کاربرد های داربست در ساخت و ساز
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست از اوایل قرن ۲۱ در موارد مختلفی در کشور های مانند مصر و چین استفاده می شده است. و با توجه به استفاده های متفاوتی که دارد در انواع مختلفی مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی و… ساخته می شود. یکی از مواردی که داربست خیلی درآن استفاده می شود صنعت ساخت و ساز می باشد. نقش داربست در ساخت و ساز بسیار کلیدی و پررنگ می باشد.

کار هایی که در ارتفاع بیشتر از دو متر انجام می شوند نیاز به داربست دارند. و صنعت ساختمان سازی کار های بسیاری دارد که در ارتفاع بیش از دو متر باید انجام شوند. داربست امکانات متفاوتی برای کارگران در حال کار بر روی پروژه های ساختمانی به وجود آورده است. در ادامه به بررسی امکانات مختلف داربست در ساخت و ساز می پردازیم:
نقش داربست در ساخت و سازی

تامین ایمنی لازم برای کار ساخت و ساز

ایمنی یکی از بزرگترین و بهترین مزیت های داربست در ساخت و ساز می باشد. قطعا داربست مطمئن ترین راه برای ساختن سکویی برای کار در ارتفاعات می باشد. داربست یک جایگاه پایدار برای حضور کارگران فراهم می کند. و می توان به راحتی و با حصول اطمنیان اقدام به کار کردن نمود. فرقی نمی کند که ارتفاع چقدر باشد امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت برج های بلندی ساخته می شوند و همگی آنها با استفاده از داربست و البته با رعایت نکات ایمنی لازم در زمان نصب و اجرای داربست فلزی، بدون هیچگونه حادثه ای ساخته خواهند شد.

نصب آسان داربست ها و بالا رفتن سرعت کار در ساخت و ساز

پیشرفت تکنولوژی و صنعت بر داربست هایی که امروزه ساخته می شوند نیز تاثیر گذاشته است. داربست های جدید وزن سبک تری نسبت به نوع قدیمی آن دارند و حمل و نقل و جمع و آوری آن ها نسبت به قبل بسیار راحت تر گردیده است. ضمن اینکه نصب داربست نیز کار آسانی است که بدون نیاز به متخصصان نصب داربست هم انجام خواهد شد. نصب آسان و سبکی وزن باعث شده است که پروژه های ساختمانی که بصورت موقت انجام می شوند استفاده زیادی از داربست داشته باشند.

ایجاد دسترسی آسان با داربست در ساخت و ساز

پروژه های ساختمانی در شرایط متفاوتی انجام می شوند. به عنوان مثال پروژه هایی مانند نماسازی برای ساختمان یکی از انواع پروژه های ساختمانی می باشد که دسترسی به آن برای کار کردن بدون داربست امر بسیار سختی می باشد. اما وجود داربست در این زمینه نیز کار را راحت نموده است و کارگران با ایجاد سکو های داربستی در ارتفاع های مختلف می توانند عملیات ساختمانی خود را به راحتی انجام دهند.
ایجاد دسترسی آسان با داربست

داربست در ساخت و ساز امکان کار گروهی را به وجود می آورد

در پروسه ساخت و ساز کار گروهی و تعامل کارگران با یکدیگر بسیار زیاد مورد نیاز می باشد. داربست به دلیل ویژگی هایی که دارد طوری قابل نصب است که این امکان به راحتی فراهم می شود که کارگران با عبور از روی تخته الوار هایی که به عنوان سکوی داربستی هستند و یا با عبور از میله ها می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. و به راحتی بتوانند وسایل مربوط به ساخت و ساز را جابجا کنند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: