرحله حرفه ای تعویض هارد، پروگرام هارد، سوآپ گوشی، آی سی های چسبی دو طبقه و قلقهای پیشرفته با ابزارهای جدید باهاتون کار میشه که اگر این دوره را یاد بگیرین خیلی خیلی درآمدتون افزایش پیدا میکنه! البته ابزار حرفه ای تری هم لازمه !

برای اطلاعات بیشتر به سایت tamirino مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: تعمیرات موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

مهم ترین قسمت نصب داربست، ایمنی آن میباشد

توجه نکردن به این نکات ایمنی در نصب داربست میتواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد

در اینجا به نکات پایه ای اما مهمی اشاره کرده ایم که توجه به آن ها میتواتند به ایمنی کار شما کمک کند

  • برای استحکام داربست پایه های عمودی یا استاندار ها نقش مهمی دارند که باید به فاصله ان ها توجه کنید

حداکثر فاصله این پایه ها ۲ متر میباشد

  • پایه های استاندار همگی باید در یک خط قرار گیرند

باید توجه کنید که کج بودن پایه ها میتواند بسیار خطرناک باشد

  • برای اتصال عمودی لوله های داربست از بست با زاویه قائم استفاده میشود

توجه به بار این بست ها نکته بسیار مهمی میباشد حداکثر بار قابل قبول این بست ها ۳/۶ کیلو نیوتن میباشد

  • لوله های افقی که برای تحمل بهتر کار واستوار ماندن لوله های عمودی بکار میروند بسیار مهم هستند

این جلوگیری از خم شدن لوله های افقی ترانزوم بکار میرود

  • بست های تخته برای اتصال ترانزوم لوله های افقی به کار میروند

حداقل بار ایمن برای این بست ها ۰/۵۳ میباشد

  • ترانزوم ها را فراموش نکنید

ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به لوله استاندارد درونی نصب میکند این لوله از عرض لوله های افقی عبور میکند و محل کار را میسازد

  • تعداد میله ساپورت متناسب با طول تخته داربست انتخاب میشود

برای مثال برای تخته با طول کمتر از ۵ متر حداقل ۲ میله ساپورت نیاز است

و برای طول های بیشتر از ۵ متر حداقل ۳ میله ساپورت نیاز دارد

  • پین های اتصال برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر استفاده میشود

این لوله به دو کلاس تقسیم بندی میشود

۱- SWL ;1.5 KN

۲- SWL;3 KN

  • از لوله های مهار برای مقاومت بیشتر داربست استفاده کنید

این لوله ها به صورت ضربدری زده میشوند و در دونوع :

لوله مهار داخلی که از یک لوله افقی به لوله افقی دیگر و در فاصله استاندارد بسته میشوند

لوله مهار بیرونی که در هر ۱۰ متر بسته میشود

  • بست های مورد استفاده در لوله های مهار از نوع SLEEVE COUPLER هستند

توجه کنید که بست های SPIGOT مورد تائید نیست

  • بست های گردان برای استفاده در زاویه های مختلف هستند

این بست ها دارای SWL 5.3 KN می باشند

  • نگه داری از بست ها بسیارمهم میباشد

بست ها معمولا از جنس چدن و فرنج هستند که باید مرتب روغن کاری شوند و در مخلوط گازوئیل و روغن نگه داری شوند

  • باید انواع بست ها را بشناسید و هر بست را در موقعیت مناسب آن به کار ببرید

بست ها در دو نوع ۲ پیچ و ۴ پیچ موجود میباشند که هرکدام به نوع ثابت و گردون تقسیم میشوند

  • برای دسترسی ایمن به سکو ها باید از پله استفاده کرد

به ازای هر ۲ متر ارتفاع بایت ۶تا۷ پله در نظر گرفته شود

فاصله بین این پله ها باید بین ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر وعرض ورودی پله ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد

در هر ۲ متر ارتفاع باید یک پاگرد درنظر گرفته شود

پله ها باید دارای دستگیره و حفاظ باشند

در شیب های ملایم در صورت نیاز میتوان بجای پله از سطح شیب دار استفاده کرد

پله ها در سازه های دائمی عمود و با ارتفاع دومتر به بالا باید دارای پشت بند باشند

در صورتیکه روی پله از تخته برای عبور ومرور استفاده میکنید باید آن را با سیم محکم ببندید

  • نردبان یکی از خطرناکترین قسمت ها میباشد

به زاویه پایه های نردبان و زمین توجه کنید این فاصله باید بین ۶۸ تا ۷۵ درجه باشد

به ازای هر ۴ متر ارتفاع باید از یک نردبان استفاده کنید

قبل از شروع کار تمام اجزای نردبان را بازرسی کنید

نردبان باید فلزی باشد و ۱ متر از محل کار بلند تر باشد

توجه کنید که به هیچ وجه از نردبان های چوبی استفاده نکنید

  • آموزش های لازم به کارکنان داده شود

از هر دو دست برای بالا و پایین رفتن از نردبان استفاده کنند

موقع بالا یا پایین آمدن از نردبان بایبد صورتشان رو به نردبان باشد

در دست داشتن ابزار هنگام بالا یا پایین آمدن از نردبان ممنوع است

  • هرگز از لوله های داربست برای بالا یا پایین آمدن استفاده نشود

این اشتباهی است که بسیاری از کارکنان انجام میدهند

  • تمام کارکنان باید از کمرکش ها وحفاظ پاگیر استفاده کنند

این کار برای ایمنی افرادی که روی داربست کار میکنند بسیار مهم میباشد

  • برای انتقال وسیله ها به پایین داربست باید از تماس مستقیم و پایین آمدن استفاده کنید

پرتاب هرگونه شی از بالای داربست ممنوع است

  • استفاده از قطعات معیوب ریالشکسته ،خمیده وخراب در داربست ممنوع است

لوله های داربست باید از جنس فلز بوده وبسیار محکم ومقاوم باشند

قطر بیرونی این لوله ها باید  ۴۸٫۳ میلیمتر و ضخامت اسمی ۴ میلیمتر باشد

  • استفاده از لوله های خم شده ،برش داده شده توسط حرارت ممنوع است

مراقب باشید انتهای لوله شکاف وبریدگی نداشته باشد

فاصله لو له های عمودی بین ۱٫۷-۲ متر می باشد .

فاصله طبقات عمودی بین ۲-۳ متر است.

فاصله لوله های داربست در عرض سکو ۷- الی ۱۶۰ سانتی متر است .

  • سکوهای کار برای تردد نفرات و جابجایی بار استفاده میشود

بر اساس کاربرد آن به ۵ دسته (۶۰۰-۸۰۰-۱۰۵۰-۱۳۰۰-۱۵۰۰ میلیمتر )تقسیم میشوند

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , داربست فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی
در هنگام برپایی و نصب داربست، خطراتی داربست فلزی و پرسنل کار را تهدید می کند که این خطرات عبارتند از:
  • سقوط از ارتفاع
  • برخورد سر با اشیاء
  • خطر برق گرفتگی
  • ریزش داربست
  • عدم تخته پوشی

خطرات داربست

سقوط از ارتفاع در حین کار با داربست

هنگامی که فردی بر روی داربست به سمت بالا یا پایین حرکت می کند و یا در مکان هایی که دارای حفاظ مناسبی نیستند و امکان سقوط می باشد، باید برای جلوگیری از سقوط فرد از بالای داربست از سیستم (PERSONAL FALL ARREST SYSTEM) استفاده کرد. در همه نقاط داربست که خطر سقوط از داربست وجود دارد، باید موانع ایمنی و حفاظ Top rail/Mid rail/Guard rail نرده های میانی و بالایی حتما نصب شود.

نصب گاردریل در دو انتهای داربست و در طرف باز آن سبب می شود تا افرادی که بر روی داربست کار میکنند، ایمنی بیشتری داشته باشند. اگر فاصله سکو از کار بیشتر از ۱۴ اینچ باشد، باید علاوه بر استفاده از گاردریل، تمام افراد روی داربست از کمربند ایمنی نیز استفاده کنند. Top rails به فاصله یک متر از سکو نصب گردد، بین سکو و Top rails باید Midrails نصب شود.

احتمال برخورد سر با اشیاء در داربست

برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مورد، افرادی که بر روی داربست کار می کنند حتما باید از کلاه ایمنی به همراه چانه بند استفاده کنند. در قسمت بالایی محل کار باید تور ایمنی نصب شود و از قرنیز TOE-BOARD برای لبه های محل کار استفاده شود.

خطرات داربست بندی

خطر برق گرفتگی در حین کار بر روی داربست

ممکن است داربست در کنار سیم های برق یا محلی که خطر برق گرفتگی در آن زیاد است، نصب گردد که در این صورت باید اقدامات لازم برای جلوگیری از برق گرفتگی را انجام دهید از جمله این اقدامات رعایت فاصله استاندارد و مناسب از خطوط و تجهیزات انتقال برق می باشد.

خطر ریزش داربست

مهم ترین اقدام برای جلوگیری از خطر ریزش و سقوط داربست، استفاده از متریال مناسب می باشد. لوله های داربست را بصورت صحیح و محکم ببندید و حتما از مهار استفاده کنید. محلی که برای استقرار داربست استفاده می کنید باید حتما سفت و محکم باشد. همچنین باید داربست را به سازه اصلی که ممکن است ساختمان باشد و یا استراکچر بسته شود.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , داربست فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

یکی دیگر از کاربردهای داربست فلزی ، استفاده از داربست به جای شمع زیر بتن یا به اصطلاح داربست زیر بتن می باشد.

معمولا داربست زیر بتن در جاهایی استفاده میشود که امکان استفاده از شمع وجود ندارد. به طور مثال ارتفاع سقف از ۳ متر بیشتر باشد و یا کنسول سقف و یا اینکه سقف دارای ضخامت زیاد بوده و شمع جواب گوی بار وارده نباشد.

وزن مخصوص بتن به طور تقریبی حدود ۲٫۴ تن در متر مکعب می باشد و در در اسکلت ساختمانی که به طور مثال پوتری با طول ۲ متر و ارتفاع و عرض نیم متر داشته باشیم وزن این پوتر در حدود ۱٫۲ تن می باشد که علاوه بر این وزن می بایست بار های زنده از جمله وزن بتن ریز و بارهایی چون وزن ویبراتور و قالب و ضربه ریختن بتن و… را نیز می بایست در احتساب نیرویی که می بایست داربست زیر بتن آن را متحمل شود مورد محاسبه قرار داده و فاصله پایه های داربست را با توجه به بار وارده مشخص نمود .

به دلیل اینکه آرماتور بندی و قالب بندی و بتن ریزی نسبتا هزینه بالایی دارد داربست زیر بتن که بار های وارده را می بایست تحمل نماید و در صورت ایراد داشتن آن کل عملیات بتن ریزی متوقف میشود نیز ، از اهمیت بالایی برخوردار میباشد .

به همین دلیل توصیه میشود ، از افرادی جهت نصب داربست زیر بتن استفاده نمود که قبلا این کار را انجام داده باشند و از اهمیت آن اطلاع داشته باشند.

 

نحوه نصب داربست زیر بتن :

 

به صورت کلی داربست زیر بتن به دو صورت بسته میشود

در روش اول در صورتی که ارتفاع زیاد باشد ولی وزن زیاد نباشد میتوان تا ارتفاعی که شمع میتواند بر روی آن ارتفاع قرار گیرد را داربست بسته و سپس بر روی آن تخته بنایی گذاشته و سپس شمع را روی آن تخته ها استفاده نمود.

به طور مثال اگر ارتفاع سقف ۵ متر باشد ، میتوان تا ارتفاع ۳ متری را داربست و از ارتفاع ۳ متر تا زیر سقف را جک استفاده کرد.

در روش دوم که متداول می باشد از تراز زمین تا تراز زیر سقف (با احتساب ضخامت قالب و چهار تراش) کاملا با داربست نصب و برای قالب بندی آماده نمود .

هر یک از این روش ها دارای مزیت و معایبی میباشد که در تصمیم گیری در انتخاب روش نصب داربست زیر بتن می بایست در نظر گرفته شود .

از مزایای روش اول میتوان به سرعت نصب سریع تر و استفاده از لوله ها با پرتی کمتر و هزینه کمتر داربست بندی ، و در روش دوم اطمینان بیشتر در بار پذیری و استحکام و سرعت بیشتر در قالب بندی و آرماتور بندی نام برد .

در پایان لازم است به این نکته مهم اشاره شود که قالب بند می بایست داربست فلزی را از لحاظ درست اجرا شدن چک نموده و در صورتی که ایرادی مشاهده می نماید به اکیپ داربست بند جهت رفع آن ایراد متذکر گردد .

زیرا داربست ها صرفا به جای شمع ها مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل اینکه داربست بند هر چقدر ماهر باشد نحوه بسته شدن قالب و درزها باید توسط قالب بند چک شود و در صورتی که داربست درست باشد  نحوه قالب بندی میتواند منجر به ایجاد ایراد در هنگام بتن ریزی شود.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , داربست فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

شناسایی خطرات در داربست بندی یکسان نیست مثلا در اجرای داربست فلزی یا داربست متحرک خطرات متفاوت است . ایمنی در شغل داربست بندی بسیار پر اهمیت است زیرا داربست بندی از پر خطر ترین مشاغل دنیا می باشد ولی می توان با شناسایی خطرات تا حدود زیادی از آن جلوگیری کرد .

قبل از اینکه با چک لیست شناسایی خطرات آشنا شوید شما باید با استاندارد های اولیه داربست در جهان یعنی OSHA شوید سپس ایمنی داربست های متحرک یا چرخدار را مطالعه کنیدو پس از اینکه مطالب زیر را خواندید می توانید از فرم چک لیست خطرات داربست بندی JSA اسفاده کنید.
 
خطر اجتناب ناپذیر است. اما قوانین رقابتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها را مجبور می‌سازند تا نگاه دقیق‌تری به استراتژی‌های مدیریت خطر داشته باشند وبدین طریق کارآیی عملیاتی و مزیت رقابتی‌شان را افزایش دهند.
 
مدیریت اثربخش خطر سبب بهبود اتخاذ تصمیم می‌شود. شما می‌توانید به کمک مدیریت خطر به طور چشمگیری با استفاده از تکنولوژی اطلاعات از اتلاف بودجه در زمینه تکنولوژی اطلاعات و دوباره کاری کاهش دهید.
 
خطر محرک بسیار قدرتمندی است. امروزه شکست در مدیریت خطر می‌تواند سبب از دست دادن نیروی انسانی حرفه‌ای، از دست دادن شرکای تجاری، از دست دادن بازار یا فرصت‌های درآمدزایی و از همه بدتر از دست دادن کامل عملیات کسب و کار شود. هر سازمانی با خطر دست و پنجه نرم می‌کند، اما اگر خطر بدرستی درک و مدیریت شود، می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل گردد.
 
در حالیکه نقش مدیریت خطر در محیط کسب و کار امروزی منحصر به فرد است، مدیریت خطر به تنهایی مساله تازه‌ای نیست. استراتژی‌های سنتی مدیریت خطر بر کنترل خطرات شناخته شده و ناشناخته با هدف به حداقل رساندن احتمال و هزینه روی دادن آنها متمرکز هستند. با این تعریف خطر فقط تهدید محسوب می‌شود.
 
بعلاوه، سازمان‌ها مدیریت خطر را به عنوان عامل فعال کننده کسب و کار می‌دانند. این دیدگاه جدید، نه تنها خطر را تهدید نمی‌داند، بلکه فرصت جدیدی تلقی می‌کند که می‌تواند اهرمی برای ساخت محصولات جدید، خدمات جدید، مدل‌های جدید کسب و کار و راه‌های جدیدی برای رقابت در بازار باشد. امروزه سازمان‌های موفق، استراتژی‌هایی را می‌سازند که مدیریت خطر را با خطر متوازن نماید تا بدین ترتیب نوآوری افزایش یابد و در بازار جایگاه ویژه‌ای برای سازمان ایجاد گردد.
 
آنالیز ایمنی شغلی ( JSA ) چیست ؟
 
بر اساس مقررات قانونی و همچنین اصول اجتماعی و انسانی کارفرمایان موظف اند که نسبت به تامین ایمنی و بهداشت کار برای کارمندان خود اقدام نمایند. در این راستا ارزیابی ریسک های ایمنی و بهداشتی محیط های کاری از وظایف کارفرمایان محسوب می شود. بر همین اساس لازم است که کارفرمایان در صورت لزوم اقدام به بکارگیری مکانیسم های کنترلی برای حذف یا کاهش ریسک های تحمیلی بر کارکنان نمایند. آنالیز ایمنی شغلی روشی است برای کسب اطمینان از وجود درجه قابل قبولی از ایمنی و بهداشت در محیط های کاری و راهی را برای شناسایی خطرات مرتبط با شغل و همچنین تعیین اقدامات کنترلی فراهم می آورد. این فرایند شامل آنالیز دقیق کلیه وظایف موجود در یک شغل، شناسایی خطرات بالقوه ایمنی و بهداشت در هر مرحله و تعین مکانیسم های عملی و کاربردی برای حذف و یا کنترل خطرات شناسایی شده است. بنابر این در مورد هر شغلی می توان پس از انجام آنالیز ایمنی شغلی، اقدامات کنترلی فنی را همراه با ارائه آموزشها و دستورالعمل های اجرایی پیاده سازی نمود.
 
پس بصورتی واضح تر می توان چنین بیان نمود که :
 
آنالیز ایمنی شغلی عبارت است از بررسی سیستماتیک یک شغل به منظور شناسایی خطرات بالقوه آن، ارزیابی سطح ریسک و شناسایی متد کنترلی مناسب برای کنترل ریسک خطرات شناسایی شده.
 
البته بایستی بخاطر داشت که آنالیز ایمنی شغلی با بازرسی محیط کار و ممیزی شغلی متفاوت می باشد.
 
بازرسی محیط کار یک بررسی سیستماتیک از شرایط و عملیات محیط کار برای تعین مطابقت آن دستورالعمل های کاری و مقررات ایمنی و بهداشت از قبل تعریف شده می باشد.
 
فرایند ممیزی نیز عبارت است از یک بررسی سیستماتیک از سیستم مدیریت ایمنی برای تعین وجود مطابقت فعالیتها و نتایج مرتبط آنها با خط مشی ها و برنامه های پیشگیرنده از قبل تعریف شده. علاوه بر این ممیزی، موثر بودن برنامه های ایمنی در دستیابی به اهداف تعریف شده در خط مشی ها را نیز ارزیابی می نماید.
 
در تجزیه و تحلیل ایمنی مشاغل با کلمات و عبارات خاصی سروکار داریم که باید از هم متمایز شوند.یکی از این کلمات کلیدی Job است که به شغل در معنی عام یا به عبارتی به حرفه بر می گردد. مثلا در مشاغلی نظیر برقکاری، جوشکاری و پرسکاری، ممکن است هر یک از افراد این حرفه ها، کارها و وظایف مختلفی را در رابطه با شغلشان انجام دهند.
 
مثلا یک برقکار ممکن است سیم کشی کند، لامپی را تعویض کند یا یک وسیله برقی را تعمیر کند. هر یک از این فعالیت ها و وظایف را اصطلاحا یک Task ، وظیفه می گویند. اما هریک از این فعالیت ها از مراحلی تشکیل شده اند؛ مثلا جهت تعویض یک لامپ سوخته، برقکار روی چهارپایه می ایستد، لامپ را با یک دست و سرپیچ را با دست دیگر می گیرد، لامپ را می چرخاند تا از سرپیچ خارج شود و سپس از بالای چهارپایه پایین می آید. به هریک از این مراحلStep (گام) می گویند.
 
روش کار بدین صورت است که پس از انتخاب شغل مورد نظر و فعالیت مربوطه باید مراحل مختلف انجام کار لیست شوند. پس از ثبت مراحل اصلی هر کار، باید تمامی خطرات مربوط به هر مرحله را شناسایی و یادداشت نمود. 
 
یکی از مهمترین اهداف اجرای مطالعه آنالیز ایمنی شغلی، یافتن رویکردهای اثربخش و کارآ در زمینه ادغام عنصر انسانی با طراحی و عملیات در راستای دستیابی به سطوح بالاتر در زمینه ایمنی، قابلیت اطمینان، بهره وری، قابلیت دسترسی و نگهداشت پذیری است.
 
هر چند که می توان آنالیز ایمنی شغلی را بدنبال یک افزایش معنی دار در نرخ حوادث و بیماریها اجراء کرد ولی بایستی در کل آنالیز بصورت پیشگیرانه اجراء گردد. در همین راستا شناسایی خطرات و بکارگیری اقدامات پیشگیرنده در مراحل طراحی و سازماندهی کار الزامی خواهد شد.
 
بنابراین فرایند آنالیز ایمنی شغلی می تواند در مراحل طراحی، ارزیابی طراحی سیستم و بروز هر گونه مشکل در زمینه تعامل انسان – ماشین مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب ممکن است آنالیز ایمنی شغلی توسط طراحان، ارزیابی کنندگان، مدیران، واحدهای عملیاتی و غیره انجام گیرد.
 
 
در اجرای JSA اعضاء کمیته ایمنی و بهداشت و کارشناسان مرتبط نقش برجسته ای را ایفاء کرده و در این فرایند وجود آنها الزامی و راهگشا خواهد بود. زیرا معمولاٌ گروه یاد شده از تجارب عملی زیادی در زمینه شناسایی خطر، ارزیابی ریسک و همچنین ارائه روشهای کنترلی مناسب می باشند.
 
نقش متخصصین ایمنی و بهداشت در فرایند JSA میتواند در کمک آنها در شناسایی خطرات کمتر پیدا و همچنین راهکارهای کنترلی مناسب تر ، نمود یابد.
 
تعدادی از متخصصین ترجیح می دهند که JSA را محدود به تمامی جنبه های شغلی – نه فقط ایمنی – بکنند. در این صورت روش با عنوان آنالیز شغلی جامع یا آنالیز فراگیر وظایف مطرح می شود. آنالیز شغلی جامع بر اساس این فلسفه بیان شده است که ایمنی بخش انفکاک ناپذیری از عملکردهای وظایف بوده و جزئی جدا محسوب نمی شود.
 
قابل ذکر است که در این پروژه تنها جنبه های ایمنی و بهداشتی مشاغل مد نظر می باشد :
 
مراحل انجام آنالیز ایمنی شغلی
 
مراحل انجام آنالیز ایمنی شغلی به شرح ذیل می باشد :
 
۱- انتخاب شغل برای آنالیز
 
۲ – تجزیه شغل به مراحل مختلف انجام کار
 
۳ – شناسائی خطرات
 
۴ – پیشنهاد راه حل
 
۵ – پیگیری و نظارت
 
 
مراحل انجام آنالیز ایمنی شغلی
 
انتخاب شغل برای آنالیز
 
یک شغل از توالی مراحل یا فعالیت های مجزا تشکیل شده که با هم یک هدف کاری را دنبال می کنند . در بعضی از مشاغل که فعالیت ها وسیع می باشد ( مثل معدنکاری و کاغذ سازی ) آنالیز شغلی رویکردی مناسب نیست . همچنین بعضی از مشاغل هستند که فعالیت آنها محدود است ( مثل چرخاندن یک سوئیچ ، بستن یک پیچ ، فشار دادن یک دکمه ). این گونه مشاغل نیز برای آنالیز مناسب نمی باشند . مشاغلی باید برای آنالیز انتخاب شوند که از نظر فعالیت نه وسیع باشند و نه محدود ( مثل فعالیت روی ماشین آلات و برقکاری ) .
 
در انتخاب شغل برای آنالیز ، فاکتورهای زیر باید در نظر گرفته شود . این فاکتورها بر حسب اهمیت به ترتیب زیر دسته بندی می شوند :
 
۱- معلولیت: آن دسته از مشاغلی که آسیب رساندن به افراد یا منجر به معاینات پزشکی یا ناتوانی افراد می شوند ، باید در اولین مرحله مورد آنالیز قرار گیرند .
 
۲- ضریب تکرار حوادث: مشاغلی که بطور مکرر در آنها حادثه رخ می دهد .
 
۳-ضریب شدت حوادث: شغلهایی که حوادث در آنها ضریب شدت بالایی دارد یعنی باعث بروز LTI و درمان پزشکی می شوند باید آنالیز شود.
 
۴- مشاغل جدید یا تغییر شغل ها: در عملیات جدید ناشی از تغییر ماشین آلات، تجهیزات و فرایند کاری ممکن است سابقه حادثه وجود نداشته باشد ، ولی لازم است پتانسیل بروز حادثه در آنها ارزیابی شود . آنالیز ایمنی شغلی برای کلیه مشاغل جدید ضروری است و نباید این عمل به قدری تاخیر بیفتد که حوادث یا شبه حوادث بوجود آیند.
 
ذکر این نکته الزامی است که :
 
آنالیز ایمنی شغلی، بررسی شغل است نه شخصی که شغل را انجام می دهد
 
هنگام تجزیه شغل به مراحل مختلف انجام کار باید از بروز اشتباهات اینچنینی جلوگیری شود :
 
۱ – تجزیه شغل به مراحل غیرضروری
 
۲ – مشخص نبودن مراحل اساسی انجام کار
 
تجزیه شغل به مراحل مختلف انجام کار ، شامل مراحل زیر است :
 
۱ – انتخاب فرد صلاحیت دار برای تجزیه شغل
 
۲ – مشاهده نحوه انجام کار و تجزیه آن به مراحل اساسی
 
۳ – ثبت و تشریح هر کدام از مراحل تجزیه شده
 
۴ – بازنگری مراحل تجزیه شده به همراه فردی که مسئولیت انجام شغل را بر عهده دارد.
 
 
 قبل از آنالیز شغل، کارشناسان ایمنی و بهداشت شرح وظایف سازمانی و شرح وظایف عملی که ممکن است توسط واحدها تعریف شده باشد را مطالعه و شغل را مورد مشاهده قرار داده و پس از مصاحبه با کارکنان و مشاهده مشاغل و تشکیل جلسات آنالیز سلسله مراتبی وظایف در آن واحد ، شرح وظایف شغلی را به ترتیب گام های اجرایی شغل در کاربرگ تجزیه و تحلیل ایمنی شغل در قسمت مربوطه به ترتیب و مراحل انجام کار ثبت می نمایند.
 
افرادی که در آنالیز شغل شرکت می نمایند توسط رئیس واحد مربوطه و ازمیان افراد باتجربه و علاقمند در هر گروه شغلی انتخاب می شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید .
 
 
 
 


:: برچسب‌ها: داربست فلزی , داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست مكانيزه

با توجه به نیاز روز افزون به سرعت در اجرای فعالیتهای ساختمانی، در کنار ایمنی و حفاظت عوامل انسانی، و با نگرشی بر حوادث به وجود آمده به واسطه داربستهای ساختمانی غیر استاندارد، این مجتمع با اتکاء به نیروهای متخصص خود به ارائه این داربست جدید اقدام نموده است. این داربست در انواع تک پایه و چند پایه در عرض های مختلف و برای هر ارتفاعی بدون محدودیت قابل ارائه می باشد.

داربست مکانیزه ، جک سقفی ، داربست متحرک ، داربست ، سرجک ، جک ، مجتمع صنعتی علیپور

این داربست فلزی متحرک با استفاده از استانداردهای روز جهان طراحی شده و علاوه بر سرعت در استفاده ، ایمنی و آرامش را به ارمغان می آورد این داربست جدید و مدرن علاوه بر اینکه یکی از پیشرفته ترین داربست های روز دنیا است می تواند در سرعت بخشدن به اجرای فعالیتهای ساختمانی نقش بسزایی را ایفاء نماید.

داربست مکانیزه ، جک سقفی ، داربست متحرک ، داربست ، سرجک ، جک ، مجتمع صنعتی علیپور

از نکات دیگری که در مورد این داربست متحرک می توان ذکر نمود سرعت در جابجایی داربست، عدم نیاز به نیروی متخصص، ایمنی در ارتفاع و عدم محدودیت برای ارتفاعات مختلف را می توان نام برد.

اين داربستها به صورت تك پايه و دو پايه ارائه مي شوند.

تك پايه: تا ماكزيمم عرض 10 متر از ساختمان را پوشش مي دهد و براي حمل بار و نفرات تا وزن 700 كيلوگرم طراحي و محاسبه شده است.

دو پايه: دو پايه تا ماكزيمم عرض 23 متر از ساختمان را پوشش مي دهد و براي حمل بار و نفرات تا وزن 1200 كيلوگرم طراحي و محاسبه شده است.

لازم به ذكر است كه محاسبات قيمتي بر اساس ارتفاع و عرض پوشش دهي مي باشد.

داربست مکانیزه ، جک سقفی ، داربست متحرک ، داربست ، سرجک ، جک ، مجتمع صنعتی علیپور

داربست مکانیزه ، جک سقفی ، داربست متحرک ، داربست ، سرجک ، جک ، مجتمع صنعتی علیپور

 

 



:: برچسب‌ها: داربست , داربست فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

از کلایمر برای مواردی همچون مرمت ، بازسازی نمای ساختمان ، سیمانکاری ساختمان ، تعمیرات نمای ساختمان و نماشویی و در کل برای مواردی که به داربست نیاز باشد، میتوان از کلایمر جایگزین داربست استفاده کرد. طراحی و تولید کلایمر کاملا مهندسی بوده و از لحاظ امنیتی  پیش بینی و تست امنیتی جانی در آن انجام شده است.

فعلا تا به این تاریخ مشکل فنی اساسی در استفاده از کلایمر گزارش نشده است و از لحاظ امنیتی کاملا بی خطر می باشد.

در سالهای اخیر تکنولوژی های جدید، در صدد هستند تا جایگزین خوبی بر ای داربست فلزی باشند و بتوانند تمامی مخاطرات اشاره شده را مرتفع نمایند.

که در این خصوص می توان به انواع بالابرها اشاره کرد، که در بازار عمدتا با اصطلاح کلایمر شناخته شده اند. کلایمرها در دو بخش مکانیکی و برقی در بازار موجود می باشند. این دستگاه ها با توجه به ویژه گی هایی که دارند می توانند کارایی بسیار بالایی داشته باشند .

از ویژگی های برتر کلایمر جایگزین داربست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضریب اطمینان کاری بسیار بالا به دلیل استفاده از سیستم های مختلف امنیتی
  • توجیه اقتصادی بسیار مناسب و بازگشت سرمایه درکوتاه مدت.
  • امکان نصب و راه اندازی آسان و سریع و قابلیت جا به جایی بسیار ساده بدون نیاز به نیروی متخصص.
  • کارایی بسیار بالا و افزایش سرعت عملکرد کاربران و در نتیجه افزایش سرعت پیشرفت پروژه اشاره کرد.

کلایمر بهترین جایگزین داربست

مشکلات استفاده از داربست فلزی

صنعت ساختمان یکی از اشتغال زاترین صنایع در کشور است، که این گستردگی و تنوع کار در بخش ساختمان موجب گردیده، به طور متوسط بیش از 35 درصد حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص دهد.

بررسی ها نشان می دهد علت وقوع اغلب حوادث در ساختمان ناشی از سقوط از داربست فلزی می باشد. داربست ساختاری است موقتی که شامل یک یا چند جایگاه اجرایی، اتصالات و تکیه گاه می باشد، که در طی اجرای هرگونه عملیات از قبیل تعمیرات، نماسازی، تمیزکاری، رنگ آمیزی و سایر کارهای مشابه ، به منظور حفظ و نگهداری کارکنان یا مصالح و ابزار در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد.

سقوط از ارتفاع بزرگترین علت مرگ و میر( 33 درصد) از تمامی مرگ و میرها را در پروژه های ساختمانی به خودش اختصاص داده است. برخورد، گیر افتادن و برق گرفتگی به ترتیب بزرگترین علل مرگ و میر در این حوزه است.

سقف و داربست محل های عمده سقوط است. بخشی از سقوط ناشی از کار روی داربست است که مخاطراتی همچون سقوط از ارتفاع ناشي از سرخوردن، دسترسي ناايمن، فقدان تجهيزات حفاظت از سقوط، صدمه به واسطه سقوط ابزار و مواد زائد، برق گرفتگي ناشي از تماس با خطوط انتقال نيرو، صدمه و خراب شدن داربست به و اسطه عدم تعادل يا بارگذاري بيش از حد، تخته گذاري ناايمن است.

بنابراین سالانه شاهد حوادث ناگواری هستیم که باعث تحمیل هزینه های سنگین مالی و جانی به کارفرمایان و کاربران می گردد.

برای جلوگیری از تمامی این مخاطرات کلایمر جایگزین داربست بهترین انتخاب برای پیشبرد عملیاتی ایمن تر و مطمئن تر می باشد.

تجهيزات کلایمر جایگزین داربست

1ـ سازه هاي روي بام:

  • سبد
  • وزنه هاي تعادل
  • ستون
  • تير يا بازوي مربوط به نقاط آويز
  • خرك تعادل يا تكيه گاه
  • بكسلهاي ضدخيز

2 ـ سبدحمل نفرات:

    • الكتروگيربكس و جعبه برق
    • ترمزهاي اضطراري يا Safety Brakes
    • كابل برق
    • سيم هاي بكسل كه از سازه هاي بام آويزان مي گردند
    • سيستم سنكرونيزور
    • سيستم قطع برق در ارتفاع معين
    • سيستم اضافه بار
    • كابل جمع كن و…

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

لوله داربستی ، که به آن داربست نیز گفته می شود، یک ساختار موقت است که برای پشتیبانی از خدمه کار و مواد برای کمک به ساخت ، نگهداری و تعمیر ساختمان ها ، پل ها و سایر سازه های در حال ساخت و ساز استفاده می شود. لوله داربستی یا داربست ها به طور گسترده در سطح شهر مورد استفاده قرار می‎گیرند تا به ارتفاعات و طبقات بالا دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت دستیابی به آنها دشوار است. لوله داربست بی کیفیت و در نتیجه داربست ناامن می تواند منجر به مرگ یا آسیب جدی به افراد در حال کار در ساختمان شود. در این مقاله از پیاتک می خواهیم به بررسی لوله داربستی و شرح آن بپردازیم.

لوله داربستی

داربست های ساختمانی سازه هایی فلزی می باشند که برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان در هنگام ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. داربست ها از لوله هایی ۶-۳ متری از جنس فلز تشکیل می شوند. این لوله ها که به نام لوله داربستی شناخته می شوند در دو نوع سبک و سنگین و برای شرایط وزنی متفاوت فراهم گردیده اند. سایز استاندارد این محصول دارای قطر خارجی ۴۸٫۳ میلی متر و ضخامت دیواره ۳٫۲ میلی متر و طول ۶ متر است. هدف از داربست و کابرد آن, فراهم کردن بستر کاری ایمن و دسترسی مناسب برای خدمه کار برای انجام کارهای خود است. استاندارد‌های بین المللی شرایط عملکرد داربست‌های کاری را تعیین می کند. این استاندارد‎‌ها بطور قابل توجهی مستقل از موادی هستند که لوله داربستی از آنها ساخته شده است.

لوله داربستی چیست

عوامل موثر بر قیمت

این لوله ها در دو نوع گالوانیزه و فولادی موجود هستند اما زیر مجموعه ی لوله های فولادی قرار می گیرند و دو نوع درزدار و بدون درز آنها وجود دارند. به منظور کاهش هزینه تولید، این مصالح به صورت درزدار تولید می‌شوند اما نوع بدون درز ایمنی به مراتب بیشتری دارد.لوله های داربستی در سه دسته سبک، معمولی و سنگین تولید میگردند.قیمت تمام شده برای لوله های داربستی به دو صورت وزنی یا شاخه ای محاسبه خواهد شد که بر این اساس قیمت لوله داربستی سبک به صورت شاخه ای نسبت به دو نوع معمولی و سنگین، ارزانتر است اما اگر به صورت وزنی محاسبه شود، سه نوع سبک، معمولی و سنگین تفاوت قیمتی زیادی با یکدیگر نخواهند داشت.

قیمت لوله داربستی به عوامل زیر بستگی می باشد:

  • جنس لوله که متاثر از محل مورد استفاده می باشد.
  • وزن لوله که متاثر از ضخامت ورق و سایز آن می باشد.
  • طول لوله و سایز لوله که تعیین کننده قطر داخلی و خارجی آن می باشد.
  • ضخامت لوله که رایج ترین آنها 2 و 2.5 میلی متر می باشد.

انواع لوله داربستی

پنج نوع لوله داربستی اصلی وجود دارد که امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. که شامل موارد زیر است

  • اجزای لوله و کوپلر (اتصالات)
  • اجزای داربست پیش ساخته سیستم مدولار
  • داربست های سیستم مدولار H-frame (نما)
  • داربست های الوار
  • داربست های بامبو (بخصوص در چین)

انواع لوله داربستی در ایران

انواع لوله داربستی به کار رفته در ایران به شرح زیر است:

داربست مثلثی

این سازه از فریم های مثلثی شکل تشکیل گردیده اند که به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل شده اند. از مزایای آن نیز می توان به سهولت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به کارگر ماهر اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای

این سازه از پایه های قائم و مهارهای افقی تشکیل شده است. از مزایای آن نیز می توان به قابلیت توسعه در پلان و عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد و قابلیت استفاده در داربست بندی نمای ساختمان ها اشاره کرد.

داربست لوله و گیره ای

این نوع داربست معمولا داربست لوله و کوپلر هم نامیده می شود. داربست لوله و گیره نوعی داربست همه کاره است که از لوله های فلزی و گیره تشکیل شده است. لوله های عمودی از طریق بستهای زاویه ای راست به لوله های افقی وصل می شوند. به منظور تثبیت داربست ، لوله های مورب بطور دوره ای از طریق بست‌های چرخان به داربست وصل می شوند.
این نوع داربست معمولا در مواردی مورد نیاز است که به تطبیق پذیری بیشتر نیاز باشد. در بسیاری از کشورها ، این نوع داربست در ساخت و ساز رایج است. لوله های افقی در این داربست می توانند در هر ارتفاعی در امتداد لوله عمودی قرار بگیرند (طبق محدودیت های مهندسی مجاز است) و لوله های عمودی یا پایه ها را می توان در هر فاصله از دیگری قرار داد. داربست لوله و گیره از همه نوع داربستی بسیار پرتوان و مقاوم‌تر است.

داربست

کاربردهای لوله داربستی

  • ساختار موقتیست برای پشتیبانی از خدمه کار استفاده میشود
  • برای کمک به ساخت ، نگهداری و تعمیر ساختمان ها ، پل ها و سایر سازه های در حال ساخت و ساز استفاده می شود.
  • در برج های دیده بانی استفاده میشود.
  • در غرفه های نمایشگاهی  استفاده میشود.
  • در رمپ های اسکی  استفاده میشود.
  • در پروژه های هنری استفاده می شود.

ساختار لوله داربستی و داربست ها

داربست فلزی در هنگام ساخت ، نگهداری و تعمیر مورد استفاده قرار می گیرد. داربست های فلزی به کارگران اجازه می دهد تا به مکانهای مرتفع و دورافتاده در هر ساختمانی دسترسی پیدا کنند. داربست فلزی بسته به پروژه مورد نظر می‌تواند اشکال مختلف دارد.

داربست های پشتیبانی شده

این رایج ترین نوع داربست است. این بنا از زمین به بالا ساخته شده است و معمولاً در بیشتر اماکن ساختمانی مشاهده می شود. این ساده ترین ، راحت ترین ، ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین ساختار داربست است. در صورت وجود ساختار با ارتفاع زیاد یا در صورت نیاز به بارهای بسیار سنگین، می توان به لوله های داربستی اضافه کرد.

داربست های معلق

معمولا از پشت بام یک ساختمان معلق می شوند. این گزینه مناسب برای شرایطی است که امکان ساخت یک پایه وجود ندارد ، یا جایی که نیازهای دسترسی محدود به سطوح بالا باشد و ساختار داربست از سطح زمین به بالا عملی نخواهد بود.

داربست نورد

از نظر ساختاری شبیه به داربستهای پشتیبانی شده است. تفاوت در این است که به جای قرار دادن یک پایه پایدار ، از چرخ های کرچک استفاده می شود تا امکان تحرک داشته باشد. در صورت نیاز به کار در طول ساختمان ، گزینه خوبی است. چرخ ها هر زمان که کارگران یا موادی در داربست وجود داشته باشند برای اطمینان از ایمنی همه قابل قفل شدن هستند.

داربست فلزی

مواد تشکیل دهنده داربست

مواد داربست فلزی شامل موارد زیر است:

1.لوله ها

لوله ها معمولا از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. نوع فولاد مورد استفاده معمولا از جنس استیل گرم است. در شرایط ویژه ای که خطرات ناشی از کابل های برقی وجود دارد ، می توان از لوله های زخمی با الیاف شیشه در یک ماتریس نایلون یا پلی استر استفاده کرد. تفاوت اصلی بین فولاد و آلومینیوم در وزن است: فولاد تقریباً 3 برابر سنگین تر از آلومینیوم است.

2.بست ها

لوله های فلزی توسط بست‌ها در کنار هم قرار می گیرند. سه نوع اساسی بست وجود دارد: جفت کننده های زاویه دار راست، جفت کننده های عقب و اتصال دهنده های چرخان. علاوه بر این ، می توان از پین های اتصالی برای اتصال لوله های انتهایی استفاده کرد.

3.تخته یا عرشه

کف سازه داربست می تواند از تخته های چوبی یا عرشه های ساخته شده از فولاد یا آلومینیوم باشد. در جایی که از تخته های چوبی استفاده می شود ، انتهای آنها توسط صفحات فلزی معروف به آهن آهک یا صفحه ناخن محافظت می شود.

ایمنی کار

نکات مهم در استفاده از لوله داربستی

  • چنانچه ارتفاع ساختمان کم باشد در قسمت های داخلی از داربست های کوتاه و با وزن کم استفاده می گردد.
  • حداکثر ارتفاع مجاز این داربست ها حدود ۳ متر می باشد.
  • در ساختمان های بلند از داربست هایی با ارتفاع زیاد استفاده می شود. در این سازه ها از لوله هایی فولادی با قطر ۵ سانتی متر و ضخامت حدود ۴ میلی متر استفاده می گردد.
  • برای وصل کردن لوله داربست در این سازه ها از بست داربست استفاده می گردد.
  • پایه های عمودی داربست یا همان لوله های استاندارد نقش مهمی در استحکام داربست دارند که حداکثر فاصله آنها از هم ۲ متر می باشد.
  • داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید.
  • حداقل بار ایمن برای این بستها ۰/۵۳ کیلو نیوتن می باشد.

نکات ایمنی

یکی از نکات ایمنی که در هنگام کار با داربست لازم است رعایت شود استفاده از کفش های غیر لغزنده می باشد. همچنین در هنگام کار بایستی از کمربند ایمنی استفاده گردد. ورود و خروج به سکوی کار نیز بایستی از طریق راه های ایمن صورت گیرد. نردبان ورودی به سکوی کار نیز بایستی به طور مطمئن به سکوی کار متصل گردد.لازم به ذکر است که حدود ۲۰ درصد خسارات ناشی از این سازه در هنگام نصب و برداشت آن می باشد. بنایراین فراهم کردن سکوی کار مناسب برای کارگر از الزامات مهم نصب داربست می باشد.

همچنین اگر تخته های داربست به خوبی با طناب یا تسمه متصل نشوند به آسانی لیز خورده و موجب خسارات جدی در حین ساخت و ساز می گردد. بنابراین بازرسی تخته ها پیش از نصب از الزامات ایمنی این سازه ها است. بارگذاری بیش از حد بر روی داربست ها نیز موجب خمش زیاد تخته ها می گردد. بارگذاری بار زیاد بر روی این سازه در نهایت منجر به واژگونی داربست ها می گردد. عدم تنظیم سکوها و سکوهایی بدون میله های محافظ نیز از عواملی است که منجر به آسیب های جبران ناپذیر در هنگام نصب این سازه ها می گردد. همچنین باید توجه داشته باشید که در هنگام نصب داربست ها با خطوط الکتریکی بالای آن ها تماس پیدا کرده و ممکن است سبب خسارت گردند. بنابراین این مساله پیش از نصب داربست باید به خوبی بررسی گردد.

مشخصات لوله داربستی

  • داربستها از لوله هایی ۶-۳ متری از جنس فلز تشکیل می شوند.
  • در دو نوع سبک و سنگین و برای شرایط وزنی متفاوت فراهم گردیده اند.
  • سایز استاندارد: دارای قطر خارجی ۴۸٫۳ میلی متر و ضخامت دیواره ۳٫۲ میلی متر و طول ۶ متر است.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , لوله داربستی , ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

تعریف داربست فلزی

داربست فلزی و کارهایی که با آن انجام می‌شود؛ خطرناک هستند. شما باید مهارت‌ها و توانایی‌های مناسب و لازم برای کار با آنها را با امنیت کامل داشته باشید.

یک ساختار موقت برای حمایت و پشتیبانی از دسترسی به سازه یا کار با آن است. نصب داربست فلزی معمولا در کار ساخت و ساز برای حفظ امنیت و سلامت کارگران استفاده می‌شوند. در واقع نصب داربست فلزی سازه را پایدار و ثابت نگه می‌دارد، زمانی که کار هنوز بر روی زمین یا در طبقات انجام نشده است.

  • تحت مدل کار کردن ایمن و سالم (WHS)، داربست فلزی به عنوان یک ساختار طبقه بندی شده است. مقررات مربوط به سازه‌ها و ماشین آلات ساختمانی هر دو برای آن هم اعمال می‌شود.

اجزای آن، به عنوان مثال لوله‌ داربست، بست‌ها یا فریم‌ها و اجزای فلزی‌ای که از سر هم بندی آنها با هم  یک داربست فلزی تشکیل می‌شود.

  • تحت مدل کار کردن ایمن و سالم، این اجزاء به عنوان ماشین آلات ساختمانی طبقه بندی می‌شوند.

خدمات داربست فلزی برای کار بر روی سازه و پروژه‌ی ساختمانی و یا برچیدن آنها به طور موقت برای پشتیبانی و حمایت از آن سازه و افرادی که بر روی آنها با فاصله‌ی بیش از ۴ متر از سطح سازه کار می‌کنند؛ نصب می‌شود.

  • تحت مدل کار کردن ایمن و سالم، بسیاری از کارهایی که بر روی داربست انجام می‌شود، در طبقه بندی کارهای بسیار خطرناک قرار می‌گیرد و باید توسط کسی که در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده است باید انجام شود.

کار کردن ایمن و سالم زمان نصب داربست

کار کردن ایمن و سالم زمان نصب داربست فلزی

هر کس در محل کار باید مسائل ایمنی و سلامتی را رعایت کند.  برخی از افرادی که در زمینه‌ی کار با آن باید مسائل ایمنی و سلامتی را رعایت کنند؛ عبارتند از:

  • طراحان
  • پیمانکاران و کارگرانی که با آن کار می‌کنند.
  • پیمانکاران اصلی پروژه‌های ساختمانی که هزینه ساخت و ساز در این پروژه‌ها بالا است .

مدیریت خطر

شما باید با پیروی از یک فرایند منظم ریسک‌ها و خطرات را مدیریت کنید:

  • شناسایی ریسک‌ها و خطرات – آنچه که می‌تواند اشتباه بیآفریند و آن چه که می‌تواند باعث آسیب شود را شناسایی کنید.
  • ارزیابی ریسک‌ها و خطرات در صورت لزوم – ماهیت هر عامل و خطری که می‌تواند به شما آسیب بزند را درک کنید، جدی بودن این آسیب‌ها و احتمال وقوع آنها را بررسی کنید.
  • کنترل ریسک‌ها و خطرات – موثرترین اقدامات برای منطقی و عملی کنترل کردن ریسک‌ها و خطرات تحت شرایط را اجرا کنید.
  • بررسی اقدامات لازم برای کنترل ریسک‌ها و خطرات تا اطمینان حاصل شود که داربست فلزی به صورت برنامه ریزی شده کار می‌کنند.

پی بردن به دلایل ایجاد آسیب داربست

هنگامی که با آن کار می‌کنید، عوامل زیر می‌تواند به شما در شناسایی خطرات بالقوه کمک کند:

  • راه رفتن در اطراف محل کار برای شناسایی مناطقی که نصب آن‌ می‌تواند در آنجا اتفاق بیفتد و یا کارهای آن انجام می‌شود و جایی که تعامل با وسایل نقلیه، پیاده رو و سازه‌های ثابت وجود دارد.
  • شرایط زمینی که در آنجا آن را می‌خواهید نصب کنید؛ بررسی شود.
  • عملکرد و کارکرد آن مانند حداکثر باری که می‌تواند تحمل کند و شرایط دسترسی شناسایی شود.
  • آن‌ها را قبل و بعد از استفاده بررسی کنید.
  • در هنگام ساخت و ساز و کار با داربست فلزی با کارگران در مورد وجود هرگونه مشکل و مسئله‌ای پرس و جو کنید. این مشکلات و مسائل می‌تواند درباره‌ی کارکرد، نگهداری، بازرسی، تعمیرات، حمل و نقل و انبار کردن است.
  • نوع و شرایط نصب آن را بازرسی کنید.
  • آمار و پرونده‌های مربوط به وقوع حادثه و تعداد و شدت مصدومانی که از آن استفاده می‌کنند را بررسی کنید.

برای کنترل خطرات اقدام عملی بکنید

خطرات، به طور کامل از بین نمی‌رود، گزینه‌های زیر را تا آنجایی که امکان پذیر است؛ برای به حداقل رساندن خطرات را در نظر بگیرید:

  • تا جایی که امکان دارد می‌توانید برای حمل و جابه جایی وسایل و تجهیزات سنگین از خودروهای مکانیکی، جرثقیل، بالابر و جک پالت به جای انجام کار دستی و نصب آن استفاده کنید.
  • از موانع بتنی و پارچه و کیسه‌های مخصوص زیر داربست هایی که بر روی پیاده رو نصب شده اند برای جلوگیری از آسیب رساندن به عابران پیاده و خودروهای مردم، استفاده کنید.
  • از همین موانع و تجهیزات حفاظتی برای جلوگیری از آسیب رساندن به کارگرانی که بر روی سطح زمین و طبقات زیر آن‌ها کار می‌کنند؛ استفاده کنید.

اگر بعد از اجرای اقدامات کنترلی فوق،احتمال وقوع خطرات باقی بماند، به منظور پایین آوردن خطرات باقی مانده، گزینه‌ها و اقدامات زیر را در نظر بگیرید:

  • آن‌ها را تا حد ممکن نزدیک به محل کار به منظور به حداقل رساندن فاصله‌ای که بارها و وسایل به طور دستی منتقل می‌شوند؛ ذخیره و انبار کنید.
  • از کلاه ایمنی، دستکش،کفش ایمنی و جلیقه‌های دارای کمربند مخصوص و ایمنی دارای بست و وسایل اتصال کننده به آن برای جلوگیری از سقوط از ارتفاع استفاده کنید.

اگر یکی از گزینه‌های ذکر شده کنترلی و ایمنی،کافی نبود، از ترکیبی از آنها برای به حداقل رساندن خطرات استفاده کنید.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از اقدامات عملی تر و موثر تر است بر عهده‌ی شماست اما اولویت برای به حداقل رساندن خطرات قبل از استفاده از داربست فلزی استفاده از وسایل ایمنی و رعایت نکات ایمنی و محافظتی برای کارگران و عابران پیاده است. البته رعایت نکات ایمنی و انجام تمامی این اقدامات، هزینه بر است و ممکن در ترجیح دادن یکی بر دیگری توسط پیمانکار تاثیر بگذارد اما این مسئله را باید در نظر بگیرید که رعایت نکات ایمنی به نفع همه است.

همه‌ چیز درباره‌ی داربست

قبل از شروع کار با داربست

اولین مسئله برای طراحی و ساخت داربست این است که چگونه طراحی، ساخته و نصب شود؛ تا در حین کار سقوط نکند و منجر به آسیب دیدگی جدی و مرگ کارگران و عابران پیاده نشود.

انتخاب داربست

مدیریت خطرات مربوط به داربست زمانی که شما برای اولین بار تصمیم بگیرید که آن را کجا و چه نوع و مدلی از آن را نصب کنید.

طراحی داربست

یک طراح باید یک گزارش در مورد امنیت طرح یک داربست خاص یا غیر معمول تهیه کند، اما نه برای طرح‌های معمول که در آن خطرات در حال حاضر شناخته شده است. در اصل، طراح مسئول انتخاب نوع مناسب و تهیه طرح برای کار با آن است.

خطرات شناخته‌ شده‌ای را که می‌توان از طریق یک طراحی خوب کنترل کرد:

  • مدل کار کردن ایمن و سالم که قوانین موجود در این مدل آن را در زمینه‌ی ماشین آلات ساختمانی طبقه بندی می‌کند.
  • مدل کار کردن ایمن و سالم که قوانین موجود در این مدل یک ساختار برای آن ایجاد می‌کند که تحت پوشش قوانین و مقررات این مدل قرار بگیرد.
  • برای نصب، ایمن سازی و تخریب آن‌ها، سیستم و فرآیند هایی وجود دارد.

طراحان لوازم جانبی داربست

طراحان  وظیفه دارند که داربستی را طراحی کنند که برای ساخت، سر هم بندی کردن و استفاده ایمن و برای آن هدف برای آن طراحی شده است. ممکن است اجاره داربست یا خرید آن توسط پیمانکار صورت بگیرد.

طراحان ساختار داربست

طراح مسئول انتخاب داربست مناسب و تهیه طرح آن برای کار است. آنها باید این نکات را در نظر بگیرند:

  • از آن برای چه کاری استفاده‌ می‌شود.
  • چه خطراتی برای کسانی که آن را نصب، منهدم، استفاده و یا افرادی که در نزدیکی آن کار یا تردد می‌کنند؛ تهدید می‌کند.
  • بررسی جنس و استحکام پایه‌های آن با توجه به شرایط زمینی که روی آن نصب خواهد شد.
  • شرایط و استحکام زمینی که داربست بر روی آن قرار می‌گیرد و یا سیستم‌های تعلیق برای داربست‌های آویزان یا معلق، بررسی شود.
  • وزن و حجم بارهایی که بر روی آن منتقل و جا به جا می‌شوند؛ در نظر گرفته شود.
  • وزن کارگرانی که بر روی آن کار می‌کنند؛ در نظر گرفته شود.
  • شرایط وزش باد و تاثیری که بر روی استحکام و مقاومت آن می‌گذارد؛ در نظر گرفته شود.
  • از نحوه‌ی عملکرد درست بست‌ها که لوله‌ها و قطعات آن را به هم متصل می‌کند و جنس آنها اطمینان حاصل شود.
  • حمایت و پشتیبانی از سازه‌ها به خوبی صورت گیرد.
  • از آسیب‌های کار کردن بر روی لبه‌های قسمت‌های مختلف سازه محافظت شود.
  • در برابر سقوط انسان و اشیاء محافظت شود.
  • ورود و خروج امن باشد.

در صورت لزوم، برای بهبود ثبات و ایستادگی داربست اقدامات زیر انجام شود:

  • آن را به یک سازه‌ی حمایتی و پشتیبان کننده ببندید.
  • به یک سازه‌ی حمایتی و پشتیبان کننده احتیاج دارید.
  • برای افزایش ساختار آن بارهای سنگین و بلا استفاده را برای محکم کردن پایه، بر روی آن قرار دهید.
  • برای افزایش پایه‌ی آن حفره‌های بیشتری را بر روی زمین ایجاد کنید.

همه‌ چیز درباره‌ی داربست

سیستم کار

سیستم‌های کاری باید روشن و انعطاف پذیر باشند تا با تغییر شرایط کاری همچنان کار پیشرفت کند. این‌ها شامل:

  • شایستگی کارکنان و مجوزهای ضروری اخذ شده
  • مشاوره و هماهنگی کار با دیگران
  • دسترسی و خروج آسان
  • مشخص شدن مناطق ممنوعه
  • گرفتن مجوزهای لازم کار با سیستم‌
  • سیستم های محافظت و جلوگیری از سقوط
  • بازرسی و نگهداری
  • شرایط فرار اضطراری
  • تغییرات در شرایط کاری

مستندات مربوط به داربست

انواع مدارک مورد نیازتان بستگی به نوع و شکل داربست شما دارد. مثلا:

  • طراحی داربست‌های پیش ساخته باید با توجه به مقررات مدل کار کردن ایمن و سالم ثبت شود.
  • ساخت یک داربست که در جایی که فردی می‌تواند از ارتفاع ۲ متر بیشتر سقوط کند، به عنوان کار ساخت و ساز در معرض خطر در مدل کار کردن ایمن و سالم (WHS) تعریف شده و به یک بیانیه‌ی روش کار ایمن (SWMS) نیاز دارد. بیانیه‌ی روش کار ایمن ( SWMS) روش کار را برای ایمن ساختن، استفاده و انهدام داربست تعیین می‌کند.

بازرسی داربست‌ها

شما باید روش هایی را برای بازرسی و نگهداری هر داربست ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که استفاده از آن ایمن است و به همین ترتیب باقی می‌ماند.

برای داربست‌های آویزان، پایه‌ها، لوله‌ها، پیچ و مهره و اجزای آویزان آنها و هر کدام که در ارتفاع بیش از چهار متر نصب شده است و فرد می‌تواند از آن سقوط کند؛ باید بازرسی انجام شود:

 

  • داربست نباید مورد استفاده قرار گیرد مگر اینکه توسط یک فرد متخصص تایید شده باشد که آنها آن را بررسی کرده اند و ساخت آن کامل شده است.
  • داربست و ساختار حمایت کننده آن باید توسط یک شخص متخصص در این زمان بررسی شود:
  • قبل از استفاده از داربستی که حادثه و اتفاقی برای آن رخ داده است و ممکن است آن اتفاق بر ثبات و استحکام آن تاثیر گذاشته باشد.
  • قبل از استفاده از داربستی که تعمیرات بر روی آن انجام شده است.
  • حداقل هر ۳۰ روز.
  • اگر بازرسی نشان داد که داربست یا ساختار حمایت کننده آن، خطری برای سلامتی دارد یا ایمن نیست :
  • هر گونه تعمیرات، تغییرات و اضافه کردن ابزاری لازم باید انجام شود.
  • داربست و ساختار حمایتی آن قبل از استفاده توسط یک شخص متخصص بررسی می شود.
  • وقتی ساخت و نصب آن هنوز تکمیل نشده است نباید اجازه بدهید کسی از آن استفاده کند.

انواع کمتر از ۴ متر نیز باید قبل از استفاده و بعد از هر حادثه، تعمیر، تغییر یا اضافه کردن ابزاری به آن مورد بررسی قرار گیرند.

بازرسی آنها در محل کار بسیار مهم است وقتی که داربست برای مدت طولانی در محل قرار دارد.

همه‌ چیز درباره‌ی داربست

انواع داربست‌ فلزی

۱-داربست قفس پرنده

داربست قفس پرنده یک داربست مستقل است که دارای بیش از دو ردیف میله در هر دو جهت است که توسط تخته‌ها و تیرهای افقی به هم متصل می‌شوند که عمدتا برای کارهای انجام شده در یک سطح واحد، به عنوان مثال سقف استفاده می شود. اگر می‌خواهید از آن برای نصب  و منهدم کردن سازه‌ی خود استفاده کنید باید مشخصات سازه‌ی خود را ذکر کنید.

۲-داربست مثلثی

داربست مثلثی از نردبان از پیش ساخته، بست و لوازم جانبی ساخته شده است. آنها، برای مثال، بیشتر مورد استفاده‌ی گچ کارها و نقاش‌ها است و نیاز به سازه‌ی پشتیبان و حمایتی ندارند.

۳-داربست آویزان

داربست آویزان یا آویز یک داربست مستقل است که از ساختار دیگری آویزان است، اما در هنگام استفاده، ارتفاع آن نمی‌تواند افزایش یابد یا کاهش یابد.

۴-داربست یکپارچه

داربست یکپارچه شامل یک ردیف واحد از لوله‌ است که بوسیله پیچ و مهره بست‌ها‌ به هم  متصل می‌شوند.استحکام آن بستگی به سازه‌ای دارد که برای پشتیبانی آن قرار داده شده است. مهم این است که تا زمانی که برچیده نشود هیچگونه سازه ای از آن برداشته نخواهد شد.

۵-داربست معلق

داربست معلق حاوی یک سازه‌ی معلق است که می‌تواند در هنگام استفاده ارتفاع آن افزایش و کاهش یابد.

۶- برج و سازه‌ی متحرک داربست

برج داربست یک سازه‌ی مستقل است که دارای چهار علم عمودی است که به صورت طولی و عرضی متصل می‌شوند و یا دو فریم  طراحی شده که به طور متقابل به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک داربست ایجاد شود. سازه‌ی متحرک برج آن را با چرخ‌های قرار گرفته در زیرشان حرکت می‌دهند.

داربست برای کار تخریب

حداقل باید داربست‌های محکم و قوی و یا خاصی در هنگام کار تخریب مورد استفاده قرار گیرد تا تجهیزات حاوی مواد منفجره برای انهدام سازه باعث تخریب آنها نشود و ایمنی و سلامت کارگران به خطر نیفتد.

داربست‌های برای وظایف و کارکردهای خاص

داربست های مخصوص برای وظایف و کارکردهای خاص طراحی شده اند. آنها مخصوص وظایفی متفاوت از دیگر انواع آنها دارند که معمولا به عنوان وظایف سبک، متوسط ​​یا سنگین تقسیم بندی می‌شوند و دارای توان و قابلیتی برای حداکثر بار استاندارد و حداقل ابعاد هستند.

نمونه هایی از انواع رایج دارای وظیفه‌ای خاص عبارتند از:

  • نوع جرثقیلی که توسط افراد متخصص هدایت می‌شوند.
  • نوع آویزان دارای سیستم‌های پشتیبانی شده توسط فریم‌ها بر روی ساختمان‌ها و یا سازه‌های دیگر هستند.
  • نوع افقی که توسط افراد متخصص هدایت و پشتیبانی می شوند.

لوله‌ها و بست و پیچ و مهره‌های داربست‌ها

برای ساخت داربست‌ها به این  لوله‌ها و اتصالات نیاز است. با کمک آنها می‌توان انواع آنها را در ابعاد و اندازه‌های مختلف مونتاژ و سر هم بندی کرد و برای پروژه‌ی ساختمانی مورد استفاده قرار داد.

 

داربست‌های پیش ساخته

داربست هایی هستند به صورت یکپارچه قبلا در کارخانه ساخته شده اند و در محل پروژه‌ی ساختمانی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع آنها را می‌توان با این روش ساخت. البته مقررات و قوانین کار کردن ایمن و سالم (WHS) باید برای آنها اعمال شود.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , نصب داربست فلزی , اجاره داربست , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

نمای خارجی: قبل از آنکه باغ های عمودی تا این اندازه مشهور شوند، ما با کمک سیستم و روش های ساده ای گیاهان را به رشد در دو طرف ساختمان دعوت می کردیم: داربست باغی. شما می توانید با کمک ساختاری بسیار ساده از چوب یا فلز، داربست باغی برای خود تهیه کنید، چیزی که م یتواند در فضای بیرونی و محوطه ساختمان شما نقش یک تقسیم مکننده و یا نقطه کانونی را ایفا نماید و حریم منزل شما را نیز مشخص تر گرداند. علاوه بر اینها می توان این روش را مقرون به صرفه ترین کار برای افزایش زیبایی باغ شما دانست. با این مطلب همراه باشید تا با 10 راهکار الهام بخش برای زیبایی هرچه بیشتر باغتان، آشنا شوید!

داربست باغی و رویش گیاهان

1- در دکوراسیون باغ خود فضاهای رویش گیاهان را افزایش دهید

استفاده از باغ داربستی در دکوراسیون فضای بیرونی منزل شما می تواند به شما کمک کند تا فضای قابل رشد بیشتری را برای گیاهان خود ایجاد کنید. با این روش شما می توانید زمینه رویش گیاهانی مانند رزهای وحشی، گل یاس معطر، تمشک، مو و... را بدون در نظر گرفتن فضای طبقه ای افزایش دهید.

در تصویری که مشاهده می کنید داربستی بر روی دیوار چوبی حیاط خلوتی در انگلستان تعبیه شده است که به سرعت تمام سطح آن را پوشش خواهد داد. ممکن است شما با کمی بالاتر رفتن از سطح داربست به خوبی متوجه این مسئله بشوید که چگونه این روش به مشخص تر کردن حریم خصوصی این خانه کمک کرده است.

داربست باغی و گیاهان بالارونده

2- در محوطه باغ خود از گیاهان بالارونده استفاده کنید

شما می توانید با کمک باغ داربستی نقطه کانونی چشم نوازی برای باغ و حیاط خود ترتیب دهید. با این کار شما می توانید از توجه و چرخش نگاه به سمت داربست های فلزی و یا سیم های نه چندان زیبایی که در نمای منزل شما به چشم می خورد جلوگیری نمایید. کار دیگری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که از پوششی از جنس روی استفاده کنید و قابی برای داربست خود مهیا سازید. داربست در این شرایط می تواند به عنوان یک قاب عکس عمل کرده و در زیباتر نشان دادن فضای سبز شما نقش بسزایی داشته باشد.

 

داربست باغی و پوشش دیوار

3- دیوارهای زشت محوطه خود را بپوشانید

باغ داربستی می تواند در بسیاری از شرایط حلال مشکلات شما باشد، چراکه می تواند به عنوان یک پوشش زیبا و سبز، دیوار نه چندان زیبای فضای بیرونی شما را پنهان نماید. اگر نمی دانید با سیم هایی که در محوطه و روی دیوار حیاط شما قرار گرفته اند چه کنید، می توانید از تاک و یا گیاهانی این چنینی کمک بگیرید! با این کار خیالتان راحت خواهد بود که حیاطی چشم نواز برای خود ترتیب داده اید.

باغی که مشاهده می کنید در لس آنجلس قرار دارد و دقیقا به همین شیوه و با کمک گیاهی با گل های نارنجی داربست آهنی و نه چندان زیبای خود را پوشانده است.

 

4- دیوارهای ساختمان خود را بدون ایجاد محدودیت پوشش دهید

شما می توانید از تاک و گل های انگور استفاده کنید تا نمایی زیبا و خیره کننده برای ساختمان خود مهیا سازید.  اما دقت کنید که گیاهان بالارونده ای مثل پیچ اناری و پیچ گلیسین می توانند با کمک عادت رشد بسیار زیاد و بالارونده خود به نمای بیرونی منزل  شما آسیب وارد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از مجموعه داربست هایی استفاده کنید که کمی با اصل دیواره ساختمان شما فاصله داشته باشند.

گل رزهای بالارونده و کلماتیس می توانند برای رشد مستقیم و بدون کمک داربست برای دیوار شما انتخاب مناسبی باشند. شما می توانید از داربست هایی برای بالای پنجره خود استفاده کنید تا گیاهان بالارونده به نوعی حکم قاب و سایبان را برایتان ایفا نماید.

 

حریم خصوصی با کمک داربست باغی

5- با کمک باغ داربستی حریم خصوصی خود را افزایش دهید

با کمک گیاهان بالارونده بر روی داربست باغی خود نمای ایمن و زیبایی برای خود مهیا کنید. دقت کنید که در زمان انتخاب داربست، مراقب میزان و درجه حفاظت و حریم خصوصی خود را در نظر داشته باشید. وجود دسته و مجموعه ای از سیم های متصل به یکدیگر در نمای ساختمان شما هیچگونه پوشش و حریم مشخصی را برایتان به همراه نخواهد داشت، در صورتی که شما می توانید با کمک داربست های باغی حریم خصوصی و امنیت خود را افزایش دهید. چیزی که در این تصویر مشاهده می کنید نیز دقیقا گواه همین مسئله است. داربست باغی توانسته فضای ایمنی را برای این حمام ایجاد کند.

 

داربست باغی و تقسیم بندی باغ

 



:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , ساخت و ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست

داربست سازه‌ای است موقت شامل یک یا چند جایگاه کار، اجزای نگه‌دارنده،اتصالات و تکیه‌گاه‌ها که در حین اجرای هرگونه عملیات ساختمانی به منظور دسترسی به بنا، حفظ و نگهداری کارگر یا مصالح در ارتفاع مورداستفاده قرار می‌گیرد.

77نکته ایمنی در داربست بندی

  1. به کارگیری مسول ایمنی
  2. قبل از شروع کار تمامی افرادی که با داربست کار می‌کنند (داربست بند و …) باید  آموزش داده شوند و سپس کار خود را شروع نمایند.
  3. همچنین از لوازم وتجهیزات مناسب برای کار استفاده شود.

  4. در نگهداری از بست‌ها، لوله‌ها، رابط‌ها و … باید دقت کافی مبذول شود.

  5. هیچ قطعه‌ای از داربست نباید از بالا به پایین پرتاب شود.

  6. استفاده از لوازم حفاظت فردی نظیر کفش ایمنی، کلاه، دستکش، لباس کار راحت (نه گشاد ونه تنگ)، کمربند ایمنی ضروری است.
  7. در هنگام کار بایستی داربست بند از آچار مناسب رینگی برای کار استفاده نماید.
  8. از بکار بردن قطعات معیوب، شکسته وخم شده باید بشدت پرهیز شود.
  9. تمامی بست‌ها و گیره‌ها برای دوام بیشتر بهتر است در یک ظرف محتوی روغن و گازوییل نگهداری شوند.
  10. پایه های عمودی داربست یا همان لوله های استاندارد نقش مهمی در استحکام داربست دارند که حداکثر فاصله آنها از هم ۲ متر می باشد .
  11. داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید .
  12. بستهای با زاویه قائم :برای اتصال لوله های داربست در حالت عمود بکار میروند .حداکثر بار قابل قبول برای این بستها ۳/۶ کیلو نیوتن می باشد .
  13. لجر LEDGER لوله های افقی که برای استوار ماندن لو له های عمودی برای تحمل بهتر بکار میرود هم چنین برای جلوگیری از خم شدن لوله های افقی (ترانزوم )هم بکار می رود .
  14. بست های PUT LOG COUPLER یا بست تخته برای اتصال ترانزوم ولجر بکار برده میشود .
  15.  حداقل بار ایمن برای این بستها ۰/۵۳ کیلو نیوتن می باشد .
  16. ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی نصب میکند این لوله از عرض لجر عبور کرده ومحل کار را می سازد
  17. تخته داربست با طول کمتر از ۵/۱ متر حداقل به ۲ میله ساپورت زیری نیاز دارد ولی برای طولهای بیشتر از ۵/۱ متر حداقل به ۳ میله ساپورت نیاز دارد .
  18.  پین های اتصال JOINT PIN قطعه ای است که برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار میگیرد.
  19. لوله اتصال SLEEVE COUPLER برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار میگیرد .که به دو کلاس تقسیم بندی میشود .
  20. بریس BRACE یا همان لوله های مهاری که به شکل ضربدری به داربست زده میشوند تا مقاومت داربست بیشتر شود.
  21.  بریس های بیرونی FACED BRACE که هر ۱۰ متر بسته میشود .
  22. بریس های داخلی که لجر به لجر ودر فاصله استاندارد ها بسته میشود .
  23. بستهای مورد استفاده در بریس از نوع SLEEVE COUPLER می باشند
  24. استفاده از بستهای SPIGOT در بریس ها مورد تایید نیست .
  25. بستهای گردان برای استفاده در زاویه های مختلف از آنها استفاده میشود دارای SWL 5.3 KN می باشند.
  26. بستها عموما در دو نوع چدنی وفرج هستند(از نظر جنس( .
  27. بستها باید بطور مرتب روغن کاری شده و در مخلوط مناسبی از گازوییل وروغن نگهداری شوند .
  28. بسته دو نوع هستند. ۲ پیچ و ۴ پیچ که هر کدام به ثابت و گردون تقسیم بندی مشوند .
  29. پله ها بهترین وسیله برای دسترسی ایمن به بالای سکو میباشند .
  30. یه ازای هر ۲ متر ارتفاع بین ۶-۷ پله در نظر گرفته میشود .
  31. فاصله بین پله ها ۲۵-۳۰ سانتی متر بوده وعرض ورودی پله ها بین ۶۰-۱۲۰ سانتیمتر می باشد
  32. در هر ۲ متر ارتفاع وادامه پله ها حتما یک پاگرد جهت رفع خستگی باید در نظر گرفته شود .
  33. پله ها حداقل ۲۰ سانتیمتر بوده ودارای دستگیره وحفاظ پاگیر می باشند .
  34.  پله ها مبادی ورودی داربست بوده وعلایم هشدار دهنده در آنجا جهت رویت همگان نصب میشوند .
  35. در شیبهای ملایم وبنا به ضرورت گاهی به جای پله ها از سطح شیبدار استفاده میشود .
  36. پله ها در سازه های دایمی بطور عمود بوده واز ارتفاع ۲ متر به بالا دارای پشت بند هستند .
  37.  اگردر روی پله از تخته برای عبور مرور بهتر استفاده میکنید حتما آنرا باسیم محکم ببندید .
  38. تخته های داربست روی سکو وپاگردها را پوشانده ودر دو انتها دارای لب بند یا تسمه فلزی هستند .
  39. عرض سکو از ۶۰-۱۵۰ سانتی متر بسته به نوع کار تغییر می کند .
  40.  دو طرف و وسط تخته ها باید بر روی لوله های داربست TRANSOM قرار گیرد .
  41.  طول این تخته ها ۴متر می باشد وبسته به ضخامت آنها از طول ۱ الی۵/۳ متر را پوشش می دهند .
  42. عرض تخته ها از ۲۲٫۵-۲۵ سانتیمتر میباشد .
  43. ضخامت تخته ها بسته به نوع استفاده از ۳۲-۶۳ میلیمتر می باشد .
  44. در کنار سکوی کار قرنیز قرار گرفته واز افتادن اشیاء جلوگیری میکنند وبه آنها TOE BOARD گفته میشود عرض تخته های قرنیز بین ۱۵-۲۵ سانتی متر می باشد .
  45. فاصله بین تخته ها بر روی سکو نباید بیش از ۲٫۵ سانتی متر شود .
  46. تخته ها در طول سکو برای این که پاگیر نشوند باید روبه روی هم باشند اما بنا به ضرورت بین ۲۵-۴۵ سانتی متر میتوانند همدیگر را پوشش دهند .
  47. یک سکوی مناسب می بایست در هر متر مربع بین ۱۵۰ -۲۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل نماید .
  48. نردبان خطرناکترین قسمت یک داربست می باشد .
  49. زاویه مناسب پایه های نردبان وزمین بین ۶۸-۷۵ در جه می باشد .
  50. به ازای هر ۴ متر ارتفاع ۱ متر پایه های نردبان به عقب کشیده میشود .
  51. نردبان در اشکال مختلف ساخته وکاربرد های متفاوت دارند (درباره نردبان در یک صفحه ویژه کاملا توضیح میدم )
  52. حتما قبل از کار ازتمام اجزای نردبان بازرسی شود .برای کارهای برقی حتما از نوع عایق آن استفاده شود .
  53. نردبان مورد استفاده در داربست فلزی بوده وباید ۱ متر از محل کار بلند تر باشد .
  54. از نردبانهای چوبی وکوتاه برای کار استفاده نکنید .
  55. بالا وپایین نردبان را به جای محکم ببندید .
  56. موقع بالا وپایین رفتن حتما صورت شما روبه نردبان باشد .
  57. از هردو دست خود برای بالا رفتن استفاده نمایید .
  58. همراه داشتن ابزار در دست هنگام بالارفتن/پایین آمدن از نردبان ممنوع است.
  59. هرگز از لوله های داربست بالا وپایین نروید .
  60. کمر کشها و حفاظ پاگیر حتما نصب شود تا نفرات به ایمن بودن داربست مطمئن باشند .
  61. هرگز در کار داربست بندی دخالت نکنید .
  62. پرتاب کردن هرگونه وسیله،ابزار و …از بالای داربست به پایین ممنوع است .
  63. استفاده از قطعات معیوب ریالشکسته ،خمیده وخراب در داربست ممنوع است .
  64. لوله های داربست از جنس فلز بوده وبسیار محکم ومقاوم می باشند .
  65. قطر بیرونی لوله ۴۸٫۳ میلیمتر است
  66. ضخامت اسمی ۴ میلیمتر
  67. استفاده از لوله های خم شده ،برش داده شده توسط حرارت ممنوع است .
  68. مراقب باشید انتهای لوله شکاف وبریدگی نداشته باشد .
  69. از اتصال لو له ها در حالتهای افقی وعمودی داربست بوجود می آید .
  70. فاصله لو له های عمودی بین ۱٫۷-۲ متر می باشد .
  71.  فاصله طبقات عمودی بین ۲-۳ متر است.
  72. فاصله لوله های داربست در عرض سکو ۷- الی ۱۶۰ سانتی متر است .
  73. بسته به نوع کار واستفاده از داربست فاصله های عمودی وافقی تغییر میکند .
  74. لوله های عمودی STANDARD OR POLE میگویند .
  75.  به لوله های افقی در طول داربست LEDGER گویند .
  76.  به لو له های افقی در عرض داربست TRANSOM گویند.
  77. سکوهای کار یا PLATFORM که برای تردد نفرات وجابجایی بار استفاده میشود بر اساس کاربرد آن به ۵ دسته (۶۰۰-۸۰۰-۱۰۵۰-۱۳۰۰-۱۵۰۰ میلیمتر )تقسیم میشوند .

کنترل ایمنی داربست بندی بر عهده کیست ؟

کنترل  و نظارت بر اجرای موارد ایمنی داربست بندی مطابق مبحث دوازدهم مقررات ملی بر عهده مهندس ناظر می باشد.
البته انتخاب مجری صاحب صلاحیت و پیمانکار نیز به عهده مجری و مالک است.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , داربست سیماساز ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

عوامل موثر بر هزینه داربست و کفراژ

مجری‌کار یا فروشنده برای برآورد و تخمین قیمت داربست بندی، میزان لوله داربست مورد استفاده برای ساختمان، مساحت ساختمان و میزان طبقات ساختمان یعنی ارتفاع کار و جنس و متریالی که قرار است داربست با استفاده از آن‌ها دایر شود و مثلا فلزی بودن یا نبودن را درنظر می ‌گیرد. متراژ، مدت اجاره، متراژ بغل کارها و … هم از دیگر عوامل موثر بر هزینه داربست و کفراژ هستند. مثلا هزینه‌ای که برای اجرا و نصب داربست در ماه اول از شما دریافت می ‌شود برای ماه‌های‌ بعدی کمتر خواهد بود. اصولا با توجه به زمان مورد نیاز برای پروسه نصب و جمع کردن داربست‌های فلزی و دستمزد کارگران، هزینه اجاره یا اجرای داربست به‌ازای چند روز همان هزینه اجاره یک ماه اعلام می ‌شود.

یا چنانچه احداث داربست برای ساختمان‌هایی خارج از شهر صورت بگیرد می‌ تواند به‌ازای هر هر ۲۰ کیلومتر فاصله از شهر درصدی به قیمت مصوب کار اضافه کند. البته هزینه اجاره یا خرید و قیمت نصب داربست بر حسب طول ساختمان محاسبه نمی ‌شود و قیمت نهایی کار را طول * عرض * ارتفاع تعیین می‌ کند. همین‌طور بعلاوه هزینه کفراژ ساده نیز هم از حاصل‌ضرب طول * عرض * ارتفاع به‌دست می ‌آید. طبعا هزینه خرده‌کاری‌ها و تعمیرات احتمالی هم به‌صورت جداگانه محاسبه شده و روی فاکتور می‌ آید.

نقش ابزارهای سخت‌افزاری در قیمت اجاره داربست

اصولا هر نوع داربست از چندین متریال ساخته می ‌شود، مثل جک پایه یا صفحه‌ای که پایه داربست محسوب می ‌شود، استانداردها یا مؤلفه‌های قائم با اتصال که به همدیگر وصل می ‌شوند، دفترچه یا یک بریس افقی، انتقال یا همین قطعه باربری مقطع افقی که واحد خنجر، تخته و یا عرشه را نگه می ‌دارد، قطعه بریس مورب یا مقطع بریس، مؤلفه عرشه‌ساز و خنجر یا تخته استفاده شده برای ساخت این سکو، کوپلر یا اتصالی که برای اتصال اجزا به یکدیگر به‌کار می ‌رود، کراوات داربست که کاربدش بستن در داربست به سازه‌هاست و براکت‌ها که برای افزایش عرض سکوهای کاری کاربرد دارند.

طبعا مارک و برند و کیفیت هرکدام از این متریال هم می ‌تواند قیمت اجاره داربست یا قیمت داربست برای خرید را بالا و پایین کند. مثلا اجاره یک ماه یک عدد چهارپایه ثابت 2×2 یا 3×3 مقطوع 90هزار تومان هزینه دارد و مبلغ  اجاره یک ماه چهارپایه چرخدار بلبرینگی متحرک 2×2 یا 3×3 تا ارتفاع 6 متر مقطوع هم نزدیک 100هزار تومان است. قیمت بست داربست هم بسته به گردون بودن، سبک یا سنگین بودن، تک‌پیچ‌ بودن و ... بین 22هزار تومان تا نزدیک به 40هزار تومان خواهد بود. مارک‌ها و برندهای مختلفی از بست داربست نیز در بازار موجود است.

مثلا برای اعلام هزینه نصب داربست فلزی یا دادن قیمت اجاره داربست فلزی، قیمت لوله‌های مورد استفاده برای دایر کردن داربست، از اصلی‌ترین فاکتورهاست که بر اساس ضخامت لوله‌ها و بر حسب کیلوگرم محاسبه می ‌شود. به‌طور میانگین داربست فلزی در هر کیلوگرم بین 5هزار تا 10 هزار تومن قیمت‌گذاری می ‌شود. لوله‌های فولادی به‌کار رفته برای داربست‌ها معمولا در طول های ۶ متری و ۳ متری مورد استفاده قرار می ‌گیرند و قطر هر کدام از این لوله‌ها هم ۴۸٫۳ میلی‌متر است.

ایمنی داربست و قیمت داربست بندی

نکته دیگری که قیمت داربست بندی را بالا و پایین می ‌کند، میزان استانداردها برای رعایت ایمنی اجرای داربست است که باید از سوی مهندسی بستن داربست ساختمان کنترل و تایید شود. یعنی صرف‌اینکه هزینه اجرا یا اجاره یک داربست کمتر است نباید شما را مجاب به استفاده از آن برای کاهش هزینه‌ها بکند که استاندارد نبودن می ‌تواند باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری در حین کار شود و امنیت در کار از هرچیزی مهم‌تر است. هیچ‌گاه هم کرایه داربست ارزان جای اجاره داربست ایمن را نخواهد گرفت. اصلا از اصول اساسی در داربست ‌بندی این است که داربست نه‌تنها توسط فرد ماهر و مجرب برپا شود بلکه در حین کار مرتبا هم بازدید و کنترل شود. برای این کار هم عموما از کارشناسان hse استفاده می ‌شود و حضور یکی از این کارشناسان در کارگاه های ساختمانی الزامی تلقی می ‌شود.

تعرفه‌های رسمی اتحادیه برای نصب داربست چه می‌گویند؟

هرچه هست قیمت یک داربست آلومینومی یا قیمت داربست متحرک می‌ تواند بر حسب طول و عرض و ارتفاع و میزان دسترسی‌ها و مسقف بودن یا نبودن از 4 میلیون تومان تا 14 میلیون تومان متغیر باشد. همچنین بر اساس نرخ‌نامه اتحادیه داربست استان تهران در سال 1399، اجاره یک ماه داربست‌های زیر یکصد مترمربع و یا کمتر از یک ماه، یک میلیون و صدهزار تومان و اجاره یک ماه داربست‌های زیر دویست مترمربع و یا کمتر از یک ماه، یک میلیون و پانصدهزار تومان است. برای داربست‌هایی با متراژ بیش از 200 مترمربع هم بر اساس هر مترمربع 5هزار تومان روی هزینه کار می ‌رود. اجاره یک ماه داربست کفراژ ساده بدون سقف تا 200 مترمکعب هم یک میلیون و صدهزار تومان و برای مازاد بر آن هر مترمکعب 4هزار تومان تعرفه تعیین شده است. قیمت اجاره داربست برای ایستگاه صلواتی هم معمولا با محاسبه اجاره یک ماه داربست مسقف که  تا 200 مترمکعب، یک میلیون و پانصدهزار تومان قیمت‌گذاری شده و به‌ازای مترازهای مازاد بر آن برای هر مترمکعب 4هزار تومان به مبلغ اضافه می ‌شود، لحاظ خواهد شد.

 برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.


:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , داربست سیماساز ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

حتما تاکنون یک داربست را از نزدیک دیده‎اید و یا حداقل نام داربست به گوشتان خورده است. داربست نیز مانند هر چیز دیگری انواع مختلف دارد. این دسته‎بندی‎ها ممکن است براساس کاربرد و یا براساس جنس باشند. اما قبل از اینکه به سراغ دسته‎بندی‌ها و انواع مختلف داربست که موضوع اصلی این مقاله است برویم بهتر است یک تعریف از آن ارائه دهیم.

داربست چیست؟

داربست یک سازه موقت است که به منظور پشتیبانی از سازه اصلی بنا میشود و همچنین با کمک آن کارگرها میتوانند کار خود را انجام دهند. داربستها انواع مختلفی دارند که در انواع مختلف کارهای ساختمانی از آنها استفاده میشود و ممکن است چوبی یا فلزی باشند. داربست استفاده شده در ساختمان باید محکم و مقاوم باشد که بتواند وزن مسالح و افرادی که روی آن کار میکنند را تحمل کند.

انواع داربست برای ساختمان:

موارد زیر انواع داربست مورد استفاده در ساختمانها میباشند:

      داربست تکی

      داربست دوبل

      داربست سگدست

      داربست معلق

      داربست خرک

      داربست فلزی

      داربست بی بازو

 



داربست‌های فلزی: این نوع داربست‌ها همانطور که از نامشان پیداست از فلز ساخته می‌شوند. این داربست‌ها از لوله‌های فولادی که اصطلاحا به آنها لوله 5 سانتیمتری می‌گویند؛ ساخته می‌شوند. این لوله‌ها که آنها را با بست‌های مخصوص مونتاژ می‌کنند؛ حداقل باید 4 میلیمتر ضخامت داشته باشند.
داربست معلق: نوعی دیگر از داربست، داربست‌های معلق است که آنها را به دیوارهای ساختمان وصل می‌کنند. این نوع داربست برای زمان‌هایی کاربرد دارد که نمی‌توان داربست را روی زمین برپا کرد. یعنی این کار یا عملا غیر ممکن است و یا هزینه بسیار زیادی در پی خواهد داشت. داربست معلق مانند یک سکو از دیوار بیرون می‌زند و به همین‌خاطر به آن داربست سکویی یا تخته زیرپایی نیز می‌گوید.
داربست پایه‌دار: این نوع داربست مناسب زمان‌هایی است که لازم است سریعا یک داربست سرهم شود. البته باید توجه داشت در این نوع داربست بیش از سه ردیف خطرناک خواهد بود. همچنین ردیف اول از زمین یا طبقه‌ای که داربست روی آن قرار می‌گیرد نباید بیش از 4 و نیم متر باشد. پایه‌ها در این داربست ثابت هستند و برای بالا و پایین رفتن از نردبان استفاده می‌شود.
داربست خرپا: درباره این داربست باید گفت؛ از یک سه پایه برای نگهداری از صفحه اصلی داربست استفاده می‌شود. این داربست معمولا بیشتر از 5 متر ارتفاع ندارد و از آن و برای انجام کارهای درونه ساختمان و اتاق‌ها مانند نقاشی ساختمان استفاده می‌شود.
داربست‌های اسکلتی: این داربست‌ها نیز از جنس فلز هستند.برای نصب این داربست از کوبلینگ استفاده می‌شود. جالب است بدانید این داربست‌ها در بازار به‌صورت آماده وجود دارند و برای کارهای مختلف می‌توان آنها را به‌ شکل‌های مختلف تغییر داد.

 


کاربرد داربست‌ها
از داربست‌ها به جز در ساختمان‌سازی در موارد بسیار دیگری نیز استفاده می‌شود. فرض کنید ما برای ساخت یک برنامه یا یک سخنرانی به یک استیج موقت نیاز داشته باشیم.داربست‌ها کار ما را به‌راحتی راه می‌اندازند. یا فرض کنید مسجد محل بخواهد یک ایستگاه صلواتی برای ایام خاص درست کند؛ این کار را می توان به کمک داربست‌ها انجام داد. از دیگر موارد استفاده می‌توان به طاق نصرت، تبلیغات و... اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: داربست , فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست از تجهیزات پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی به شمار‌ می‌رود. با توجه به هدف استفاده از داربست، انواع مختلفی از آن‌ها در دسترس هستند. داربست معلق از انواع خاص داربست‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است. این نوع از داربست‌ها تحت شرایطی خاصی استفاده‌ می‌شوند و در کار با آن‌ها باید نکاتی را مورد توجه قرار دارد. در ادامه با معرفی داربست معلق و شرایط و الزامات استفاده از آن‌ می‌پردازیم.

انواع داربست

داربست‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که پیش‌تر در مقاله انواع داربست در ویکی ساختمون به طور مفصل به معرفی انواع داربست پرداخته شده است و به همین دلیل در این مقاله تنها به ذکر نام مهم‌ترین انواع داربست مورد استفاده در صنعت ساخت‌وساز اکتفا‌ می‌کنیم.

  • داربست منفرد یا تک
  • داربست دوبل
  • داربست دروازه‌ای یا کنسول
  • داربست معلق
  • داربست بورد
  • داربست فلزی
  • داربست تثبیت شده
  • داربست کویک استیج

 

داربست معلق چیست؟

داربست‌های نوع معلق تفاوت زیادی با دیگر انواع داربست‌ها دارند. داربست‌های معلق بر خلاف سایر انواع داربست که بر روی پایه‌هایی محکم شده‌اند، متکی به زنجیرهایی فلزی هستند که آن را به صورت معلق در فضا نگه‌ می‌دارد. این داربست‌های معلق به صورت دستی یا ماشینی بالا و پایین‌ می‌روند. برای حرکت بهتر این داربست‌ها به بالا و پایین و عدم برخورد‌های شدید به دیوار چرخ‌هایی در تماس با دیوار برای این داربست‌ها در نظر گرفته‌اند. این چرخ‌ها با تسهیل حرکت داربست معلق، موجب تثبیت آن می‌شود.

داربست معلق چیست؟

انواع داربست معلق

داربست‌های معلق نیز بر اساس ساختار به چند نوع تقسیم می شوند. نوع ساده مهم‌ترین و پرکاربردترین داربست معلق مورد استفاده در ساختمان‌سازی در ایران است. داربست معلق چند طبقه و تنظیم‌پذیر نیز از انواع داربست‌های معلق هستند که در پروژه‌های ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. داربست‌های معلق به لحاظ شکل نیز انواع مختلفی دارند. داربست‌های معلق گوشه‌ای یا ال (L) شکل و داربست‌های معلق قوسی و دایره‌ای از جمله مهم‌ترین‌های آن هستند.

 

داربست‌های معلق گوشه‌ای

کاربرد‌های داربست معلق

داربست‌های معلق با توجه به ساختار فیزیکی خاصی که دارند برای استفاده‌های متفاوتی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. این نوع از داربست‌ها به طور عمده در ساختمان‌های بلند که امکان استفاده از انواع معمولی داربست وجود ندارد به کار گرفته‌ می‌شوند. برای نمونه‌ می‌توان به برخی از عملیات‌های سبک ساختمان همچون رنگ‌کاری، تعمیرات و تمیز کردن شیشه‌های برج‌ها اشاره کرد.

مزایا و معایب داربست‌های معلق

استفاده از داربست‌های معلق اگرچه نکات مثبت زیادی در پی دارد اما ویژگی‌های ساختاری خاص آن محدودیت‌هایی را نیز برای آن در پی داشته است. بدون شک عدم اشغال فضا در هنگام کار و اجرای این نوع از داربست و همچنین عدم وارد آوردن آسیب به دیوارهای ساختمان مورد نظر از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از داربست‌ها به شمار می‌روند. در ادامه به مهم‌ترین مزایا و معایب این نوع از داربست اشاره شده است.

مزایا

  • سرعت اجرای بالا به ویژه در ساختمان‌های بلند
  • انعطاف پذیری بالا و امکان استفاده از آن در مقیاس‌های کوچک و بزرگ
  • هزینه پایین‌تر در مقایسه با سایر انواع داربست
  • بسیار کاربردی برای ساختمان‌های بلند
  • مناسب برای اجرای عملیات‌های سبک ساختمانی
  • پوشش سطح زیاد در مسیر قائم

معایب

  • اجرای آن تنها در ساختمان‌های بلند توجیه‌پذیر است.
  • عدم امکان اجرای عملیات‌های سنگین ساختمانی روی آن
  • محدودیت زیاد در بارگذاری
  • پوشش سطح کم در مسیر افقی

مزایا و معایب داربست‌های معلق

الزامات استفاده از داربست‌های معلق

استفاده از داربست‌ بندی باید مطابق با یک سری اصول و الزامات صورت گیرد تا میزان ریسک استفاده از آن را به حداقل رساند. در ادامه به مهم‌ترین این الزامات اشاره شده است.

  • قبل از نصب داربست معلق باید بازدید از محل صورت گیرد و هدف استفاده از آن مشخص شود.
  • در نصب و راه‌اندازی آن باید حتماً از افراد ماهر استفاده کرد.
  • اتصالات در این نوع داربست از اهمیت بالایی برخوردار هستند و سالم بودن آن‌ها قبل از اجرا باید کاملاً برسی شوند.
  • بعد از نصب باید از محکم بودن اتصالات اطمینان حاصل کرد.
  • با توجه به حساس بودن داربست معلق در برابر حرکات افقی، اقدامات لازم برای جلوگیری از حرکات افقی اضافی داربست صورت گیرد.
  • به دلیل محدودیت بارگذاری این نوع از داربست باید از تجمع بارها و وسایل اضافی روی داربست خودداری کرد.
  • استفاده از سیستم‌های ایمنی برای جلوگیری از سقوط افراد در داربست معلق الزامی است.
  • قبل شروع به استفاده باید از سالم بودن تجهیزات برقی به ویژه موتور برق اطمینان حاصل کرد.
  • بررسی سالم بودن ترمز ایمنی در داربست‌های معلق قبل از شروع به کار الزامی است.
  • سیستم‌های جلوگیری از سقوط افراد نباید به داربست بسته شود بلکه باید به طناب نجات مخصوص بسته شود.

سخن آخر

داربست‌ها انواع زیادی دارند. داربست‌های معلق از انواع خاص به کار رفته در صنعت ساختمان‌سازی است که به منظور اهداف مختلفی استفاده‌ می‌شود. داربست‌های معلق از نظر اندازه محدودیت دارند و با توجه به محدودیت بارگذاری آن‌ها نمی‌توان آن‌ها در اندازه‌های بزرگ به کار گرفت. پوشش قائم داربست معلق زیاد و پوشش افقی آن محدود و بسیار کم است. استفاده از داربست معلق در عملیات‌های ساختمانی سبک در ارتفاع‌های بالا مناسب است. 

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست , فلزی , داربست سیماساز ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

1- داربست چیست؟

داربست تجهیزاتی موقتی از جنس چوب یا فلز است که برای دسترسی ایمن و آسان به محل‌های کار بالاتر از 2 متر از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


2- اجزای داربست

صفحاتی از جنس چوب / فلز هستند که داربست روی آن قرار می‌گیرد. این اجزا در زیر شرح داده می‌شوند: 

Base plate

پایه فلزی برای پخش و توزیع بار است که زیر لوله‌های استاندارد به کار می‌رود (بین خاک و لوله استاندارد).

 

 

Plank

تخته‌هایی هستند که در داربست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

Toe board clip

گیره نگه دارنده قرنیز می‌باشد.

 

Brace

لوله‌های مهاری هستند که به صورت اریب وضربدری بسته می‌شوند و ساختمان داربست را محکم نگه می‌‌دارند.

 

 

Bay length

فاصله بین دو پایه استاندارد مجاور در طول و رو به روی داربست است.

 

Board

چوبی نرم است که برای دسترسی به سکوهای کاری و… بکار می‌رود. این چوب‌ باید در مقابل آتش مقاوم باشد.

 

Board beare intermediate transom

لوله‌ایست که در فاصله بین ladger برای تقویت سکوهای کار نصب می‌شود.

 

 

 

Butlers

لوله‌ای است که خوب با بریس‌ها محکم شده و در مقابل داربست برای تقویت آن به کار می‌رود.

 

Castor

چرخ گردانیست با ابزار قفل کن که به پایه استاندارد بسته شده و برای حرکت داربست بکار می‌رود.

 

Coupler

بستی است که برای اتصال و بستن دو لوله بهم دیگر در داربست بکار می‌رود و در دو نوع می‌باشد:

 

الف: حامل بار   

ب: غیر حامل بار

 

 

 

Guard rail

لوله‌ای است که از داخل داربست برای جلوگیری از سقوط افراد بسته می‌شود (معمولا در ارتفاع 91 و47 سانتیمتری از کف محل کار).

 

Hoop iron

تسمه‌ای فلزی است که به سر تخته داربست می‌بندند که از جدا شدن و شکاف برداشتن تخته‌ها جلوگیری کند.

 

Ledger

لوله‌ای افقی است که به لوله استاندارد بسته می‌شود (به وسیله بست‌های حامل بار) این لوله‌ها از خم شدن استاندارد جلوگیری می‌کند.

 

Access plate form

سکوی ساخته شده از چوب است که محل ورودی نردبان را تامین می‌نماید.

 

Lift

مجموعه است از لجرها و ترانزوم‌ها و تخته‌های حامل که یک سطح افقی را برای داربست تامین می‌کنند.

 

Need transom

ترانزومی که از داربست بیرون آمده باشد.

 

Node point

محل اتصال ترانزوم، لجر و استانداردها به یکدیگر می‌باشد.

 

Puncheon

لوله‌ای عمودی است که در پایین‌ترین انتهای خود با کوپلرها به لوله افقی وصل شده که بار را مستقیما به بیس پلیت و یا زمین نمی‌فرستد.

 

Raker

لوله حامل بار به شکل اریب است و برای تقویت داربست بکار می‌رود.

 

Scafftag

 اتیکتی که در تمام راه‌های ورودی به داربست نصب می‌شود و نشان می‌دهد که داربست در هفته گذشته مورد بررسی قرارگرفته است و در دو رنگ سبز و قرمز می‌باشد (سبز: داربست ایمن است) (قرمز: داربست ناایمن است).

 

Sleeve coupler

قطعه‌ای است که دو لوله را به همدیگر وصل می‌نماید (همراه با مغزی چدنی یا فلز دیگر).

 

Sole plate

تخته الوار کوتاه است که زیر بیس پلیت نصب می‌شود و فشار وارده را توزیع می‌کند در زمین‌های سست وشل کاربرد زیادی دارد (بین زمین وبیس پلیت قرار می گیرد).

 

Spigot joint pin

بستی که در آخر داربست بسته می‌شود برای اتصال دو لوله داربست به یکدیگر بكار می‌رود.

 

Standard

 لوله عمودی است که برای انتقال بار به سطح زمین بکار می‌رود.

 

Stop End

گارد ریلی است که در انتهای داربست برای جداکردن قسمت بدون تخته بکار می‌رود و از سقوط افراد جلوگیری می‌كند.

Tie

لوله‌ای است که برای بستن داربست به یک لنگر بکار می‌رود.

 

Toe bord

(قرنیز) تخته‌ای که در طول لبه سکو برای جلوگیری از سقوط ابزار و اشیا به کار می‌رود.

 

Transom

 لوله‌ای است كه استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی متصل می کند.

 

3- اتیكت

برای این که کاربر بداند که داربست از لحاظ ایمنی مورد تایید است یا خیر، از اتیكت استفاده می‌شود. این اتیكت در مقابل گرما، نور آفتاب، رطوبت و باران مقاوم است و توسط ماژیک‌های مخصوصی روی آن نوشته می شود. اتیكت سبز یعنی داربست از لحاظ ایمنی مورد تایید است. این اتیكت توسط ناظر داربست‌بندی به داربست آویزان می‌شود. اتیكت باید در محل ورود افراد به داربست باید کاملا مشخص باشد.

 

 

اگر داربست از لحاظ ایمنی مورد تایید نباشد اتیكت قرمز نصب می‌شود. کار کردن روی داربستی که اتیكت قرمز دارد مجاز نیست. بهتر است ابتدای محل ورود داربستی که اتیكت قرمز دارد با نوار خطر بسته شود.                                  

برای انجام پیشنهاد و بازرسی و ثبت نکات مهم ایمنی و ثبت نواقص و تاریخ بازدید از قسمت پشت اتیكت سبز استفاده می‌کنند که به رنگ زرد می‌باشد.

در شرایط بد جوی (باران، برف، طوفان) و هرگونه تغییرات در ساختمان داربست، بازرسی از تمام اجزای داربست انجام می‌شود و اتیكت مناسب آن نصب می‌شود.

 

 

 

 

4- نكات ایمنی

از موارد مهم در داربست‌بندی اینست که داربست بایستی توسط فرد ماهر و مجرب برپا و مرتب بازدید شود. همچنین از لوازم وتجهیزات مناسب برای کار استفاده شود. در نگهداری از بست‌ها، لوله‌ها، رابط‌ها و ... باید دقت کافی مبذول شود. هیچ قطعه‌ای از داربست نباید از بالا به پایین پرتاب شود. تمامی بست‌ها و گیره‌ها برای دوام بیشتر بهتر است در یک ظرف محتوی روغن و گازوییل نگهداری شوند. از بکار بردن قطعات معیوب، شکسته وخم شده باید بشدت پرهیز شود. در هنگام کار بایستی داربست بند از آچار مناسب رینگی برای کار استفاده نماید.

استفاده از لوازم حفاظت فردی نظیر کفش ایمنی، کلاه، دستکش، لباس کار راحت (نه گشاد ونه تنگ)، کمربند ایمنی ضروری است.

قبل از شروع کار تمامی افرادی که با داربست کار می‌کنند (داربست بند و ...) باید در کلاس‌های آموزشی شرکت نمایند و پس از گذراندن کلاس و قبولی در آزمون تئوری و عملی مجاز هستند که کار خود را شروع نمایند.

 

 

 

 برای افراد داربست بند کارت مخصوص صادر می‌شود که نشان می‌دهد این افراد دوره مربوطه را گذرانده و با رعایت کامل ایمنی مجاز بکار هستند. از بکار گیری افرادی که از ارتفاع می‌ترسند و تجربه و دانش کافی را ندارند خودداری کنید.

کارکنان باید در مورد خطرات داربست وچگونگی محافظت و کنترل خطرات آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

 

آموزش باید شامل موارد زیر باشد:

 

  • ماهیت الکتریسته، سقوط  و خطر سقوط اجسام
  • چگونگی حفاظت در برابر برق گرفتگی و محافظت در برابر سقوط
  • چگونگی استفاده از داربست

 

این آموزش‌ها بایستی به صورت مداوم تکرار گردد. آموزش کارکنان باید شامل برپاکردن، اوراق کردن، حرکت دادن، به کارگیری، بازسازی، نگهداری و بازرسی داربست برای تشخیص خطرات و روش‌های اصلاحی آن باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 قبل از هر چیز فرد باید نحوه استفاده درست از كمربند ایمنی را فرا گیرد. در ارتفاع 2 متر به بالا باید از کمربند ایمنی safety harness استفاده کرد.

استفاده از safety belt منسوخ شده زیرا در هنگام سقوط افراد ضربه شدیدی به کمر وارد می‌کند که می‌تواند موجب آسیب شدید به نخاع و کمر شود. استفاده ازfull body harness توصیه می‌شود چون از چند جهت بدن را در برمی‌گیرد (ران پا، کمر، سینه وشانه) و فشار وارده به بدن در چند نقطه پخش می‌شود که این خود از شدت عوارض می‌کاهد.

 

  

 

 

ازاضافه کردن به سر طول طناب کمربند خودداری کنید. در جایی که طول طناب کم می‌باشد می‌توانید از یک تسمه سالم استفاده کنید. از طناب‌های نجات قرقره‌ای که متحرک هستند و همراه کاربر جابجا می‌شوند نیز می‌توان استفاده نمود.

 

 

 

قبل از شروع کار باید تمامی قسمت‌های کمربند شامل سگگ، کارابین تسمه‌ها و سایر ضمایم بررسی شود تا مشکلی نداشته باشد. از آلوده کردن کمربند به رنگ، روغن و ضربه شدید و کشیدن آن خودداری کنید. در ناحیه ران پا کمربند بایستی بدرستی و محکم قرارگیرد که در هنگام سقوط کمترین ضربه به بدن بویژه ناحیه بین دو ران وارد آید. فاصله مناسب بین جناغ سینه و کمربند باید به اندازه یک کف دست باز ‌باشد. در بالای سازه‌های فلزی بهتر آن است که کمربند را به طـناب نجات ببندید و یا جای محکم دیگر. در جاهایی که امکان استفاده از طناب نجات وجود ندارد در داخل سبد حمل نفر man basket کمربند خود را به قلاب جرثقیل ببندید.

 

5- مهمترین خطرات

سقوط از ارتفاع : زمانی که فرد از داربست بالا یا پایین می‌رود و یا در مکان‌هایی که حفاظ مناسب نصب نشده است، برای جلوگیری از سقوط افراد باید از سیستم (PERSONAL FALL ARREST SYSTEM) استفاده شود. حفاظ‌ها و موانع ایمنیTop rail/Mid rail/Guard rail  دستگیره و نرده‌های بالایی و میانی حتما باید نصب شوند.

 

 

 

گاردریل‌ها در طرف باز و در دو انتهای داربست باید نصب گردند. در صورتی که فاصله سکو از کار بیش از 14 اینچ باشد علاوه بر گاردریل باید از کمربند ایمنی نیز استفاده شود. Top rails  در فاصله یک متری از سکو نصب می‌شود. Midrails  بین سکو و Top rails  نصب می‌گردند. Toeboards   روی لبه داربست به ارتفاع 15 سانتیمتر نصب می‌گردد.

 

 

 

 

- برخورد سر با اشیاء:

برای پیشگیری از این خطر از کلاه‌های ایمنی به همراه چانه بند استفاده شود. در بالای محل کار تور ایمنی SAFETY NET  نصب شود. از قرنیز TOE-BOARD برای لبه‌های محل کار استفاده کنید.

 

- خطر برق گرفتگی :

هنگام کار در ارتفاع و بالای داربست مراقب تجهیزات و خطوط انتقال برق باشید و حتما فاصله ایمن را رعایت کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد حوادث مهلک شود.  

 

 

 

 

 

- ریزش داربست:

برای پیشگیری از خطر ریزش و سقوط داربست حتما از متریال مناسب استفاده نمایید. مهار Brace را بکار ببرید و لوله‌های داربست را محکم و خوب ببندید. محل استقرار داربست باید سفت و محکم باشد. داربست باید به سازه اصلی (ساختمان، استراکچر و..) بسته شود.

 

- عدم تخته پوشی:

در بکار بردن متریال داربست كوتاهی نكنید. کاملا سطح محل کار را با تخته مناسب بپوشانید.                                       

                                                 

 

 

 6- داربست‌های معلق (Suspended scaffold)

  • قبل از نصب، از محل کار بازدید کنید وبر اساس میزان بار وارده تجهیزات و وسایل لازم را برای کار آماده نمایید.

 

  • حتما از افراد ماهر و باصلاحیت برای این کار استفاده نمایید.

 

  • از محکم بودن محل اتصال کابل‌ها به ویژه محل اتصال کابل به داربست مطمئن شوید.

 

  • کابل بکار رفته در این داربست‌ها حداقل باید 6 برابر وزن داربست مقاومت داشته باشد.

 

  • تمهیدات لازم برای جلوگیری از پیچ وتاب خوردن داربست در نظر گرفته شود.

 

  • از تجمع بار و وسایل بی‌مورد روی داربست خودداری کنید.

 

  • استفاده از سیستم PFAS  برای جلوگیری از خطر سقوط افراد الزامیست.

 

  • مطمئن شوید که تمامی تجهیزات برقی، کابل‌های برق و الکتروموتورها سالم بوده و به سیم ارت مجهز باشند.

 

  • از قرار دادن مواد آتش‌گیر و قابل اشتعال مانند بنزین روی داربست معلق خودداری کنید.

 

  • برای افزایش دامنه دسترسی در هنگام کار روی بشکه، چهار پایه، جعبه و ... نایستید.

 

  • وزنه‌های تعادلی داربست معلق بایستی بیشتر از ماکزیمم وزن داربست باشد.

 

  • کابل‌ها و سیم‌های مهاری داربست معلق را به جای محکمی مانند ستون اصلی ساختمان ببنیدید واز بستن به دور دودکش و... جدا خودداری کنید.

 

  • ترمز ایمنی داربست معلق را همیشه قبل از کار بازدید کنید.

 

  • سیستم PFAS باید به طناب نجات LIFE LINE)) بسته شود نه به داربست معلق !!

 

7- داربست متحرك Moving scaffold:

 

  • از صحت و درستی چرخ‌ها و ترمز داربست مطمئن شوید.

 

  • سطحی که داربست روی آن جابجا می‌شود صاف، محکم و عاری از برآمدگی و فرورفتگی باشد.

 

  • جک‌های تعادلی OUT RIGGERS)) چرخ دار باید در طرفین داربست تعبیه شده باشند.

 

  • از قسمت پایین داربست هل دهید.

 

 

 

 

8- موارد مهم در داربست‌بندی

  • پایه‌های عمودی داربست یا همان لوله‌های استاندارد نقش مهمی در استحکام داربست دارند که حداکثر فاصله آنها از هم معمولا 2 متر می‌باشد.

 

  • داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه‌های استاندارد آن را در یک خط مستقیم مشاهده  کنید.

 

  • بست‌های با زاویه قائم، برای اتصال لوله‌های داربست در حالت عمود بکار می‌روند. اکثر بار قابل قبول برای این بست‌ها 3/6 کیلو نیوتن می‌باشد.

 

  • لدجرLEDGER) ) لوله‌های افقی هستند که برای استوار ماندن لوله‌های عمودی برای تحمل بهتر بکار می‌رود؛ همچنین برای جلوگیری از خم شدن لوله‌های افقی (ترانزوم) هم بکار می‌رود.

 

  • بست‌های PUT LOG COUPLER  یا بست تخته برای اتصال ترانزوم و لجر بکار برده می‌شوند.

 

  • حداقل بار ایمن برای این بست‌ها 0/53  کیلو نیوتن می‌باشد.

 

  • ترانزوم، لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی نصب می‌کند. این لوله از عرض لجر عبور کرده و محل کار را می‌سازد.

 

  • تخته داربست با طول کمتر از 5/1 متر حداقل به 2 میله ساپورت زیری نیاز دارد ولی برای طول‌های بیشتراز 5/1 متر حداقل به 3 میله ساپورت نیاز دارد.

 

  • پین اتصال (JOINT PIN)  قطعه‌ای است که برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • لوله اتصال SLEEVE COUPLER) ) برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • بریس BRACE) ) یا همان لوله‌های مهاری به شکل ضربدری به داربست زده می‌شوند تا مقاومت داربست بیشتر شود.

 

  • بریس‌های بیرونی FACED BRACE) ) در هر10 متر بسته می‌شوند.

 

  • بریس‌های داخلی به لجر و در فاصله استانداردها بسته می‌شود.

 

  • بست‌های مورد استفاده در بریس از نوع SLEEVE COUPLER  می‌باشند.

 

  • استفاده از بست‌های SPIGOT  در بریس‌ها مورد تایید نیست.

 

  • بست‌های گردان برای استفاده در زاویه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

 

  • بست‌ها عموما از نظر جنس در دو نوع چدنی و فرج هستند.

 

  • بست‌ها باید بطور مرتب روغن کاری شده و در مخلوط مناسبی از گازوییل و روغن نگهداری شوند.

 

  • بست‌ها دو نوع هستند: 2 پیچ و 4 پیچ که هر کدام به ثابت و گردان تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

  • پله‌ها بهترین وسیله برای دسترسی ایمن به بالای سکو می‌باشند.

 

 

 

  • به ازای هر 2 متر ارتفاع، بین 6-7 پله در نظر گرفته می‌شود.

 

  • فاصله بین پله ها 25- 30 سانتیمتر بوده و عرض ورودی پله‌ها بین 60- 120 سانتیمتر می‌باشد.

 

  • در هر 2 متر ارتفاع و ادامه پله‌ها حتما یک پاگرد جهت رفع خستگی باید در نظر گرفته شود.

 

 

 

 

  •  پله‌ها حداقل 20 سانتیمتر بوده و دارای دستگیره وحفاظ  پاگیر می‌باشند.

 

  • پله‌ها مبادی ورودی داربست بوده و علایم هشدار دهنده در آنجا جهت رویت همگان نصب می‌شوند.

 

 

 

  • در شیب‌های ملایم و بنا به ضرورت گاهی به جای پله‌ها از سطح شیبدار استفاده می‌شود.

 

  • پله‌ها در سازه‌های دایمی بطور عمود بوده و از ارتفاع 2 متر به بالا دارای پشت بند هستند.

 

  • اگردر روی پله از تخته برای عبور و مرور بهتراستفاده می‌کنید حتما آنرا با سیم محکم ببندید.

 

  • تخته‌های داربست روی سکو و پاگردها را پوشانده و در دو انتها دارای لب بند یا تسمه فلزی هستند.

 

  • عرض سکو از 60- 150 سانتیمتر بسته به نوع کار تغییر می‌کند.

 

  • دو طرف و وسط تخته‌ها باید بر روی لوله‌های داربست TRANSOM قرار گیرد.

 

  • طول این تخته‌ها 4 متر می‌باشد و بسته به ضخامت آنها از طول 1 الی 5/3 متر را پوشش می‌دهند.

 

  • عرض تخته‌ها از 22/5 - 25 سانتیمتر می‌باشد.

 

  • ضخامت تخته‌ها بسته به نوع استفاده از 32- 63  میلیمتر می‌باشد.

 

  • در کنار سکوی کار قرنیز TOE BOARD قرار گرفته و از افتادن اشیاء جلوگیری می‌کند. عرض تخته‌های قرنیز بین 15-25 سانتیمتر می‌باشد.

 

  • فاصله بین تخته‌ها بر روی سکو نباید بیش از 5/2 سانتیمتر شود.

 

  • برای اینكه تخته‌ها در طول سکو پاگیر نشوند، باید روبه روی هم باشند اما بنا به ضرورت بین 25- 45 سانتیمتر می‌توانند همدیگر را پوشش دهند.

 

 

 

  •  یک سکوی مناسب می‌بایست در هر متر مربع بین 150 - 250 کیلوگرم وزن را تحمل نماید.

 

 

 

 

  •  نردبان خطرناکترین قسمت یک داربست می‌باشد.

 

  • زاویه مناسب پایه‌های نردبان و زمین بین  68 - 75  درجه می‌باشد.

 

  • به ازای هر 4 متر ارتفاع، پایه‌های نردبان 1 متر به عقب کشیده می‌شود.

 

  • نردبان‌ها در اشکال مختلف ساخته می‌شوند و کاربردهای متفاوت دارند.

 

  • حتما قبل از کار از تمام اجزای نردبان بازرسی شود و برای کارهای برقی از نوع عایق آن استفاده شود.

 

 

 

 

  • نردبان مورد استفاده در داربست باید فلزی و 1 متر از محل کار بلندتر باشد.

 

  • از نردبان‌های چوبی و کوتاه برای کار استفاده نکنید.

 

  • بالا و پایین نردبان را به جای محکم ببندید.

 

  • موقع بالا و پایین رفتن حتما صورت شما رو به نردبان باشد.

 

  • از هر دو دست خود برای بالا رفتن استفاده نمایید.

 

  • همراه داشتن ابزار در دست هنگام بالارفتن/پایین آمدن از نردبان ممنوع است.

 

  • هرگز از لوله‌های داربست بالا و پایین نروید.

 

 

 برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید .

 



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

تعريف داربست

داربست جایگاه و تکیه گاهی است موقت که هنگام اجرای عملیات ساختمانی در ارتفاع برای نگهداری و حفظ کارگران، مصالح ساختمانی و ابزار کار به کار برده می شود.

داربست ها بسته به نوع استقرار به صورت ساده، معلق، پیش آمده، قابل نوسان، مستقل، برجی و غیره به کار میروند.

اصطلاحات رايج در داربست

Base plate: پایه فلزی برای پخش و توزیع بار که زیر لوله های استاندارد به کار میرود. (بین خاک و لوله استاندارد)

Bay length: فاصله بین دو استاندارد مجاور در طول وروبه روی داربست.

board: چوبی نرم که برای دسترسی به سکوهای کاری و…به کار می روند این چوب ها باید در مقابل آتش مقاوم باشند.

Board beare intermediate transom: لوله ایست که در فاصله بین ledger برای تقویت سکوهای کار نصب می شود.

brace: لوله های مهاری که به صورت اریب و ضربدری بسته می شوند و ساختمان داربست را محکم نگه میدارند.

butlers: لوله ای که خوب با بریس ها محکم شده و برای حرکت داربست به کار میرود.

Castor: چرخ گردانیست با ابزار قفل کن که به پایه استاندارد بسته شده و برای حرکت داربست به کار میرود.

Toe board clip: گیره نگهدارنده قرنیز.

coupler: بستی است که برای اتصال و بستن دو لوله به هم دیگر در اسکافولد به کار میرود که دو نوع هستند: حامل بار وغیر حامل بار

Guard rail: لوله ای است که از داخل دار بست برای جلوگیری از سقوط افراد بسته میشود (معمولا در ارتفاع 91 و 47 سانتیمتری از کف محل کار).

Hoop iron: تسمه ای فلزی که به سر تخته داربست می بندند که از جدا شدن و شکاف برداشتن تخته ها جلوگیری کند.

Ledger: لوله ای افقی که به لوله استاندارد بسته می شود (به وسیله بستهای حامل بار) این لوله ها از خم شدن استاندارد جلوگیری می کند و مانند ساپورتی برای ترانزوم ها عمل می کنند همانند barse

Access plate form: سکوی ساخته شده از چوب که محل ورودی نردبان را تامین می نماید.

Lift: مجموعه ای از لجرها و ترانزوم ها و تخته های حامل که یک سطح افقی برای داربست را تامین می کنند.

Need transom: ترانزومی که از اسکافولد بیرون آمده باشد.

Node point: محل اتصال ترانزوم .لجر و استانداردها به یکدیگر را گویند.

Puncheon: لوله ای عمودی که در پایین ترین انتهای خود با کوپلرها به لوله افقی وصل شده که بار را مستقیما به بیس پلیت ویا زمین نمی فرستد.

Raker: لوله حامل بار که به شکل اریب است و برای تقویت داربست به کار میرود.

Scafftag: اتیکتی که در تمام راه های ورودی به داربست نصب می شود و نشان می دهد که داربست در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و در دو رنگ سبز و قرمز می باشد (سبز داربست ایمن است، قرمز داربست ناایمن است.)

Sleeve coupler: قطعه ای که دو لوله را به همدیگر وصل می نماید (همراه با مغزی چدنی یا فلز دیگر).

Sole plate: تخته الوار کوتاه که زیر بیس پلیت نصب می شود و فشار وارده را توزیع می کند در زمین های سست و شل کاربرد زیادی دارد. (بین زمین و بیس پلیت قرار می گیرد.)

Spigot joint pin: بستی که در آخر داربست بسته می شود برای اتصال دو لوله داربست به یکدیگر.

Standard: لوله عمودی که برای انتقال بار به سطح زمین به کار می رود.

Stop end: گارد ریلی است که در انتهای داربست برای جدا کردن قسمت بدون تخته به کار میرود و نیز جلوگیری از سقوط افراد.

Tie:لوله ای که برای بستن داربست به یک لنگر به کار میرود.

Toebord: (قرنیز) تخته ای که در طول لبه سکو برای جلوگیری از سقوط ابزار و اشیا به کار میرود.

Transom: لوله ای که استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی متصل می کند این لوله بین ledger قرار گرفته و سکوی کار را درست می کند.

Unitbeam: به منظور ساخت شبکه ایاز بیم های ترکیب شده به داربست.

Working plate form: محل کار .

نکات ايمنی در داربست بندی

  1. پایه های عمودی داربست یا همان لوله های استاندارد نقش مهمی در استحکام داربست دارند که حداکثر فاصله آنها از هم 2 متر می باشد. 
  2. داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید.
  3. بستهای با زاویه قائم: برای اتصال لوله های داربست در حالت عمود به کار می روند لجرledger لوله های افقی که برای استوار ماندن لوله های عمودی برای تحمل بهتر به کار میرود همچنین برای جلوگیری از خم شدن لوله های افقی (ترانزوم) هم به کار میرود.
  4. بست های put log coupler یا بست تخته برای اتصال ترانزوم ولجر به کار برده می شود.
  5. حداقل بار ایمن برای این بست ها 53 کیلو نیوتن می باشد.
  6. ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی نصب می کند این لوله از عرض لجر عبور کرده و محل کار را می سازد.
  7. تخته داربست با طول کمتر از 1.5 متر حداقل به 2 میله ساپورت زیری نیاز دارد ولی برای طول های بیشتر از 1.5 متر حداقل به 3 میله ساپورت نیاز دارد.
  8. پین های اتصال joint pin قطعه ای است که برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  9. لوله اتصال SLEEVE COUPLER برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار می گیرد که به دو کلاس تقسیم بندی میشود :
  10.  بریس BRACEیا همان لوله های مهاری که به شکل ضربدری به داربست زده می شوند تا مقاومت داربست بیشتر شود. بریس های بیرونی FACED BRACE که هر 10 متر بسته می شود.بریس های داخلی که لجر به لجر و در فاصله استاندارد ها بسته می شود.
  11. بست های مورد استفاده در بریس از نوع SLEEVE COUPLER می باشند. استفاده از بست های SPIGOT در بریسها مورد تایید نیست.
  12. بست های گردان برای استفاده در زاویه های مختلف از آنها استفاده می شود دارای SWL5/3KN می باشند.
  13. بست ها عموما در دو نوع چدنی و فرج هستند (از نظر جنس).
  14. بست ها باید به طور مرتب روغن کاری شده و در مخلوط مناسبی از گازوییل و روغن نگهداری شوند.
  15. بست ها دو نوع هستند: 2 پیچ و 4 پیچ که هر کدام به ثابت و گردون تقسیم بندی می شوند.
  16. پله ها بهترین وسیله برای دسترسی ایمن به بالای سکو می باشند.به ازای هر 2 متر ارتفاع بین 7-6 پله در نظر گرفته می شود.
  17. فاصله بین پله ها 30-25 متر بوده و عرض ورودی پله ها بین 120-60 سانتیمتر می باشد.
  18. در هر 2 متر ارتفاع و ادامه پله ها حتما یک پاگرد جهت رفع خستگی باید در نظر گرفته شود.
  19. پله ها حداقل 20 سانتیمتر بوده و دارای دستگیره و حفاظ پاگیر می باشند.
  20. پله ها مبادی ورودی داربست بوده و علایم هشدار دهنده در آنجا جهت رویت همگان نصب می شوند.
  21. در شیب های ملایم و بنا به ضرورت گاهی به جای پله ها از سطح شیب دار استفاده می شود.
  22. پله ها در سازه های دایمی به طور عمود بوده و از ارتفاع 2 متر به بالا دارای پشت بند هستند.
  23. اگر در روی پله از تخته برای عبور مرور بهتر استفاده می کنید حتما آنرا با سیم محکم ببندید.
  24. تخته های داربست روی سکو و پاگردها را پوشانده و در دو انتها دارای لب بند یا تسمه فلزی هستند.
  25. عرض سکو از 150-60 سانتی متر بسته به نوع کار تغییر می کند.
  26. دو طرف و وسط تخته ها باید بر روی لوله های داربست TRANSOM قرار گیرد.
  27. طول این تخته ها 4 متر می باشد و بسته به ضخامت آنها از طول 1 الی 3.5 متر را پوشش می دهند.
  28. عرض تخته ها از 25-22.5 سانتیمتر می باشد. ضخامت تخته ها بسته به نوع استفاده از 63-32 میلیمتر می باشد.
  29. در کنار سکوی کار قرنیز قرار گرفته و از افتادن اشیا جلوگیری می کنند و به آنها TOE BOARD گفته می شود
  30. عرض تخته های قرنیز بین 25-15سانتیمتر می باشد.
  31. فاصله بین تخته ها بر روی سکو نباید بیش از 2.5 سانتیمتر شود.
  32. تخته ها در طول سکو برای این که پاگیر نشوند باید روبروی هم باشند اما بنا به ضرورت بین 45-25 سانتیمتر می توانند همدیگر را پوشش دهند.
  33. یک سکوی مناسب می بایست در هر متر مربع بین 250-150 کیلوگرم وزن را تحمل نماید.
  34. نردبان خطرناکترین قسمت یک داربست میباشد. زاویه مناسب پایه های نردبان و زمین بین 75-68 درجه می باشد.
  35. به ازای هر 4 متر ارتفاع 1 مترپایه های نردبان به عقب کشیده می شود.
  36. نردبان در اشکال مختلف ساخته و کاربردهای متفاوت دارند. حتما قبل از کار از تمام اجزای نردبان بازرسی شود.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست عبارت است از ساختار موقتی که شامل یک یا چند جایگاه اجرایی اتصالات و تکیه گاه می باشد. که در طی اجرای هر نوع عملیات از قبیل تعمیرات و بخش احیا سازه ،  ظاهرسازی ، تمیزکاری ، رنگ آمیزی و سایر کارها همانند به منظور حفظ و نگهداری کارکنان یا مصالح و ابزار در ارتفاع به کار گرفته می شود. که برای نصب داربست باید از افراد با تجربه و آموزش دیده استفاده شود. داربستها لوله های افقی در طول و لوله های افقی در عرض می باشند که از اتصال لوله های افقی و عمودی داربست به وجود می آید. در نصب داربست های فلزی از لوله های ۶ متری و ۳ متری و همچنین در متراژ کوچکتر و بزرگ تر استفاده می شود. فاصله یک داربست خوب با بدنه  سازه معمولا ۳۰ سانتیمتر می‌باشد. داربست مثلثی ، داربست چکشی ستاره و داربست چکشی انواع داربستهای فلزی می‌باشد. که در داربست مثلثی نصب آن به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل می‌شود. در داربست چکشی ستاره نصب مهار های افقی بر پایه داربست  به سادگی و با ضربه چکش صورت می‌گیرد و پایه ها با مغزی و پین به هم متصل می‌شود. و داربست چکشی کاسه ای نصب مهار های افقی بر پایه داربست با ضربه چکش انجام میگیرد، و پایه ها با مغزی و پین به هم وصل می شوند. همچنین در  نصب داربست ها باید به نکاتی توجه کرد. مثل:  فاصله عمودی تیرهای  نباید از ۲ متر تجاوز کند،  پهنای جایگاه پیشه نباید از ۵۰ سانتی‌متر کمتر باشد ، لوله ها و بست های داربست باید از نوع فولاد گالوانیزه با قطر ۳/۴۸ میلیمتر و ضخامت بیرونی ۴ میلیمتر باشد. تیرهای ستانی باید دست‌کم الی سه پایه عمودی پیوسته داشته باشد و به طور مطمئن  به هر پایه ی عمودی متصل گردند. همچنین برای نصب داربست فاصله از خطوط برق باید یک متر باشد.

نکات مهم ابزار نصب داربست: 

جنس بست های داربست نباید از چردن باشد. اتصالات و لوله های داربستی در انبار مسقف نگهداری شده و در زمان نصب بازبینی شود. ستونهای فلزی گیره ها  ، پیچ ها ، پایه فلزی و پین ها از  جنس فولاد آبدیده یا فشرده باشد. رنگ آمیزی قطعات و داربست ممنوع است. نصب ساپورت های مورب در میانی داربست ها برای بازداری از بازی کردن دراربست بسیار مهم است‌. جایگاه هر داربست باید حداقل یک متر ذیل تر از انتهای فوقانی تیرهای عمودی قرار گیرد. و تخته داربست باید دست کم حائز سه تکیه گاه باشد. بنابراین سایت تهران در این زمینه خدمات بسزایی به شما ارائه می دهد و با تجربه ترین اکیپ را به شما معرفی کرده و با استفاده از این سایت به  نصب داربست های فلزی و اقدام نمایید.

 

نصب لوله داربست

داربست ها در مکان های صنعتی و غیر صنعتی برای انجام هر گونه فعالیتهای تعمیراتی و پروژه های ساختمانی جهت دسترسی به بنا ، حفظ و نگهداری کارگر و مصالح در ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. این  لوله های افقی و عمودی به هم وصل و داربست را به وجود میاورند.

داربست معمولا از میله فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه گاه بخشی از دیگر سازه ها استفاده می شوند. نصب لوله داربست مهارت و تجربه نیاز دارد ، چون در غیر این صورت موجب فرو ریختن یک داربست و خطرات جانی به بار می اورد. لوله های داربست از جنس فلز بوده و بسیار محکم و مقاوم می باشد. که از اتصال لوله ها در حالت افقی به عمودی داربست به وجود می آید .قطر که این لوله‌ها ۴۸.۳ میلیمتر تا ضخامت اسمی ۴ میلیمتر میباشد. و فاصله لوله عمودی بین ۲ و ۱,۷ متر می باشد و فاصله طبقاتی عمودی بین ۳ الی ۲ متر می‌باشد. لوله های افقی برای استوار ماندن و لوله های عمودی برای تحمل بهتر به کار میرود و همچنین برای جلوگیری از خم شدن لوله های افقی ترانزوم هم به کار می‌رود. پایه های عمودی داربست یا همان لوله های استاندارد داربست نقش مهمی در استحکام داربست دارند. که حداکثر فاصله آنها از هم ۲ متر می باشد.  داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید، بستهایی با زاویه قائم ، لوله های افقی و عمودی را به هم وصل می کند. داربست های فلزی غالبا به صورت لوله های ۶ متری و ۳ متری و قالب و بست تشکیل می‌شوند. ولی چون بناها در متراژهای مختلف ساخته شده اند،  لوله هایی با متراژ کوچکتر و بزرگتر  در  نصب داربست ها کاربرد دارند. در نصب داربست ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی وصل میکند.  این دو لوله از عرض لجر عبور کرده و محل کار را می سازد‌ پین های اتصال JOINT PIN قطعه ای است که برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. و برس BRACe یا همان لوله های مهاری که به شکل ضربدری به داربست زده میشود. تا مقاومت لوله داربست بیشتر شود. نصب لوله داربست بسیار مهم است چون در این صورت می توان با خیال آسوده از داربست استفاده کرد. و ایمنی کار به نصب صحیح لوله ها ، بستگی دارد. برای نصب لوله داربست به سایت تهران مراجعه کنید تا بهترین اکیپ نصب داربست را به شما معرفی نموده ، همچنین اطلاعات کامل راجع به جنس و کیفیت لوله ها در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نصب داربست

نصب داربست

نصب داربست در تهران

 داربست یک سازه موقت می باشد که در بیشتر سازه ها و کار در ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. که نصب آن بسیار مهم بوده چون در اینصورت با خیال آسوده از داربست استفاده می شود. و ایمنی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.  بیشتر نصاب ها در داربست تهران ، داربست را  به صورت مهندسی با ایمنی کامل نصب می‌کنند. نصب لوله داربست تهران به عوامل مختلفی از جمله :  ارتفاع و ابعاد داربست ، محل نصب لوله داربست ، امکان دسترسی به لوازم و تجهیزات ، تغییر فاصله های عرضی و استاندارد و مهاری خور داربست بستگی دارد. نصب لوله داربست در تهران کاملا حرفه ای با گروه اجرایی ماهر در سراسر تهران در زمینه نصب و طراحی داربست در سریع ترین زمان و با قیمت مناسب انجام میشود. نصب لوله داربست ها انواع مختلفی دارد که شامل:  نصب لوله داربست نما که در قالب های یک متری و دو متری قرار می گیرد،  نصب لوله داربست کفراژ شامل:  پایدار کردن نما ، کفراژ زیر بتن  ،کفراژ حفاظ ، کفراژ برای کار سقف و ایستگاه های صلواتی نصب میشود. نصب لوله داربست چهارپایه که شامل : داربست چاله آسانسور،  چهار پایه چرخدار و بدون چرخ متحرک و طاق نصرت ، نصب لوله داربست بنر و دیوار ، نصب لوله داربست راه پله های کارگاهی، و نصب های متفرقه به سفارش ، همچنین در نصب لوله داربست تهران، داربست تکیه‌ گاه جرثقیل دستی برای بالا کشیدن اجسام سنگین ، نگهدارنده ماشین که  جوایز فروشگاه ها بر روی آن قرار میگیرد ، و داربست پایه هوایی برای تابلوها در طبقات مرتفع میباشد.

   در نصب لوله داربست تهران خدماتی چون داربست ساختمان ها و برج های اداری و مسکونی ، داربست سازه های مصنوعی ،داربست مدارس و مساجد و غیره  اجرا می شود،  که با چند اکیپ فعال در همه بخش‌های تهران فعالیت می‌کنند. و حفاظت از سازه ها در حین نصب لوله داربست تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمامی خدمات آن به دست افراد با تجربه و آموزش دیده صورت می گیرد. بنابراین مهمترین مسئله در نصب لوله داربست تهران استحکام و ایمنی داربست ها بوده چون در غیر این صورت احتمال خطراتی به وجود می‌آید پس شما عزیزان می توانید با مشاهده ی انواع داربست در سایت تهران ، بهترین اکیپ را جهت نصب داربست انتخاب نمایید، و از اجرای داربست به بهترین روش اطمینان داشته باشید.

قیمت نصب داربست فلزی

داربست همانند همه تجهیزات ساختمانی انواع مختلفی دارد. که هر کدام از آنها کاربرد ویژه ای در صنعت ساخت و ساز دارند. و قیمت  نصب لوله داربست ها و کاربرد آنه کاملا متفاوت است و مهمترین عامل در زمینه داربست می باشند. زیرا در این صورت می‌توان با خیال آسوده از داربست استفاده کرد که ایمنی در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد. در این زمینه بیشتر نصاب ها به صورت کاملا حرفه ای و مهندسی با ایمنی کامل ، با تجربه و مهارت و آگاهی نصب داربست را انجام میدهند. که این مسئولیت بسیار سنگین و حساس برای نصب می باشد. هزینه نصب لوله داربست فلزی به سادگی قابل محاسبه نمی باشد. زیرا ارتفاع و متراژ در نصب لوله داربست فلزی نقش مهمی دارد. و در تعیین قیمت داربست فلزی تورفتگی ها و بیرون آمادگی‌های بناها که گاه موجب مصرف بیشتر لوله و زمان می‌شود و همچنین تعداد نیروی مورد نیاز و مساحت جابجایی داربست و نزدیکی اکیپ داربست به محل نصب داربست نیز تأثیر دارد. و قیمت نصب یک نما و ساختمان هایی که بیش از یک نما داشته باشند نیز با هم متفاوت میباشد. پس قیمت نصب داربست جهت نما از ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر معمولا ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد. و برای متراژ کمتر از ۱۰۰ متر بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و قیمت نصب لوله داربست فلزی جهت چاله آسانسور برای ساختمان های ۶ طبقه و کمتر دارند به مبلغ ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ، و هر چه ارتفاع ساختمان ها و آسانسورها بیشتر باشد، به قیمت آن در هر ۳ متر مبلغ ۶۰ هزار تومان افزوده می‌شود ، و قیمت نصب لوله داربست چهار پایه چرخدار که برای مکان هایی است که نیاز به جابجایی دارند ، از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان میباشد. ودر داربست زیر بتن که معمولا برای استحکامات بنا ها استفاده می شود از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان می باشد. و در مقدار کمتر از ۵۰ متر توافقی می باشد و برای نصب لوله داربست هیئت‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و بنر ها  از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار قیمت گذاری شده است. و همچنین برای نصب حفاظ توری ساختمان های در حال ساخت ، که ایمنی کارگران و عابران از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، حداقل ۲۵۰ هزار تومان می باشد. و اینکه قیمت نصب لوله داربست فلزی در شهر و خارج از شهر هر ۲۰ کیلومتر ۳۰ درصد به قیمت آن افزوده می‌شود و تمام قیمت داربست به صورت ماهانه محاسبه می‌شود. هر چند کمتر از یک ماه نیز باشد ، ولی ماهانه محاسبه می‌شود. و قیمت داربست فلزی را اتحادیه داربست هر شهری مشخص میکند.  شما عزیزان می توانید با استفاده از سایت پر بار تهران قیمت داربست فلزی را مشاهده و اقدام به نصب لوله داربست نمایید و از خدمات داربست تهران اطمینان کامل داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

معمولا داربست به صورت اجاره ای می باشد و هزینه نصب با هزینه اجاره روی هم محاسبه میشود. فروش داربست نیز برای پروژه های بزرگ که زمان زیادی طول میکشد انجام میشود. 

سایت کرج داربست با دارا بودن بهترین و حرفه‌ای ترین نیروهای ماهر در زمینه داربست فعالیت می‌کند. نصب و اجاره داربست فلزی برای نمای ساختمان‌ها، تابلو و بنر، پیچ و رول پلاک نما، نصب انواع چادر و بازارچه با داربست و… از موارد بیشماری است که همکاران ما در داربست قادر به انجام آن هستند.

داربست سیماساز با دارا بودن افراد و گروه های متخصص و با تجربه میتواند در سریع ترین زمان ممکن و با رعایت نکات ایمنی سازه های داربستی مورد نیاز شما را بر پا سازد.

انجام داربست فلزی  تخصص ما میباشد.

برای نصب یا اجاره داربست فلزی در پروژه های خود میتوانید با ما تماس بگیرید.

شما می توانید ضمن دریافت مشاوره رایگان از نصب داربست برای نمای ساختمان خود، نحوه ی پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان از قیمت اجرای آن نیز مطلع شوید.

قیمت نصب داربست 

قیمت نصب داربست فلزی  به عوامل مهمی بستگی دارد که مهمترین این عوامل، نوع داربست درخواستی میباشد. زیرا داربستها دارای انواع گوناگونی میباشند. دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت نصب داربست  عبارتند از:

  • نوع داربست انتخابی
  • ابعاد و ارتفاع داربست
  • مکان نصب داربست
  • مقدار حجم داربست
  • تغییر فاصله های عرفی و استاندار
  • مهار خور بودن داربست
  • متراژداربست استفاده شده (نحوه محاسبه متراژ داربست به صورت متر مربع می باشد.)
  • داربست فلزی+قیمت
  • و…

معمولا برای نصب داربست ابتدا از محل بازدید می شود و باتوجه به محل و عواملی که در بالا ذکر شد هزینه اعلام میشود.که میتوانید شرایط خود را باتوجه به هزینه آن بسنجید.

خدمات نصب  داربست

در این قسمت خدمات افراد متخصص در زمینه نصب داربست در کرج ارائه میشود. میتوانید جهت درخواست نصب داربست فلزی از طریق همین صفحه اقدام نمایید.

  • نصب داربست فلزی، داربست معلق ، داربست پله ای و…
  • نصب داربست ارزان 
  • داربست تابلو، فلکس و بنر
  • فروش قطعات نصب داربست
  • فروش داربست و میله داربست
  • اجاره داربست فلزی 
  • نصب داربست نما
  • نصب داربست برای فضهای سبز و …
  • و…

انتخاب نصاب داربست 

نصب داربست یک کار بسیاز تخصصی میباشد که نیاز به افراد متخصص و متعهد می باشد. شما نمیتوانید به هر فردی که کار نصب داربست انجام میدهد اطمینان کنید و کار خود را به ا بسپارید. 

انواع داربست و کاربردهای آن

داربست ساختمانی

داربست های مورد استفاده در ساختمان انواع مختلف دارد معمولا از ۳ نوع آن بیشتر در ساختمان استفاده میشود:

داربست فلزی: معمول ترین نوع استفاده از داربست در ساختمان داربست فلزی میباشد. این داربست ها از لوله هایی باجنس فولاد با قطر ۴.۸۳ سانتی متری داشته و به لوله های ۵ سانتی متری معروف هستند.

داربست چوبی: در این نوع داربست ها از نردبان های مخصوص و چوب های گرد استفاده میشود. معمولا این مدل داربستها به صورت ثابت می باشد.

داربست معلق: از این نوع داربست زمانی استفاده میشود که لازم است کاری در ارتفاع انجام شود. معمولا از این نوع داربست برای تمیزکردن شیشه ساختمان های بلند، نمای ساختمان و… استفاده میشود.

داربست باید رعایت کنید از زبان افراد متعهد و متخصص نصاب داربست بیان شده که در زیر به آن اشاره میکنیم:

  1. هنگارم بالا رفتن از نردیان سه نقطه اتکا بدن را روی نردبان  قرار دهید.
  2. نردبان استاندارد طراحی شود فاصله بین نردبان ۳۰سانتی متر باشد.
  3. نردبان را روی داربست یا روی سکو استفاده نکنید.
  4. از نردبان دست ساز برای بالا رفتن از دداربست استفاده نکنید.
  5. زاویه به وجود آمده بین نردبان و سطح افق ۷۵ درجه باشد.
  6. فاصله بین خطوط برق و داربست را رعایت کنیدبرای برق فشار قوی ۳متر و فشار ضعیف حداقل ۱ متر باشد
  7. از بست چدنی برا داربست استفاده نکنید.
  8. از رنگ زدن داربست خودداری کنید میتوانید برای جلوگیری از زنگ زدن از ضد زنگ استفاده کنید.
  9. دقت کنید داربست را روی سطح سفت برپا کنید در ضورت نرم بودن سطح از ورق فلزی استفاده کنید.
  10. داربست را به خوبی مهار کنید تا از تکان خوردن جلوگیری شود.
  11. وزن داربست باید بر روی کل سطح به صورت یکنواخت تقسیم شود.
  12. نصب داربست نیاز به اخذ مجوزدارد که باید قبل از نصب گرفته شود.

آیین نامه داربست برای کارفرما

کارفرما موظف است تا هنگام نصب داربست تابلوی مجری نصب داربست را برپا کند که شمال مشخصات: نام شرکت، نام و نام خانوادگی مسئول فنی، نام و نام خانوادگی مدیر مسئول، تلفن تماس شرکت، آدرس شرکت

در هنگام برپایی داربست کارفرما موظف است نسبت به نصب تابلو با مشخصات زیر که به وسیله ی مجری ذیصلاح به داربست نصب می شود، اقدامات لازم را انجام دهد:

نصب نگهداری و جمع آوری داربست و هرگونه تغییر باید با نظارت ناظر ذیصلاح انجام شود. کارشناس باید از نصب صحیح داربست، تغییر یا استفاده بعد از وقفه طولانی و استحکام و یا هر مورد دیگری درمورد داربست مطمئن شود.

به جز داربست نردبانی در همه داربست ها باید اجزای زیر وجود داشته یاشد:

  • کفشک یا کف پایه (معلق، دیوارکوب، آویزان)
  • پایه
  • تیر باربر، افقی
  • میله اتصال، بالایی، میانی
  • صفحات پاخور
  • حفاظ مناسب بین میله میانی و پاخور
  • راه دسترسی مناسب و ایمن
  • بالشتک
  • لوله مهار
  • و…

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست فلزی متشکل از نصب و یکپارچه شدن قطعاتی مانند لوله ، بست ، اتصال و قالب میباشد که هدف از نصب و راه اندازی آن کار و اجرای عملیات در ارتفاع میباشد که در حالت عادی فراتر از دسترسی انسان میباشد.

 

گونه های مختلف داربست

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست فلزی به گونه های متفاوتی از جمله داربست فلزی ، داربست چکشی ، داربست سبک ، داربست scaffold یا scaffolding   ، اسپیس ، اسپیس فریم ،سازه فضائی و … به طور کل دسته بندی میشود که رایج ترین آنها در کشورمان در حال حاضر داربست فلزی ، داربست چکشی و اسپیس فریم میباشد.

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

کاربرد های متفاوت داربست

 

در پروژهای گوناگون کاملا کاربری بی حد و مرز داربست متفاوت میباشد برای مثال در یک پروژه از داربست به عنوان نگهدارنده سقف و بتن استفاده میکنیم (داربست زیر بتون ) و در پروژه ای دیگر برای انجام عملیات سنگکاری یا کامپوزیت بر روی نمای ساختمان های بلند مرتبه ، برج ها و بلوک ها ، ساختمان های تجاری و … اما عمده ترین کاربرد های داربست به شرح زیر است.

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست نما

 

 داربست نما به نحوه ی اجرائی  گفته میشود که داربست به صورت عمودی در مقابل نمای ساختمان با فاصله تقریبی ۳۰ سانتی متر نصب میشود جهت اجرای عملیات سنگ کاری ، نصب کامپوزیت ، سیمان کاری ، نصب شیشه نما و … بر روی نمای ساختمان های تجاری و مسکونی مرتفع و کم ارتفاع

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست کفراژ

 

داربست کفراژ به معنای  داربستی میباشد که به صورت حجمی بسته میشود و از این رو به داربست کفراژ معروف است ، و کاربری این نوع داربست در اماکن و پروژه هاییست که به صورت سالن در ارتفاع بالا میباشند مانند: فضای داخلی مساجد فضای داخلی مخزن های  بزرگ  آب و مخازن بزرگ گازی و نفتی و سایر پروژه های مشابه به کار گیری میشود

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست زیربتون (پودری)

 

این مدل  داربست به صورت نگهدارنده و جهت اجرای  سقف و ستون های  سیمانی و بتونی انجام میشود که فاصله پایه های آن بسیار نزدیک به هم بوده و داربست بسیار محکم و سنگینی با تحمل وزن بسیار بالا میباشد که عموماً به داربست زیر بتون ، کفراژ زیر بتون ، زیر پودری هم معروف است که در پروژه های که فاصله بین زمین تا سقف بیش از حد معمول و قابلیت اجرای سقف و ستون با جک های نگهدارنده نمیباشد استفاده میگردد

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست کفراژ سقف دار

 

این نوع داربست بسیار داربست پرکاربردی بوده و اغلب در فضا سازی و محصور نمودن و مسقف نمودن فضاهای بازی بکارگیری میشود که به کاربر این امکان را میدهد که از فضای باز خود استفاده مسقف و محصور به صورت موقت داشته باشد مانند:داربست نمایشگاهی ، غرفه سازی ، مسقف نمودن انبار ، سالن سازی برای همایش ها و مجالس و …

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست چهارپایه چرخ دار

 

سازه ی بسیار سبک و کاربردی میباشد که اغلب در فضاهی مسقف برای تعمیرات و تجهیز سازی سقف سالن ها استفاده میگردد و بدین گونه است که یک چهارپایه ساخته شده از جنس لوله داربست بر روی چرخ سوار میشود و امکان جابجائی را به کاربر میدهد

 

داربست فلزی

 

داربست راه پله

داربست راه پله داربستی میباشد که در  پروژه های که امکان دسترسی به مقاطع از طریق پله محیا نیست با نصب داربست راه پله میتوان دسترسی راه فراهم نمود ، مانند : راه پله ی دسترسی به کف گود برداری ساختمان های عظیم که گود برداری آنها به ۳۰ متر ارتفاع و بیشتر هم میرسد

 برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست از اوایل قرن ۲۱ در موارد مختلفی در کشور های مانند مصر و چین استفاده می شده است. و با توجه به استفاده های متفاوتی که دارد در انواع مختلفی مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی و… ساخته می شود. یکی از مواردی که داربست خیلی درآن استفاده می شود صنعت ساخت و ساز می باشد. نقش داربست در ساخت و ساز بسیار کلیدی و پررنگ می باشد.

کار هایی که در ارتفاع بیشتر از دو متر انجام می شوند نیاز به داربست دارند. و صنعت ساختمان سازی کار های بسیاری دارد که در ارتفاع بیش از دو متر باید انجام شوند. داربست امکانات متفاوتی برای کارگران در حال کار بر روی پروژه های ساختمانی به وجود آورده است. در ادامه به بررسی امکانات مختلف داربست در ساخت و ساز می پردازیم:
نقش داربست در ساخت و سازی

تامین ایمنی لازم برای کار ساخت و ساز

ایمنی یکی از بزرگترین و بهترین مزیت های داربست در ساخت و ساز می باشد. قطعا داربست مطمئن ترین راه برای ساختن سکویی برای کار در ارتفاعات می باشد. داربست یک جایگاه پایدار برای حضور کارگران فراهم می کند. و می توان به راحتی و با حصول اطمنیان اقدام به کار کردن نمود. فرقی نمی کند که ارتفاع چقدر باشد امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت برج های بلندی ساخته می شوند و همگی آنها با استفاده از داربست و البته با رعایت نکات ایمنی لازم در زمان نصب و اجرای داربست فلزی، بدون هیچگونه حادثه ای ساخته خواهند شد.

نصب آسان داربست ها و بالا رفتن سرعت کار در ساخت و ساز

پیشرفت تکنولوژی و صنعت بر داربست هایی که امروزه ساخته می شوند نیز تاثیر گذاشته است. داربست های جدید وزن سبک تری نسبت به نوع قدیمی آن دارند و حمل و نقل و جمع و آوری آن ها نسبت به قبل بسیار راحت تر گردیده است. ضمن اینکه نصب داربست نیز کار آسانی است که بدون نیاز به متخصصان نصب داربست هم انجام خواهد شد. نصب آسان و سبکی وزن باعث شده است که پروژه های ساختمانی که بصورت موقت انجام می شوند استفاده زیادی از داربست داشته باشند.

ایجاد دسترسی آسان با داربست در ساخت و ساز

پروژه های ساختمانی در شرایط متفاوتی انجام می شوند. به عنوان مثال پروژه هایی مانند نماسازی برای ساختمان یکی از انواع پروژه های ساختمانی می باشد که دسترسی به آن برای کار کردن بدون داربست امر بسیار سختی می باشد. اما وجود داربست در این زمینه نیز کار را راحت نموده است و کارگران با ایجاد سکو های داربستی در ارتفاع های مختلف می توانند عملیات ساختمانی خود را به راحتی انجام دهند.
ایجاد دسترسی آسان با داربست

داربست در ساخت و ساز امکان کار گروهی را به وجود می آورد

در پروسه ساخت و ساز کار گروهی و تعامل کارگران با یکدیگر بسیار زیاد مورد نیاز می باشد. داربست به دلیل ویژگی هایی که دارد طوری قابل نصب است که این امکان به راحتی فراهم می شود که کارگران با عبور از روی تخته الوار هایی که به عنوان سکوی داربستی هستند و یا با عبور از میله ها می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. و به راحتی بتوانند وسایل مربوط به ساخت و ساز را جابجا کنند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

از انواع داربست‌ ها در کار ساخت و ساز استفاده می شود. ابتدا با تعریف داربست آشنا می‌شویم و سپس در مورد هر کدام از آنها توضیح خواهیم داد.

از داربست چه می‌دانیم؟

خوب، داربست فلزی فقط یک سازه موقت فلزی و یا چوبی است که برای حمایت از سازه اصلی مورد استفاده قرار می‌کیرد، و در عین حال به عنوان بستر یا یک پایه برای کارگران در حین انجام کارهای ساختمانی عمل می‌کند. با توجه به نوع کار ساخت و ساز، از انواع مختلفی از داربست ها استفاده می‌شود. داربست باید به خوبی مونتاژ شود، مستحکم باشد تا از کارگران و دیگر مصالح ساختمانی که بر روی آن قرار میگیرند، حمایت کند

انواع مختلف داربست های مورد استفاده در ساخت و سازبه طور خلاصه در زیر شرح داده شده است.

داربست خرپا

داربست خرپا

در داربست های خرپا، صفحه‌ی اصلی کار روی نردبان‌های متحرک یا سه پایه قرار داده می شود. این داربست برای ارتفاع 5 متری استفاده می‌شود و به طور معمول برای کار در داخل اتاق مانند تعمیرات، نقاشی و موارد مانند آن استفاده می‌شود.

Steel-Scaffolding

داربست فلزی

داربست فلزی از لوله ها، اتصالات و بست های فلزی که به هم متصل می شوند، تشکیل شده است. مونتاژ و برچیدن این داربست آسان است و در عین حال نیازمند مهارت و دقت بالایی برای نصب است. این نوع داربست استحکام بهتر، دوام بیشتر و مقاومت بالایی دارد. اگرچه اندکی هزینه نصب آن نسبت به سایر داربست‌ها بیشتر است، اما ایمنی بیشتری برای کارگران فراهم می‌کند. به همین دلیل است که این نوع داربست امروزه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. Patented Scaffolding

داربست اسکلتی

داربست های اسکلتی نیز از فولاد ساخته می شوند. با این حال، آن‌ها با کوپلینگ و قاب‌های خاص نصب می‌شوند. این نوع داربست‌ها به صورت آماده در بازار موجود هستند.بستر کار بر روی قلاب‌ها تنظیم شده است که برای سطح مورد نیاز در این نوع داربست‌ها قابل تنظیم هستند.

داربست معلق

داربست های معلق

داربست‌های معلق به طور عمده برای نقاشی، تعمیرات، شستشو و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این نوع داربست، با استفاده از زنجیر یا طناب، بستر کار از سقف به حالت آویزان قرار می‌گیرد و می‌توان آن را روی سطح مورد نظر بالا یا پایین برد.

داربست کنسولی

داربست بازویی (کنسولی)

در داربست های بازویی، استاندارد ها توسط زنجیره‌ای از سر ستون‌ها پشتیبانی می شوند و این سر ستون ها از طریق سوراخ‌هایی به دیوار متصل می شوند. این یک نوع داربست "تک فریم" است. در نوع دیگری، سر ستون ها از طریق سوراخ‌هایی در داخل کف‌ها قرار داده می شوند وبه این این نوع داربست، داربست های دوبله گفته می‌شود. هنگام ساخت داربست های کنسولی، باید بسیار مراقب بود. به طور معمول در شرایط زیر داربست‌های کنسولی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هنگامی که قسمت بالای دیوار در حال ساخت است

هنگامی که زمین نزدیک به دیوار و آزاد است

هنگامی که زمین نمی‌تواند استانداردها را بر آورده سازد

Single-Scaffolding

داربست تک یا واحد

داربست های تک معولا برای بنایی استفاده می شوند و به آن داربست لایه آجر نیز گفته‌ می شود. داربست‌های تک شامل پایه، تیر افقی چوب بست، لوله افقی داربست و ... هستند که به دیوار در فاصله‌ی حدود 1.2 متصل می‌باشد. فاصله بین پایه‌ها حدود 2 تا 2.5 متر است. لوله افقی داربست به پایه‌ها در فاصله تقریبی 1.2 تا 1.5 متر متصل می‌شوند. تیر افقی چوب بست از شکاف دیوار به سمت انتهای لوله افقی داربست خارج می‌شود. تیر افقی چوب بست در فاصله‌ای بین 1.2 تا 1.5 متر قرار می‌گیرند.

داربست دو طرفه

داربست دو طرفه (دوبل)

داربست دو طرفه به طور معمول برای بنایی استفاده می‌شود، بنابراین، داربست بنایی نیز گفته می شود. همچنین به آن داربست مستقل نیز می‌گویند. معمولا در دیوارهای سنگی، ایجاد سوراخ در دیواربرای حمایت از تیر افقی چوب بست، دشوار است. بنابراین، ازدو داربست دو طرفه استفاده می شود.اساسا، ردیف اول حدوب 20 تا 30 سانتی متر دور از دیوار قرار می‌گیرد و ردیف بعدی یک متر با آن فاصله دارد. چوب بست‌های افقی توسط هر دو فریم پشتیبانی می‌شوند. به منظور قوی تر کردن آن، مهاربندی متقاطع و تیر شیب دار استفاده می‌شود.

داربست صنعتی مرحله دار

داربست صنعتی مرحله دار (Kwikstage)

داربست صنعتی مرحله‌دار از فولاد گالوانیزه ساخته شده است. جمع کردن و راه ادازی این داربست آسان است. این سیستم داربست برای سازندگانی که در پروژه‌های بزرگ یا کوچک کار می‌کنند، بسیار مفید است. هر کجا که داربست معولی به کار می‌رود، داربست صنعتی مرحله دارنیز می‌تواند به عنوان جایگزین استفاده شود. با استفاده از سیستم همبندی قوی و ایمن، سیستم چند تکه‌ای این داربست می‌تواند در هر ارتفاعی ساخته شود.

آدران داربست

وب سایت آدران داربست با همکاری شرکت بست ایران فعالیت خود را از آبان سال ۹۷ شروع کرده است.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

امروزه ساختمان‌ها از نظر ارتفاع بدون هیچ محدودیتی طراحی ‌می‌شوند. بنابراین کارگران با استفاده از داربست خود را به بالاترین نقاط سازه ‌می‌رسانند و مشغول به کار ‌می‌شوند. اما یک داربست باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و برای ساختن آن باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

داربست چیست؟

برای کار در محیط‌هایی با ارتفاع بالاتر از دو متر از نوعی سازه موقت که معمولا از جنس آهن یا چوب است استفاده ‌می‌شود. به این سازه موقت داربست ‌می‌گویند.

انواع داربست

داربست چوبی: این نوع داربست‌ها معمولا ثابت هستند و از نردبان‌های مخصوص، تخته یا پل برای ساختن آن‌ها استفاده ‌می‌شود.

داربست فلزی: داربست‌های فلزی از لوله‌های فولادی با قطر ۴۸٫۳ میلیمتر که به آن‌ها لوله ۵ سانتیمتری گفته ‌می‌شود ساخته ‌می‌شوند. لوله‌ها باید حداقل ضخامت ۴ میلیمتری داشته باشند و به وسیله بست‌های مناسب به هم متصل شوند.

داربست پایه‌دار: از داربست‌های پایه دار زمانی که هدف، راه اندازی سریع داربست است استفاده ‌می‌شود. این نوع داربست نباید بیش از سه ردیف داشته باشد و ارتفاع سکوی کار یا طبقه‌ای که داربست پایه‌دار روی آن قرار ‌می‌گیرد نیز نباید از ۴٫۵ متر بیشتر باشد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده داربست

Standard: لوله عمودی است که برای انتقال بار به سطح زمین بکار می‌رود.

Ledger: لوله ای افقی که به لوله استاندارد بسته ‌می‌شود تا از خم شدن آن جلوگیری کند.

Transom: لوله متصل کننده استاندارد بیرونی به درونی.

Platform: سکوی کار.

Base plate: به منظور توزیع بار از یک پایه فلزی بین لوله استاندارد و خاک استفاده ‌می‌شود.

Sole plate:  تخته‌ای کوتاه است که زیر بیس پلیت نصب می‌شود و فشار وارده را توزیع می‌کند. کاربرد اصلی Sole plate برای زمین‌های نرم و سست است.

Plank: تخته‌های استفاده شده در داربست.

Toe board clip: گیره نگه دارنده قرنیز.

Brace: به منظور بالابردن استحکام داربست لوله‌هایی به صورت اریب بسته ‌می‌شوند که به آن‌ها Brace ‌می‌گویند.

Bay length: به فاصله بین دو پایه استاندارد مجاور در طول و رو به روی داربست گفته ‌می‌شود.

Board: چوبی نرم که برای دسترسی به سکوهای کاری از آن استفاده ‌می‌شود و حتما باید در مقابل آتش مقاوم باشد.

Castor: چرخی است که داربست را حرکت ‌می‌دهد.

Coupler: بست اتصال دهنده دو لوله که دو نوع حامل و غیر حامل را شامل ‌می‌شود.

Guard rail: لوله‌ای که به منظور جلوگیری از سقوط افراد حاضر در داربست استفاده ‌می‌شود.

 

چگونه یک داربست امن را علامت گذاری ‌می‌کنیم؟

برای این که گارگر از امنیت داربست اطمینان حاصل کند از لیبل استفاده ‌می‌شود. لیبل توسط ناظر داربست در ورودی داربست نصب ‌می‌شود و باید در مقابل گرما و سرما و رطوبت و نورآفتاب مقاوم باشد. لیبل سبز به معنای تایید ایمنی داربست و لیبل قرمز به معنای عدم تایید ایمنی داربست است.

مهم‌ترین خطر‌های داربست

خطر سقوط از ارتفاع: در صورتی که در همه نقاط داربست از حفاظ‌های ایمنی استفاده نشود خطر سقوط از ارتفاع افرادی که از داربست بالا و پایین ‌می‌روند را تهدید ‌می‌کند.

احتمال برخورد سر با اشیاء: برای پیشگیری از این اتفاق باید در قسمت بالایی داربست تور ایمنی نصب شود و از قرنیز TOE-BOARD در لبه‌ها استفاده شود. همچنین افراد مشغول به کار در سکو باید حتما از کلاه‌ایمنی و چانه‌بند استفاده کنند.

خطر برق گرفتگی: ممکن است که داربست در کنار سیم‌های برق بنا شود. در این صورت باید با اقداماتی نظیر رعایت فاصله ایمنی از خطوط انتقال برق، از خطر برق گرفتگی پیشگیری کنید.

خطر ریزش داربست: ریزش داربست نه تنها کارگران بلکه سایر افراد در صحنه را نیز ‌می‌تواند با خطر مواجه کند. از این رو با استفاده از ابزار مناسب و اطمینان از اتصال لوله‌ها و رعایت نکات ایمنی از استحکام داربست اطمینان حاصل فرمایید.

 

نکات ایمنی در هنگام استفاده از داربست

    1. حداکثر فاصله پایه‌های استاندارد از هم باید ۲ متر باشد.
    2. همه پایه‌های استاندارد بهتر است در یک خط مستقیم قرار گیرند.
    3. به ازای هر ۲ متر ارتفاع، بین ۶-۷ پله در نظر گرفته می‌شود.
    4. لوله‌ها باید فاقد شکستگی و بریدگی باشند.
    5. از نردبان‌های چوبی و کوتاه برای کار استفاده نکنید.
    6. پله‌ها بهترین وسیله برای دسترسی ایمن به بالای سکو هستند.
    7. اگر بر روی پله از تخته برای عبور و مرور استفاده ‌می‌شود بهتر است حتماً آن را با سیم محکم ببندید.
  • تخته داربست با طول کمتر از ۵/۱ متر حداقل به ۲ میله پشتیبان زیری نیاز دارد ولی برای طول‌های بیشتر از ۵/۱ متر حداقل به ۳ میله پشتیبان نیاز دارد.

 

  • یک سکوی مناسب ‌می‌بایست در هر متر مربع بین ۱۵۰ الی۲۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل نماید.
  • نردبان خطرناکترین قسمت یک داربست ‌می‌باشد.
  • زاویه مناسب پایه‌های نردبان و زمین بین ۶۸-۷۵ درجه می‌باشد.
  • به ازای هر ۴ متر ارتفاع ۱ متر پایه‌های نردبان به عقب کشیده میشود.

 

  • حتما قبل از کار ازتمام اجزای نردبان بازرسی شود .برای کارهای برقی حتما از نوع عایق آن استفاده شود.

 

  • نردبان مورد استفاده در داربست فلزی بوده و باید یک متر از محل کار بلند‌تر باشد.
  • از نردبان‌های چوبی وکوتاه برای کار استفاده نکنید.

 

فوندانسیون داربست

زمینی که داربست بر روی آن بنا ‌می‌شود باید مقاومت لازم را داشته باشد و خاک آن از نوع کوبیده باشد.

باید از base plate  و sole plate  در زیر لوله‌های استاندارد استفاده شود.

در هنگام استفاده از sole plate ، اندازه استاندارد آن حداقل زیر ۱۰۰۰ سانتیمتر مربع باید باشد و قطر آن نباید از ۲۲۰ میلیمتر تجاوز کند. همچنین اگر از الوار به عنوانsole plate  استفاده ‌می‌شود حداقل قطر آن باید ۳۵ میلیمتر باشد. در مناطق نرم، sole plate  نباید کم تر از ۱۷۰۰ سانتیمتر مربع باشد و هچنین برای مناطق خاص نیز حداقل اندازه آن باید ۳۴۰۰ سانتیمتر مربع باشد.

بازرسی داربست

وظیفه بازرسی از داربست برعهده ناظر داربست است. ناظر باید هر هفته داربست را چک کند و نتیجه بررسی را در دفتر ثبت کند. علاوه برا این، در موارد زیر نیز داربست باید مورد بررسی قرار گیرد:

قبل از نصب

بعد از  شرایط نا‌مناسب جوی

بعد از اینکه داربست دچار صدمه و حادثه شد (مانند تصادف خودرو یا سقوط تیر‌برق)

بعد از صورت گرفتن تعمیرات

برای آشنایی بیشتر و ثبت سفارش  به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید .



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

کسب و کار یا شرکت های داربست، با اجاره تجهیزات داربست های سنتی یا جدید و یا مدولار برای سازندگان و شرکت های ساختمانی، پول دریافت می کند . طبق مجله کارآفرین آمریکا سرمایه برای راه اندازی کسب و کار داربستی در آمریکا بین ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار پول نیاز دارد . در ایران نیز به دلیل اینکه اکثر شرکت های داربستی هیچ مجوزی ندارند با یک سرمایه اندک می توانند این کار را انجام دهند متاسفانه بدلیل نظارت نادرست قیمت ها  در این صنعت در کشورمان هر شرکتی ساز خود را می زند مثلاً برای یک پروژه ۲۰۰۰۰ متری داربست از متری ۶۰۰ تومان قیمت داده می شود تا ۱۰۰۰ تومان و این بستگی دارد که چگونه رقبای خود را از میان بردارند . معمولا برای شروع باید پروژه های کوچک را انجام داد تا تجربه کسب شود مثل خانه ها و همچنین می توان به صورت پاره وقت فعالیت داشت یعنی همان شغل دوم . اگر می خواهید یک شرکت خوب در این زمینه باشید تا برند شوید توصیه می کنیم تا ساختار خوبی برای شرکت داربست خود پیاده کنید برای اینکار باید با یک وکیل تجاری مشورت کنید. برای اینکه سرمایه مورد نیاز خود را بسنجید باید قیمت لوله داربست را از اینجا ببینید و قیمت لوازم داربست را نیز از اینجا دریافت کنید و برای اینکه از درآمد حاصل از این داربست ها که روی آنها سرمایه گذاری کرده اید باید آخرین قیمت خدمات داربست را مشاهده کنید و با مقایسه این دو و حداقل کاری که در ماه ممکن است بگیرید درآمد خود را محاسبه کنید. برای اینکه با نحوه محاسبه قیمت خدمات داربست آشنا شوید باید به قسمت محاسبه قیمت آنلاین خدمات داربست در سایت داربستان مراجعه کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم که به داربست های جدید هم فکر کنید زیرا در سالهای اخیر توجه به این نوع داربست ها زیاد شده است و شما می توانید با هزینه بیشتر داربست های ایمن تری را برای مشتریان انتخاب کنید و اینکه از دیگر مزایای این نوع داربست ها نصب آسان با کمترین ضریب حادثه می باشد برای اطلاعات بیشتر به صفحه داربست های مدولار مراجعه کنید.

مجوز شرکت داربستی

شرکت های داربستی در ایران صنف خاصی ندارند اما برای گرفتن مجوز های لازم باید به اداره اصناف شهر خود مراجعه کنید .

ایمنی کارگران

ابتدا کار خود تلاش کنید تا کارگر بیشترین امنیت را در شغل خود داشته باشد زیرا داربست بندی یک شغل بسیار خطرناک است و هر لحظه ممکن است حادثه ناگواری رخ دهد پس از قبل پیش بینی کنید استفاده از کلاه ، کمربند ایمنی و دستکش می تواند بسیاری از خطرات را جلوگیری کند.

بیمه را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهمترین نکات در راه اندازی این چنین کسب و کارهایی بیمه می باشد شما باید متناسب با سرمایه شرکت خود بیمه مسئولیت تعیین کنید زیرا خطرات زیادی در صنعت داربست وجود دارد و شما باید با یک کارشناس بیمه نیز مشورت کنید.

خرید داربست و تجهیزات آن

در خرید داربست فلزی و لوازم آن دقت کافی کنید داربست هایی که در ایران هستند اغلب سنتی هستند و از جنس خوبی تهیه نشده اند حتما از مرغوب بودن جنس اطمینان حاصل فرمایید و قیمت را در چندین جا مقایسه کنید در حال حاضر فروشگاه های آنلاین نیز در این زمینه فعالیت می کنند و قیمت مناسبی دارند مثل آهن آنلاین و ... البته باید دقت کنید که ممکن است هزینه حمل و نقل بالایی دریافت کنند .

توصیه دیگر اینکه به طور مداوم لیستی از تجهیزات داربست موجودتان و قیمت ها در قالب برشور تهیه کنید و آن را در اختیار پیمانکارن و شرکتهای خدماتی در منطقه قرار دهید .

سعی کنید همیشه جذابیت برای مشتری ایجاد کنید مثلا حمل و نقل را رایگان کنید تا درآمدتان بیشتر شود.

بیمه کارگران ساختمانی

کارگران ساختمان با اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای می توانند با پرداخت ماهیانه یکصدو پنجاه هزار تومان از دفترچه بیمه تامین اجتماعی برخودار باشند .

بازاریابی مناسب

بعد از اینکه شما سرمایه مورد نیاز خود را خریداری کردید و کارگر مناسب خود را پیدا کردید باید به سراغ اصلی ترین کار بروید یعنی بازاریابی معمولا خیلی از شرکت ها در حال حاضر وبسایت برای خود ایجاد می کنند و هزینه های بسیار زیادی صرف تبلیغات خود می کنند اما داربستان یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما دارد . شما با خیال راحت تبلیغات خود را به داربستان بسپارید تا به سرعت دیده شوید تا رشد کنید داربستان تنها مرجع داربست ایران که به عنوان برند شناخته شده در صنعت داربست به مار می رود .

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست (Scaffold) سازه ای موقت است که برای نگهداری و حمایت کارگران و مواد و تجهیزات به هنگام ساخت، نگهداری و تعمیر ساختمان ها، پل ها و سایر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد استفاده از داربست، ایجاد یک سکوی مستحکم برای کارگران ساختمان جهت دسترسی آنها به نقاط دشوار و غیر قابل دسترس می باشد. از این رو اجرای درست و ایمن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا داربستهای نا امن می توانند موجب آسیب جدی و یا حتی مرگ شوند.

داربستها از نظر جنس مصالح تشکیل دهنده به دو نوع داربست فلزی و چوبی دسته بندی می شوند. داربستهای فلزی از لوله های فولادی ای که با بست به یکدیگر مونتاژ شده اند، تشکیل شده و غالبا از استحکام بسیار بالایی برخوردارند. داربستهای چوبی قدیمی ترین و ساده ترین نوع می باشند که برای ساخت آن از چوب استفاده می گردد و غالبا به صورت ثابت می باشند.

اجزای تشکیل دهنده

داربستها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

ستون (Standard): همان اعضای عمودی می باشند که حدود ۶ متر طول دارند. ستون ها به منظور انتقال بار به زمین مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور محکم نمودن این ستون ها و توزیع بار از قسمت تحتانی ستون بر روی تکیه گاه غالبا از صفحات زیر ستون استفاده می گردد. در اجرا باید توجه نمود که همه پایه های عمودی آن در یک خط مستقیم قرار گیرند و حداکثر فاصله آنها از هم غالبا ۲ متر می باشد. لوله افقی (Ledger): لوله های افقی که عمود بر ستون بسته می شوند به منظور مهار داربست به صورت طولی استفاده می گردند.

لوله های مهار (Brace): لوله های مهار به منظور جلوگیری از حرکت به صورت قطری نصب می شوند و موجب افزایش استحکام و پایداری داربست می گردند.

لوله های عرضی (Putlog): این لوله ها در میان دو لوله افقی نصب می گردند.

لوله های زیر تخته ای: این لوله ها به صورت عمود بر دو ستون و بین آنها به منظور ایجاد مکانی برای سکوی کار نصب می گردند.

سکوی کار: سکوی کار برای ایجاد فضای مناسب برای کار استفاده می شود.

شمع مایل: شمع های مایل لوله هایی هستند که به صورت شیب دار به منظور افزایش استحکام و ایمنی بر روی زمین و یا ساختمان مجاور قرار می گیرند.

پایه قابل تنظیم: این پایه ها به منظور تنظیم ارتفاع به جداره داخلی پایین متصل می شوند.

داربست: از بست ها برای اتصال لوله ها و اجزای داربست به یکدیگر استفاده گردیده و جنس آنها از فولاد می باشد. بست لوله زیر تخته ای، بست گردان، بست راست گوشه، بست پله ای، بست خاردار و … از جمله بست های مورد استفاده در اجرا می باشند. از بست گردان برای اتصال یک مهار به ستون یا لوله افقی استفاده می گردد. بست راست گوشه نیز برای اتصال ستون به لوله افقی کاربرد دارد. بست پله ای در پله و پاگرد استفاده شده و موجب افزایش ایمنی می گردد. از بست های خاردار برای اتصال لوله های دو تکه استفاده می شود. بست لوله زیر تخته ای نیز به منظور اتصال لوله زیر تخته ای یا لوله های عرضی به لوله افقی سرتاسری استفاده می گردد.

قید دیواره درگاهی: این جزء از داربست نوعی لوله می باشد که بین دو سطح یکپارچه قرار داده می شود تا اتصال داربست به ساختمان محکم تر گردد. به منظور اتصال قید دیواره درگاهی از قید داربست که در واقع یک لوله می باشد استفاده می شود.

میله شکاف دار اتصال: این میله به منظور اتصال داخلی دو لوله به یکدیگر و طویل کردن لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد.

توپی های پلاستیکی: از این توپی ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن افراد حین برخورد با دار بست استفاده می گردد. توپی های پلاستیکی در انتهای لوله ها نصب می شوند.

انواع داربست

داربست انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. انواع آن به شرح زیر می باشند:

داربست فلزی (Steel Scaffold)

داربست های فلزی به دلیل داشتن استحکام بالا و همچنین ایمنی بیشتر، امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که پیش تر بیان گردید این داربستها با استفاده از لوله های فولادی ساخته می شوند. ساخت و برچیدن آن بسیار آسان بوده و از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردارند. اگرچه این داربستها بسیار پرهزینه می باشند اما استفاده از آن به دلیل مزیت های بیان شده بسیار افزایش یافته است.

داربست منفرد (Single Scaffold)

داربست منفرد که اغلب در سازه های آجری و سنگی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان داربست لایه آجر نیز شناخته می شود. در واقع از آن در سازه هایی که امکان سوراخ نمودن دیوار وجود دارد استفاده می گردد. داربستهای منفرد از لوله های عمودی و افقی، تیر عرضی و … تشکیل شده اند که این لوله های عمودی (Standards) به موازات دیوار و با فاصله حدود ۲/۱ متر از آن نصب می شوند. همچنین فاصله بین لوله های عمودی از هم حدود ۲ تا ۵/۲ متر می باشد. فاصله بین لوله های افقی (Ledgers) که به منظور اتصال اعضای عمودی مورد استفاده قرار می گیرند بین ۲/۱ تا ۵/۱ متر می باشد. تیرهای عرضی (Putlogs) نیز با فاصله بین ۲/۱ تا ۵/۱ متر از یک سر به دیوار و از سر دیگر به لوله های افقی متصل می شوند.

داربست دوبل (Double Scaffold)

داربستهای دوبل که گاهی به آن مستقل (Independent Scaffold) نیز گفته می شود غالبا در سازه های سنگی مورد استفاده قرار گرفته و از انواع منفرد قوی تر می باشند. از آنجایی که در دیوارهای سنگی ایجاد سوراخ به منظور نگه داری تیرهای عرضی دشوار می باشد، لذا به منظور تقویت این داربست، دو ردیف از آن ایجاد می گردد. به نحوی که فاصله ردیف اول از دیوار ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر بوده و ردیف دوم با فاصله ۱ متر از ردیف قبلی (یا حدود ۲/۱ تا ۵/۱ متر از دیوار) ساخته می شود. سپس تیرهای عرضی بر روی هر دو ردیف از داربست قرار داده می شوند. همچنین به منظور افزایش استحکام و مقاومت از لوله های مهاری استفاده می گردد.

داربست کنسولی (Cantilever Scaffold)

داربست کنسولی شبیه به داربستهای دوبل می باشد، با این تفاوت که در قسمت انتهایی با استفاده از یک نگهدار پشتیبانی می شوند. در واقع در این نوع داربست سوزن های فرو رفته در دیوار از تیرهای عمودی پشتیبانی می نمایند. یکی از مزایای آن این است که در ساخت قسمت فوقانی یک ساختمان بلند با حذف داربستهای غیر ضروری در قسمت های تحتانی، امکان رفت و آمد وسایل نقلیه را فراهم می نماید. علاوه بر این از پروژه هایی که زمین آن قابلیت نصب المان های عمودی را ندارد نیز استفاده می گردد.

داربست معلق (Suspended Scaffold)

برای کار در قسمت های بالایی ساختمان مانند نقاشی ساختمان های بلند استفاده می گردد، زیرا در این حالت استفاده از این نوع داربستها اقتصادی تر و راحت تر از انواعی است که استانداردهای آن بر روی زمین اجرا می شوند. در دو نوع ثابت و محرک قابل اجرا هستند که در نوع محرک آن می توان از قرقره و یا موتورهای برقی استفاده نمود. از آن ها به ویژه در ساختمان های با ارتفاع بیشتر از ۳۰ متر متداول می باشد.

نکات اجرایی

به منظور جلوگیری از سقوط اجسام و آسیب دیدن عابران قرار دادن دالان سرپوشیده داربستی در امتداد معابر لازم و ضروری است.

توصیه می گردد که در عملیات ساختمانی با ارتفاع بیشتر از ۳ متر از نوع فلزی استفاده گردد.

تخته هایی که روی سکو چیده می شوند باید نزدیک به هم قرار گیرند به طوری که فاصله بین تخته های به کار رفته نباید بیشتر از ۵/۲ سانتی متر باشد. همچنین در سکوهای با ارتفاع بیشتر از ۲ متر باید از تخته پنجه استفاده نمود.

حداقل مقدار پهنای مورد نیاز سکو برای ایستادن حداقل ۶/۰ متر می باشد. در صورتی که از سکو برای قرار دادن مصالح نیز استفاده گردد حداقل پهنای مورد نیاز به ۸۵/۰ متر افزایش می یابد.

حداقل سطح اتکای زیر ستون ها باید ۲۲۵/۰ متر مربع باشد.

غالبا به ازای هر ۲ متر ارتفاع بین ۶ تا ۷ پله در نظر گرفته می شود. همچنین در هر دو متر ارتفاع به منظور رفع خستگی باید پاگرد نصب گردد.

قیمت داربست

قیمت داربست وابسته به عوامل مختلفی همچون مقدار فولاد مصرفی، ضخامت لوله های داربست، محل نصب، هزینه اجرا و … می باشد. با تغییر ضخامت لوله ها و همچنین با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت فولاد، قیمت داربست نیز تغییر کرده و ثابت نمی باشد.

برای آشنایی بیشتر و ثبت سفارش به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد